Ahoj! Mám 650 GS bez 12V zásuvky a docela rád bych si ji tam dodělal, jen nevím, jak je origo zapojená nebo bych i rád slyšel vaše zkušenosti a rady jek ji zapojit. Jestli přímo na baterku nebo až po nastartování. Díky
já ji mám přímo na baterku - přes pojistku a jinak bych to ani nedělal - pojistka ti chrání proti přepětí jak baterku, tak co zapojíš přes zásuvku a tím, že je to přímo, můžeš ji používat i bez nastartování a co je důležitější - můžeš přes zásuvku dobíjet a dávat baterku na udržovací proud - i přes zimu
Tak zásuvku mám koupenou. Pěknou s gumovou krytkou. Ještě se chci zeptat jaký průřez vodičů mám použít na připojení k baterce. A jakou hodnotu pojistky použít. Zásuvka má zatižitelnost 20A, ale to je podle mě na motorce zbytečné.Díky.
xhackerm napsal(a):
Ahoj,
jakou mám koupit zásuvku, abych přes ni mohl i nabíjet? Resp. abych přes ni mohl zapojit i startovací kabely? Pokud to vůbec jde?
nabíjet ano, startovat ne pokud nemáš rád ohýnky
pokud si jí budeš přidělávat koupil bych klasickou velkou 12V ne tu DIN co dává BMW standardně, já dával dvěma kamarádům tuhle : http://www.hobbyc...=cz&x[0]=6BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
pavel zamy napsal(a):
já ji mám přímo na baterku - přes pojistku a jinak bych to ani nedělal - pojistka ti chrání proti přepětí jak baterku, tak co zapojíš přes zásuvku a tím, že je to přímo, můžeš ji používat i bez nastartování a co je důležitější - můžeš přes zásuvku dobíjet a dávat baterku na udržovací proud - i přes zimu
taky ale Ti to může kdokoliv vybít, já osobně bych si tam dal krom pojistky (max 15A) taky vypínač někam pod sedlo
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
2 MotoPaja: Takže budu muset tahat od baterky dva nesmysly... Jeden jako zásuvku a druhý jako startovací "prodlužovací konektor" pro kabely... Jsem to chtěl dát do jednoho, škoda, že to nejde...
xhackerm napsal(a):
2 MotoPaja: Takže budu muset tahat od baterky dva nesmysly... Jeden jako zásuvku a druhý jako startovací "prodlužovací konektor" pro kabely... Jsem to chtěl dát do jednoho, škoda, že to nejde...
ale jako jde, když natáhneš od baterky 10 mm2 dráty (možná by stačily slabší, nevím kolik si žádá u 650 startér), tak na ty můžeš pak chytit i startovací kabely
já třeba u 1150 se dostanu s kabelama přímo na baterku, tak nemusím nikde nic tahat
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?