Zdravím, mam 1150gs krátce zatím se jen seznamujem. Mel bych takovy dotazek. Mám na ridítkách tlačítko abs. Prodávající mi řekl že je to vypinatelné?kdyz mi abs naskoci a zmacknu tlacitko abs vypnese se svicenim spodní kontrolky a nekdy kdyz to nechce najet a potrebuju jen popojet vypnu to opet jen tlacitkem kratkym zmacknutim. Kdyz je abs v chybě při nastartovaní a zmacku abs rozsvítí se jen spodní kontrolka. Předpokladam že abs je vypnuto. Mohu toto udělat i za jízdy nebo kdyz zastavím a potrebuji vjet do terenu nebo musím vypínat abs postupen vypnout klicek otocit podrzet tlacítko atd. zatim jsem k obsluze abs nejak nenasel ten spravný navod v cestine a manual mam v nemcine a te bohuzel nevladnu kdyby aspon ta anglictina. Můze mi to někdo prosim vysvetlit, vypinani, zapinani abs a tak. Dik
ABS za jízdy nevypneš. Zapni klíč, stiskni a přidrž tlačítko ABS.Zobrazí se výstražná kontrolka ABS, až přestane blikat a rozsvítí se,v průběhu 5 vteřin uvolni tlačítko. ABS je vypnuté.Pokud deaktivuješ ABS, deaktivuje se po použití brzdy, nejdříve přední a pak zadní, tak nějak je to v návodu na 1200GS. Po vypnutí a zapnutí klíčku je ABS zase funkční( u 1200GS). Snad je to u 1150 stejné. Nerozbij si hubu. Petr
Na 1150 je to trošku jinak než píše PeDR. Pokud chceš vypnout ABS postupuj takto:
1. vypni klíčkem zapalování
2. při stisknutém tlačítku ABS zapni klíčkem zapalování
3. pust tlačítko ABS
4. nastartuj
Budou blikat obě kontrolky současně i po rozjetí a ABS bude vypnuté.
Chceš-li ABS opět zapnout je nutné klíčkem vypnout zapalování a opět jej zapnout bez držení tlačítka ABS.
Jinak tady na stránách někdo psal zajímavý návod na přestavbu ovládání ABS aby šlo vypnout a zapnout bez nutnosti vypínat klíčkem zapalování, pokud Tě to zajímá, zapátrej ve článcích.
Tom GS
u vsech starsich stroju [az do poslednich mesicu] jde deaktivizaci provest jenom zhasnutim klicku, potom opetnym spustenim pricemz celou dobu drzime zmacnute tlacitko ABS. Samozrejme zustava rozsviceno vystrazne svetlo nebo vykricnik ABS [u 1200 pozor a nespechat a nechat probehnout cely check!]
Novinka a zlepseni : u poslednich modelu poslednich mesicu [asi tam kde jiz neni servobrzda] jde ABS jiz deaktivizovat a aktivizovat i za jizdy, vyborne do terenu, kde klidanko jedes i s ABS a potom se dostanes na povrch nebo situaci, kdy by se hodilo byt vypnute, poze zmacknes [prodlouzene] knoflik ABS a vypne se [a zapne se vystrazne cidlo] a pri opetovnem zmacknuti opet najede [a vypne se vystraha]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
zdarec doctore, neke ze už vyřešili tu fintu s tím vypnutím abs za jízdy a po opětovném zmáčknutí najede.. jak dlouho to trvá než se s tím ta elektronika vypořádá? u 1150 to byl snad neřešitelný problém... TAKE IT EASY
odhadem jde asi o jednu sekundu
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
A to tvoje už to vypínání bez zastavení má jo?
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
No jelikož mam zřejmě slabou baterku tak někdy se mi stane při startování, že se rozblikají obě kontrolky abs, tak to potvrdím tlačítkem a rozsvítí se jen spodní předpokládím, že abs je vypnuto. Když nastartuju rozjedu se abs sepne je zhaslé a třeba zastavím ale motor beží a zmačknu tlačítko tak to samé rozsvítí se opět jen spodní kontrolka tak bych taky předpokládal, že abs je opět vypnuté? Je to tak? Mne to takhle jde. Nerad bych něco rozhasil.
Jamesgsf> pletes dohromady hodne veci. tlacitko za jizdy je ti prakticky k nicemu. trosku se predbehnu a povim ti, ze jenom vypina problikavani kontrolek na urcitou dobu a sviti ti jenom jedna. po asi 4,5 minutach ti zacnou zase svitit obe. vliv na funkci abs to nema zadnou.
tlacitko muzes pouzit pouze pred "ozivenim" motorky. abs vypnes jak ti tady uz kluci psali, podrzis tlacitko, zapnes klicek, nastartujes, pustis tlacitko (mozna muzes pustit pred startem, nevzpominam si, treba si to zkus). potom ti nasledne pri jizde budou zaroven blikat obe dve kontrolky -> abs je deaktivovano (neozve se taky pri rozjeti charakteristicky chrcivy zvuk sepnuti). pokud nechces, aby ti porad blikaly, zmacknes tlacitko abs - o tom jsem uz psal na zacatku, na par minut prestane problikavat a jedna bude svitit porad.
potom je dalsi moznost a to, ze ti po nastartovani zacnou stridave problikavat obe kontrolky. to znamena, ze se stala nejaka chyba a abs se ti neaktivuje, pripadne neaktivovalo. stava se to vetsinou pri prvnim startu, kdy baterka nema dostatecny napeti. neco ujed, vypni klicek, zapni, nastartuj, abs uz by se melo chytnout. tlacitko v tomhle pripade funguje stejne, se stavem abs nic neudela, jenom prestanou na par minut problikavat kontrolky.
snad jsem to napsal jasne, kdyby jsi necemu nerozumel, doplnim, vysvetlim.
jo a jeste jsem zapomnel na jeden stav - "normalni provozni". zapnes klicek, nastartujes, obe dve kontrolky ti zaroven blikaj, rozjedes se, ozve se chrrskrt a kontrolky ti prestanou uplne blikat/svitit - abs aktivovano. abs tlacitkem potom nic neudelas.
tedy - tlacitko je k necemu jenom pred otocenim klicku/nastartovanim, potom jenom vypina na urcitou dobu problikavani kontrolek, se stavem abs nic neudela.
Upravil Peacemaker dne 25.10.2007 16:46
Doctore, mluvíš o 1200 GSA bez posilovače brzd? nebo o jakém enduru III, protože pokud to jde na 1200 GSA měl by stejnej princip fungovat i na 1150 GSA, nebo snad se pletu?
Jeví se mi spíš jako nemožné vzhledem k tomu jak dlouho trvá než si načte motorka abs před rozjetím s normálním startem....
TAKE IT EASY
Mne se jednou stalo, ze jsem nastartoval a ihned se rozjel a ABS se nestacilo diagnostikovat a hlasilo chybu. Pri pristim startu jsem dve vterinky pockal a bylo to v pohode.
Bacha na to, že spodní kontrolka (mluvím o 1150) signalizuje v kombinaci s kontrolkou ABS řadu jiných chyb než jen "ABS". Kupříkladu po pádu, kdy mi motorka zůstala hlavou dolů na duně, signalizuje kombinace pokles hladiny brzdové kapaliny a ne ABS..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
LUKES napsal:
Doctore, mluvíš o 1200 GSA bez posilovače brzd? nebo o jakém enduru III, protože pokud to jde na 1200 GSA měl by stejnej princip fungovat i na 1150 GSA, nebo snad se pletu?
Jeví se mi spíš jako nemožné vzhledem k tomu jak dlouho trvá než si načte motorka abs před rozjetím s normálním startem....
o dva radky vyse pisu presne:
Novinka a zlepseni : u poslednich modelu poslednich mesicu [asi tam kde jiz neni servobrzda] jde ABS jiz deaktivizovat a aktivizovat i za jizdy, vyborne do terenu, kde klidanko jedes i s ABS a potom se dostanes na povrch nebo situaci, kdy by se hodilo byt vypnute, poze zmacknes [prodlouzene] knoflik ABS a vypne se [a zapne se vystrazne cidlo] a pri opetovnem zmacknuti opet najede [a vypne se vystraha]
jak to rici jednoduseji?
vyzkousel jsem si to na vycviku Enduro III o kterem jinak pisi zde:
http://www.bmwgs.cz/forum/viewthread.php?forum_id=11&thread_id=449
moje nova motorka GSA je zakoupena 15/7 a nema posilovac brzd a ma tuto novou [za jizdy] moznost aktivace a deaktivace ABS bez vypinani a zapinani motoru.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
dik za info. Ale mne prave jde, že když nastartuju (kontrolky blikají) rozjedu se ozve se zvuk jako kdyz ti upadne motor a aktivuje se abs(kontrolky zhasnou). Kdyz ted zmacknu tlacitko abs, at stojim nebo jedu rozsviti se spodní kontrolka. nevim jestli po chvili začne blikat, ale myslim ze jo(tak dlouho jsem na tom nejel bez abs, vzdy jsem zastavil vypnul klicek a nastartoval a nechal si abs zapnuty) mam tomu rozumnet ze kontrolka se sice rozsviti ale abs je porad aktivni nebo ze je to nejaka chyba. Proto po tom badam, protoze mi to takhle jde i kdyz je nastartovano abs bylo aktivni. Je pravda, že jsem ho nezkousel jestli bezi nebo ne. zkousel jsem ho jen kdyz obe kontrolky byly zhasnuty a to funguje.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS