Trochu mě vrtá hlavou a nejsem si jistý jesti se má motor u F650GS správně vypínat tím chcípákem na řídítku nebo klíčkem. Páč jsem někde viděl, že u některých motorek je to tlačítko nouzové a jinak se používá klíček. Dík za názory...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Tohle přesně se řešilo i na motorkářích..."Chcípákem,nebo klíčkem?" Myslím že je to šumák.Já to chcípu jak kdy a jak čím.Ale spíš klíčkem.Když někde stojím u silnice a chci abych byl vidět,třeba navečer,tak to chcípnu chcípákem,ptže mi zustanpu svítit světla... Jinak když dojedu domu,nebo parkuju na dýlejc,tak klíčkem.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
V navodu k moji brambore se pise, ze je to Not-Ausschalter a ze se ma pouzivat Nur im Notfall. Tedy nouzovy vypinac a pouzivat jen v nouzi. Takze ho pouzivam, jen kdyz motorka lezi na boku. :-)
Jinak nekdo tu psal, ze mu odesel, mozna neni na pravidelne uzivani ani dimenzovany.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
» u těch malých gs je to ještě složitější v tom, že tím chcípákem se dává do chodu čerpadlo resp. nechodu. Je to asi dobře řešené, páč je to asi nejjistější způsob, jak bezpečně zastavit motor (Když není palivo - může elektrika dělat co chce a nic nezmůže). Teď jde o to jestli je dobře odstřihnout čerpadlo při každém chcípnutí... Tím bych viděl klíček jako šetrnější způsob. Nicméně na druhou stranu ve válci zústane nespálená jedna dávka paliva...
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Já to chcípám klíčkem, protože většinou nepotřebuji nechávat svítit světla... Jak píše Kubrt, jen v noci chcípákem... Popř. když něco servisuju a nedosáhnu na klíček...
2 JanVan: Myslíš, že tam vážně něco zůstane? Že to nedoběhne setrvačností a nespálí to i poslední kapky? Možná to spíše zůstane v přívodu paliva, ale válci? No možné to je, což o to...
Ale osobně si myslím, že i ten klíček je takový šetrnější řešení... Prostě to vypneš jak s čerpadlem, tak elektrikou, postavíš na stojan a rovnou zamkneš řídítka... Všechno hladce jedním krutem ruky...
xhackerm « vypálit setrvačností se už nic nemůže, protože bez klíčku tutíž s rozpojeným obvodem už tam nic nezapálí max. se ta směs ještě párkrát stlačí, ale myslím že ta cesta válce pokud nedostane impuls končí v cukuletu... a to palivo tam tak jako tak dlouho nezustane, páč je rozptýlené ve směsi tudíž by se mělo odpařit...
Jak to tak pozoruju, vše hraje pro chcípání klíčkem.
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
xhackerm « a k tomu zamykání řídítek. Doposud jsem nepřišel na to jak se to vlastně dělá. Když dám řídítka nadoraz ať napravo tak nalevo nikdy mi nic nezacvakne a klicek mi otočit do tej nejlevější polohy nejde...
Upravil JanVan dne 15.08.2009 14:46
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Řídítka se dávají doleva, asi tak centimetr před doraz a pak klíčkem úplně otočíš doleva - jsou tam dvě polohy, v první svítí obrysové a zadní světlo a v druhé už nic nesvítí... Taky jsem na to přišel až na radu kamaráda...
A ještě upozornění, opravdu si zkontroluj, jestli jsi to přepl do té polohy, kde jsou světla vypnutá, takhle jsem si tu baterku taky jednou vyždímal... Ve sluníčku nebylo poznat svítící zadní světlo a přední jsem měl od sebe... Celý den v kanclu a pak ticho po pěšině místo hučícího motoru...
Upravil xHackerM dne 15.08.2009 15:19
Ale ne žádná specialita mám 05 a zamikám taky na obě strany. A moto vypínám vždycky klíčkem, píšou to v tý chytrý knížce, chcípák se má používat jen vevyjmečných situacích, třeba když se dělá hapalajnen.
Ja teda nevim, jestli ty mensi GSa maji elektronicke vstrikovani a katalyzator, ale pokud ano, je vylouceno, aby zustalo ve valci nespalene palivo - jednak vstrikovani ho tam uz nedoda a jednak by se znicil katalyzator, do ktereho se nespalene palivo nesmi dostat.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS