Nemáte někdo prosím nějaké zkušenosti? Cenově se přiblížila rozumné ceně 5 tis. Myslím si, že varianto pro horké letní dny do města by byla SUPER!
http://www.moto-helmy.cz/nova-jet-prilba-nolan-n43-air-5.htm
Objevil jsem její existenci asi před týdnem a dneska ráno jsem v ní shodou okolností viděl někoho na 12-ce. Docela se mi líbí, pořád to asi není co se bezpečnosti týče dokonalý, ale právě na jízdu po městě a okolí v počasí jako je dneska je to asi to nejlepší.
Maiali nel Fango!
chlapi tudle helmu vlastnim koupil jsem jí na vejstavě v praze ve slevě za 5100kč. helma je celkem pohodlná určitě existujou i méně hlučné ale nejni to žádná tragédie. má dobře řešené odvětrávání a mně se to zavírání nějak po... a ted to jde ztuha. kamarádovy zase blbne to ovládání kouřového plexi. takže si myslim že má svoje mouchy ale zase na druhou stranu je variabylní tím že ve městě zvednu plexi a zaklopim sluneční clonu. když je teplo tak je vlastně to velký plexi na prt ale chrání proti moucham. spíš ze mě zeptej co tě konkrétně zajímá já ti odpovim
budu todle forum sledovat
Tančící Havran
Tenhle SHARK vypada taky zajimave. Tedy ta konstrukce. Nema s ni nekdo zkusenosti? Potrebuji neco pro batuzek.
spea - ToM přiložený následující obrázek:
Helmu mám v provedení "Evropa" cca 2 měsíce, najeto cca 5000km. V USA je možno koupit modifikovanou verzi, údajně v čemsi vylepšenou. Oproti jiným helmám je velká, občas si připadám, že vozím na hlavě iglú střední velikosti. Pokud to chceš pro batůžek, tak velikost helmy vynikne ještě víc. Hodně se řeší hlučnost. Kupodivu je helma méně hlučná v otevřené pozici. Nemůžu moc srovnávat s ostatními, ale nejtišší mi nepřipadá. Rozhodně za jízdy neslyším růst trávu, ba ani umělé chlopně důchodců na chodníku nevnímám. Ale dá se. Větrání mi zrovna moc extra nepřijde, hlavně horní větrák zřejmě slouží spíše k vytváření hluku, nežli k větrání. V létě mám sice při otevřené helmě xicht pěkně v chládku, ale vršek hlavy se mi paří jak inspekce v uranových dolech.
+ samotný systém (možnost užít jako integrální i jako otevřenou - obojí za jízdy)
+ nebolí mě za krkem ani krk i po celém dni v sedle a to j helma relaitvně těžká = dobrá vyváženost
- při přehazování "brady" nahoru/dolů je třeba vyklopit plexi. Což třeba při 150 na dálnici není žádná lahoda. Se sklopeným plexi se "bradou" nepohne
- zobák na zvedání plexi je přímo uprostřed, takže při otvírání/zavírání si člověk zakryje výhled
Nolan N43 Air - má ji manželka, vybírali jsme pro ni nějakou sklopku, ale všechno bylo těžký. Nakonec se objevila na začátku roku tahle novinka, tak jsme ji vzali a celkem spokojenost.
SHARK Evoline - mám já. Do města nebo okolo komína OK, vyklápění je skvělé. Trochu mi vadí vyšší hlučnost (zavřená je hlučnější), vyšší hmotnost nevadí (1950g). Nejvíc mi ale vadí otvírání plexiskla - jednak je na prostředku a druhak jde špatně otvírat. Zavřené plexi se opře o horní těsnící gumovou lištu, která pak při otevírání o plexi drhne, špiní ho a klade velký odpor. Už mi tu lištu jednou v záruce měnili, chvíli to bylo lepší (pár dní), ale je to zase to samé... Když nemusím, jezdím s nedoklopeným plexi, aby to šlo rychle a dobře otevřít a abych neměl před očima šmouhy od gumy.
Resumé - okolo komína stačí něco menšího a lehčího (třeba N43 Air), na cestování to taky není úplně ideální, takže trochu rozpaky. Na druhou stranu - jako jediná univerzální přílba s určitým přimhouřením oka třeba do městského provozu docela ujde (Shark ji má v kategorii URBAN). Zvolené řešení ale nikdo jiný nenabízí, takže alternativa stejně není - buď klasickou sklopku nebo otevřenou.
BMW GS = stroj na radost
Doplnění - minulý týden jsem byl v Nokamoto a chtěl jsem vyřešit otevírání plexi na SHARK Evoline. Skvělý přístup, ochotný personál (nad míru svých pracovních povinností) - ale HLAVNĚ - vyměněné bočnice pro plexisklo a najednou je to úplně jiná helma - plexi otevřu kdykoliv jedním prstem a navíc má plexi indexované polohy mezi zavřeným a otevřeným stavem, takže není problém nechat malou škvíru pro větrání třeba při dešti. Zase ji začínám mít rád a v NOKAMOTO jsou skvělí
BMW GS = stroj na radost