Dámy a pánové,
po nastartování studeného motoru a ujetí cca 200 m na mém F 650 GS podřazuji a ve chvíli,
kdy byl motor v podstatě na volnoběžných otáčkách, ozvalo se z něj pěkně husný vrznutí a chcíp.
To vrznutí bylo, jako kdyby jste narvali něco mezi píst a válec a kouslo se to tam...
Prostě jako by kov na kov, ale celkem hnusně....
Zastavil jsem, a že nastartuju, startér točil o chvilinku déle než normálně, motor chytl a vše zas OK....
Už mi to udělalo cca 3x těsně po tom, co jsem motorku koupil (před rokem), pak byl klid. Doteď.
Neřeším to a jezdím, protože olej tam je a motor jinak šlape v pohodě - chytá, hladkej chod atd...
Můj názor:
Možná jde pouze o blbou shody, kdy motor zatížím ve chvíli, kdy je klikovka v nějaké "blbé" poloze a prostě se udusí...
Jen mi vrtá hlavou ten zvuk...
Setkali jste se s něčím podobným už?
Díky za názory
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
No kdybys nebyl větší znalec moto, než já, napsal bych ti, že je to elektrika, protože to, co mi popisuješ se mi stalo v závislosti s tímto vláknem... Jenže to je kravina, jelikož u mě šlo o prosté vypnutí (vynechání) motoru... Ale zvuky byly srovnatelné, když to chcíplo jednou více a nechtělo to chytit... Už jsem se bál, že se to snad zadřelo nebo se přetrhl rozvoďák nebo já už nevím co... Ale nakonec to Dakarka rozdýchala...
Abych to ještě upřesnil, tak ten hnusný zvuk se mi ozval, když motor zhasnul a motorka jela na rychlost "samospádem"... Až pak jsem stihl vymáčknout spojku, vyřadit a zastavit... Nestalo se ti to také se zařazenou rychlostí? Jinak já měl ujeto asi 800m a rovněž jsem podřazoval...
Upravil xHackerM dne 22.08.2009 17:51
No, tohle bude něco jinýho..tipnul bych to na mechanickej problém..,jako by se v motoru něco zpříčilo...
Jinak rychlost možná v té chvíli zařazená u (ještě) byla..to nedokážu upřesnit...
Víš co? Ono to bude v souvislosti s tím, když ti zdechne motor za jízdy...
Dost možná, že jak jsem měl studenej motor, tak jsem ho při tom podřazování prostě udusil...
A jak chcípl v záběru, u mě udušením, u tebe problémm v elektrice -ani u jednoho "přirozeně",
tak se prostě něco popsuje a udělá to tenhle rachot...
Tudíž stejnej problém, jen s různýma původníma příčinama...
Upravil Thomasson dne 22.08.2009 18:07
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Mě by napadlo vypustit pro jistotu olej a zkontrolovat jestli v něm nejsou nějaké šupinky nebo tak něco, ale zase když říkáš, že se ti to stalo už po koupi tak jsi asi olej už měnil. Nebylo ani na tom výpustným (magnetickým) šroubu nic?
____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
JanVan napsal:
Mě by napadlo vypustit pro jistotu olej a zkontrolovat jestli v něm nejsou nějaké šupinky nebo tak něco, ale zase když říkáš, že se ti to stalo už po koupi tak jsi asi olej už měnil. Nebylo ani na tom výpustným (magnetickým) šroubu nic?
Olej jsem měnil a na tom magnetku dole bylo jen minimum takových jemňoučkých pilinek...
skoro to nebylo vidět, takže v normě...
A jak říkám, motor jinak šlape skvěle...
Upravil Thomasson dne 22.08.2009 19:20
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
V týdnu jsem byl jezdit a udelal jsem mensi chybku z lenosti, kdy jsem byl linej preradit a podtocil motor. Ozval se dost podivný zvuk, ale spíš jako kovová rána, než vrznutí... a chcíp. Motor jsem pak startoval taky trochu déle. Myslím si, že to je prostě podtočení kdy to ten jednobuch nemá šanci zvládnout...
asný, to je to co říkám, asi se klikovka "kousne v určitý blbý poloze"...
Jen mě zaráží ten zvuk ...
Ale asi o nic nejde...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Cidas napsal:
V týdnu jsem byl jezdit a udelal jsem mensi chybku z lenosti, kdy jsem byl linej preradit a podtocil motor. Ozval se dost podivný zvuk, ale spíš jako kovová rána, než vrznutí... a chcíp. Motor jsem pak startoval taky trochu déle. Myslím si, že to je prostě podtočení kdy to ten jednobuch nemá šanci zvládnout...
Když jsem se na podzim seznamoval s dakarem, tak se mi před křižovatkou stalo něco podobného taková ranka, když mi to chcíplo (ani už nevím, jak se to přesně stalo asi jsem to dojížděl na vysoký převod - nevím). Den předtím jsem tu četl o prasklé volnoběžce a měl strach jestli to není to samé - nebylo, páč to chytlo, ikdyž na více otočení. Ale třeba je ten zvuk právě, jak se volnoběžka zasekne, aby bylo možné opět motor roztočit. Co myslíte.
Nekamenujte mě jestli je to blbost. Jen diskutuji...____________________________
Garáž: * BMW F650 GS Dakar '00 * ČZ 175/450 '63
Asi před měsícem jsem při rozjezdu na křižovatce dal málo plynu a motorka si škytla... Takovou ránu jsem slyšel poprvé... Pak chytla také až na více točení... Vůbec se mi to nelíbilo a rval jsem si za to vlasy...
Ohledně toho oleje, já ho ještě neměnil, ale budu to dělat zítra, dokonce i budu prolívat motor, takže pokud se bude mít co vyplavit, vyplaví se to... Pak poreferuju...
Myslím že to není závada ,ale normální jev když motor podtočíš tak to setrvačník už neutáhne a hodí to zpětnej ráz a ten zakýbluje s převodovkou takovým způsobem ,že se to nedá poslouchat(kovový rány) kucí kdyby jste mělí 1150 atohle se vám stalo to je teprve randál
Stalo se mi asi to samí, co popisujete U mě to bylo, že jsem přišel k moto, nastartoval, šla na volnoběh, studená, nasazuju helmu a najednou rana, jaxviňa myslel jsem na startér nebo na nejhorší ale jen jsem ji znova natočil a šla v poho tož tak
Jak píše trautumberk, jakmile to podtočíš, tak vlastně vlivem předstihu se zapálí směs před HÚ, což je normální a žádoucí jev, ale při podtočeném motoru (nízkých otáčkách v tahu) už klika nemá dostatek energie na to aby se přehoupla přes HÚ a kopne to zpět (jako když tě kopne ,,dvaapůle JAWAsaki" při startu) No a všechny vůle, které jsou vymezené tahem dopředu se rázově vymezí na druhou stranu a to je ta rána.
Ufff...úplně jsem se vyčerpal
Ahoj
mě to překvapilo když jsem měl vymlácenou baterku a startér jen trochu hnul motorem a pak už se ozvala jen rána jako by mi půl motoru prolítlo spodem Docela blbej pocit
Je to jednoválec co chcete
Přidávám se, jednou se mi to taky stalo. Asi studenej motor a při podřazování rána a motorka zdechla. Zešedivěl jsem při pomyšlení, že jsem zadřel motor. Ale chvíli jsem počkal a naskočila normálně, od tý doby klid.