Nedávno jsem jel při převozu do servisu na die Hicksmaschine a musím přiznat, že dlužím osmikilu velkou omluvu. Původně jsem si udělal názor po dvouhodinové zkušební jízdě, kterou jsem si důkladně naplánoval. Projel hodně malých rozbitých a zatáčkovitých okresek, strávil tak půl hodiny na lesních cestách, absoloval středně těžký bahnitý a kamenitý sjezd a výjezd a nezapoměl ani na pár hlavních, kousek dálnice a samozřejmě nějaký ten semafor a zácpičku ve městě. Motorka naprosto nechtěla jet pomalu, cukala, škubala, dusila se a dávkovat plyn při jízdě ve stupačkách bylo prakticky nemožný. Vyžadovala jet prostě neustále pilu což zvládala fantasticky, ale takový stroj já nehledám. JENŽE... ta čerstvá zkušenost mi naservírovala naprosto odlišný dojmy. I přes evidentní a znatelný potenciál reagovalo tohle osmikilo pohodově, mělo dostatek krouťáku i dole, plyn šel sametově a i kvalty mi subjektivně přisly jako by byly líp poskládaný. Mělo prostě všechno co na BMW máme rádi a oceňujeme a vůbec bych se nezlobil, kdyby mi říkalo pane! Samozřejmě tu ještě zůstává fakt, že se do vinglů, hlavně pomalejších, skládá jak zahradní lehátko, ale to bude daň za jednadvacítku vepředu a tedy plus do terénu a určitě se s tím dá žít. A teď už týden každou chvíli dumám, čím to mohlo být... Špatný zajetí, či syrovost? (první dojmy z předváděčky s 4000 na tacho z AuTecu, za kterou asi každej od začátku bral co to šlo) Nebo může mít vliv převodovka, dělá-li se kratší verze enduro. A nebo je to prostě kus od kusu?! Co myslíte a máte podobný zkušenosti, že se dvě stejný motorky chovají diametrálně odlišně???
Upravil morabo dne 24.08.2009 12:40
Maiali nel Fango!
proc to jelo tak jinak fakt nevim... ta moje ma 33 tisic... navic jsi tam mel dosluhujici retez, takze to skube rozhodne vic, nez normalne.
Ale je to zajimavy... ale i Sasa (Bluesberry) rikal, ze osmikilo ma zatah vic odspoda (podle nej) nez 12ka...
co je imho teochu problem, je to naklaneni do zatacek.. mam trochu pocit fakt jak na staflich
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
proč to nebrat:
a. nohu přes to nepřehodíš
b. ohybá se tomu stojánek
c. na kočíčích hlavách to padá
d. v náklonu při předjíždění vypadávají spolujezdci i přes TopCase....
tys tu teda chybel
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Muj nazor:
- Plyn je lepsi po vymene FW ridici jednotky a po zajeti
- Prevodovka je lepsi po zajeti
- Cim vetsi je gyrostaticky moment na prednim kole (zavisly na momentu setrvacnosti a rychlosti otaceni), tim lepe toto drzi primy smer v pripade nerovnosti. Logicky ale potom nechce ze stejneho duvodu do zatacek. Pokud chcete motorku do mesta, kupte si nejakeho motarda.
randolf napsal:
Muj nazor:
- Plyn je lepsi po vymene FW ridici jednotky a po zajeti
- Prevodovka je lepsi po zajeti
- Cim vetsi je gyrostaticky moment na prednim kole (zavisly na momentu setrvacnosti a rychlosti otaceni), tim lepe toto drzi primy smer v pripade nerovnosti. Logicky ale potom nechce ze stejneho duvodu do zatacek. Pokud chcete motorku do mesta, kupte si nejakeho motarda.
ve meste to je imho moc hodna kocicka.. horsi jsou serpentiny...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
randolf napsal:
Muj nazor:
- Plyn je lepsi po vymene FW ridici jednotky a po zajeti
- Prevodovka je lepsi po zajeti
- Cim vetsi je gyrostaticky moment na prednim kole (zavisly na momentu setrvacnosti a rychlosti otaceni), tim lepe toto drzi primy smer v pripade nerovnosti. Logicky ale potom nechce ze stejneho duvodu do zatacek. Pokud chcete motorku do mesta, kupte si nejakeho motarda.
ve meste to je imho moc hodna kocicka.. horsi jsou serpentiny...
Hicks: naprostej souhlas
Randolf: ad plyn - ok, netušil jsem, že došlo ke změnám, chápu
ad almara - chápu, že jdou kvalty líp, to problém nebyl, ale poměry se změní těžko
ad 21 - souhlas a jak jsem říkal, má to pro i proti (kvuli tomu mám vepředu 19 )
+krouťák a škubání asi tedy bude souviset s mapou, plynem a zajetím
Ale je fakt neuvěřitelný jak to všechno v součtu změní charakter a dojmy.
Maiali nel Fango!
Ahoj.
mam osmikilo celkem nove, zajizdim, mam 12 k najeto ... na plyn si to chce zvyknout, z nizkej otacek bere pekne, do zatacek parada, jsem spokojenej, akorat spolujezdec obcas rve ze by se nerad valel S vyskou motorky mam obcas problem, a to mam lehce pres 180 cm ... origo plexi...nevim proc ve vyrobe nemohou udelat o deset cisel vyssi ... haluz no, budu muset podporit TT ... jiank toto vse !
Jedu i když jízda dále zdá se býti nemožná !
S ostrím plinom som mal problém aj ja moto je s tých prvých mam 91 oktan mapu vraj je to lepsie. V Garmischi minulí rok som jazdil moto s mapov95 bolo to o vela lepšie, no bola tam už nová mapa ktorá sa tam dávala od júna minulého roku. Mne nainštalovali novú mapu v máji tohto roku je to fantázia. Určite dosť pomohla aj nová koncovka výfuku a odstránenie katalizátora +športový filter. Ide to teraz krásne od spodu na šestke viem ísť 50km/h. Skúšal to kamoš čo má moto bez úprav povedal, že v zime ide tiež do mojéj úpravi.
siso napsal:
nainštalovali novú mapu v máji tohto roku je to fantázia. Určite dosť pomohla aj nová koncovka výfuku a odstránenie katalizátora +športový filter. Ide to teraz krásne od spodu na šestke viem ísť 50km/h. Skúšal to kamoš čo má moto bez úprav povedal, že v zime ide tiež do mojéj úpravi.
tys byl v tom mongolsku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
siso napsal:
Určite dosť pomohla aj nová koncovka výfuku a odstránenie katalizátora +športový filter. Ide to teraz krásne od spodu na šestke viem ísť 50km/h. Skúšal to kamoš čo má moto bez úprav povedal, že v zime ide tiež do mojéj úpravi.
O kolik je to hlučnější oproti seriovce? taky mě to láká
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
O kolik je to hlučnější oproti seriovce? taky mě to láká ;)
jeste nerikej, ze te laka vykuchani katalyzatoru :o
u cest do mongolska pripadne kamkoliv kde ti katalyzator vyridej to chapu... u vsech ostatnich to je spise k politovani.
Obcas... kdyz se do motorkaru nekdo v okoli navazi... rikam, ze lide okolo endur jsou lepsi nez zmrzlinari... ze nejezdi tak rychle atd...
...ale kdyz tak obcas slysim -- napr. na srazu u Vevise... reci typu: "mne nezajima, ze z toho lita benzen, to neni muj problem"... tak se za nektere z vas pratele fakt stydim.
Vykuchavejte si katalyzatory aby vam to jeste vic jelo, misto abyste si vydelali dejme tomu na silnejsi motorku... v lesich po sobe nechavejte spoust (viz napr. soubezny thread o ukrajine)...
...sorry, ale tohle je vychod, tohle je necivilizovanost a primitivismus.
Netleskam, fakt netleskam... lide nas budou mit za vase rvouci a karcinogeny ZBYTECNE vypoustejici motorky milovat.
:/
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicksi, já tě někdy musim potkat, abych si s tebou popovídal, to bude legrace
Co máš proti Motoráj Ukrajina? Nebo se zeptám ještě jinak, proč máš enduro, jezdíš vůnec někdy mimo asfalt? Co konkrétně ti vadí na vykuchaným katu? Možná by ses mohl trochu zajímat, jak přesně a s jakou účinností fungují katy, jaká je životnost a tak dál.
Jo a ještě, jakou že motorku bys mi doporučil ty chytrej, abych začal šetřit?
Možná si uplně pozorně nečetl předchozí příspěvky, ale on ten kat nebyl jen o tom, že to rychleji pojede....(rychleji vůbec, maximálka je stejná) je to o krouťáku odspodu....
No, nedá mi to: netleskej, fakt netleskej
Upravil jacob dne 04.09.2009 23:53
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
kolik z nás (a jak často) za to bereme na celej plyn?
chci říci jinými slovy....
proč silnější motorku a s větším krouťákem "odspoda", když valná většina lidí jezdí na čtvrt až půl plynu? prostě přidej plyn, většinou využíváme tak půlku kapacity motorky...ať už s katem..nebo bez něj...takže je to vlastně..o ničem, ledaže jseš Rossi...
co se týká rámusu...... kupte si prckoleta Hondu C50 a vykuchejte vejfuk, dělá ještě větší bordel!!!! O tom to je?
(do velkoměst a jejich děr je enduro správná volba!!!!
vše myšleno v dobrém a dobrém hecu....
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
kolik z nás (a jak často) za to bereme na celej plyn?
chci říci jinými slovy....
proč silnější motorku a s větším krouťákem "odspoda", když valná většina lidí jezdí na čtvrt až půl plynu? prostě přidej plyn, většinou využíváme tak půlku kapacity motorky...ať už s katem..nebo bez něj...takže je to vlastně..o ničem, ledaže jseš Rossi...
co se týká rámusu...... kupte si prckoleta Hondu C50 a vykuchejte vejfuk, dělá ještě větší bordel!!!! O tom to je?
(do velkoměst a jejich děr je enduro správná volba!!!!
vše myšleno v dobrém a dobrém hecu....
no je sice pravda, že diskuze se posunula trochu někam jinam ale s tímhle názorem musím naprosto souhlasit.
Maiali nel Fango!
No, tak ohledně rámusu, já se ptal proto, že naopak nechci být hlučný....
Ohledně krouťáku: Když potřebuji, aby mi motor táhl v terénmu co nejvíce odspodu, je to proto, že chci jet hodně pomalu...a nechci pokud možno tolik spojkovat. Sekundární převod jsem už zkrátil, ale pokud mohu získat info od někoho, kdo kat vykuchal, tak se rád zeptám. Sleduji uplně jiné cíle, že o jakých mluvil Hicks nebo vy.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob napsal:
Hicksi, já tě někdy musim potkat, abych si s tebou popovídal, to bude legrace
tak prijd nekdy na nase stredecni srazy... poradim ti jako hodna teticka
Co máš proti Motoráj Ukrajina? Nebo se zeptám ještě jinak, proč máš enduro, jezdíš vůnec někdy mimo asfalt?
proti motoraji nic nemam a enduro mam kvuli rozbitym silnicim, obcasnym polnackam, sjezdum do lehciho terenu treba na stanovani a taky praze
Co konkrétně ti vadí na vykuchaným katu? Možná by ses mohl trochu zajímat, jak přesně a s jakou účinností fungují katy, jaká je životnost a tak dál.
vim, ze s ucinnosti stasrsich katu to neni nijak slavne -- ale promin, ale SVEVOLNE vykuchani katalyzatoru pokud se nebojis jeho poskozeni treba v mongolsku povazuju za to, co jsem napsal nahore.
Alda tu pred casem napsal, ze predpoklada u GSaru vztah k outdooru, mozna lze pochopit i prirode. Vykuchany kat je vztah k prirode ve stylu starsi generace na ukrajine
stejne jako jsem proti PRILISNEMU omezovani motorkaru v prirode, tak jsem proti motorkarske bezohlednosti... mozna se mylim, ale ten vykuchany kat o tom imho presne je. Zvlast u nove motorky.
Jo a ještě, jakou že motorku bys mi doporučil ty chytrej, abych začal šetřit?
Možná si uplně pozorně nečetl předchozí příspěvky, ale on ten kat nebyl jen o tom, že to rychleji pojede....(rychleji vůbec, maximálka je stejná) je to o krouťáku odspodu....
kroutak pro mne neni argumentem pro odstraneni katu a nasledujici smrad.
Co si mas koupit nevim, teoreticky ti muze chybet kroutak u jakekoliv motorky )
btw: co zhubnout?
No, nedá mi to: netleskej, fakt netleskej
no dobre
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jacob napsal:
Sleduji uplně jiné cíle, že o jakých mluvil Hicks nebo vy.
imho to je o tom, ze pro tebe je vypousteni peknych shitu do vzduchu prilis malym argumentem pro vyssi kroutak.
Zkus si predstavit, kdyby jsme tohle udelali vsichni.... zrusime EUROX, zrusime filtry pevnych castic u nakladaku.. vratime se do 80/90 let...
ale az privedes sve dite na onkologii.... tak se nediv.
chapu, ze motorkari jsou casto individualiste a mozna i volnomyslenkari.. jen rikam, ze vykuchani katu je podle meho nazoru proste... MOC.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak sa tá téma neak zvrtla, viete vôbec o čom sa na začiatku hovorilo? S hlukovým absorberom je hlučnosť takmer rovnaká cca + 5 decibelov, bez neho asi o 15.
A niečo pre toho ekologa striekačka bez katalizátora má aj tak také níske emisné hodnoty že to s karburátorom nemôžeš vôbec porovnať !!! a kolko ich jazdí po našich cestách.
Katalizátor som vyhodil kvôli ceste do Mongolska, preto tam bola už od výroby nainštalovaná 91 oktanová mapa.Moto ide lepšie od spodu čo znamená že motor manej vytáčam a to sú tiež menšie emisie!!! hauk dohovoril som.
siso napsal:
A niečo pre toho ekologa striekačka bez katalizátora má aj tak také níske emisné hodnoty že to s karburátorom nemôžeš vôbec porovnať !!!
to je myslim jen tve zbozne prani... nebo to mas podlozene nejakymi argumenty? zjisti si neco o napr. benzenu.
a kolko ich jazdí po našich cestách.
Katalizátor som vyhodil kvôli ceste do Mongolska, preto tam bola už od výroby nainštalovaná 91 oktanová mapa.Moto ide lepšie od spodu čo znamená že motor manej vytáčam a to sú tiež menšie emisie!!! hauk dohovoril som.
emise CO2 mozna, nikoliv toho koktejlu karcinogenu.
jinak kvuli mongolsku je to imho OK... to uz jsem psal, ze s tim nemam problem.
Ale rozhodne si prosim neobhajujte, ze vam z toho nejsou shity. Jdou :/
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2