Mam na Dakaru masku Touratech s dvema cockama s zarovkama H3. Vzhledem k tomu, ze tento svetelny komfort je prachbidny hlava zapremyslela a prisla na to, zdali by do tech cocek, alepson do tlumenyho svetla nesel dat vsude nabizeny HID xenon. Touratech myslim nabizi masku i s xenony, ale netusim jaky je mezi tou mou a s xenony rozdil. Jestli by vubec ty cocky a plasty kolem xenon snesly. Nemate ji nekdo? Pokud je tato moje uvaha zcestna, uvital by jsem typ na kloudne svitici H3. Zatim tam mam jakesi noname.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal:
... a jsou tyhle cocky pro xenon vhodny? Nerad by jsem nejak experimentoval.
Obecně platí, že parabola (čočka) pro halognový žárovky není stejná, jako ta pro xenony...
Je to o flastr....
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Xenonové výbojky se vyrábí ve dvou provedeních. 1. pro klasické paraboly a za 2. pro čočky
Ta pro paraboly má uvnitř malé stínítko.
Správně by jsi tam neměl použít žádný xenon ale jen světelný zdroj na který bylo světlo konstruováno. To je teorie. V praxi tam xenon dát můžeš, nic tím nerozbiješ (neroztavíš) jen to bude nelegální. Vzhledem k tvé bezpečnosti bych se pro xenon rozhodl. Lépe uvidíš a budeš viděn.
Uz to mam instalovane. Musim potvrdit, ze svitivost je proti puvodni excelentni. Cocka ma v sobe u tlumeneho svetla jakesi stinitko, ktere lame svetlo aby neoslnovalo. Aniz by jsme musel neco serizovat, tak je v noci krasne videt lom svetla na silnici. Je to, jako kdyz se svetlo urizne. Pokud jedu stredem sve casti vozovky, tedy v pravo, tak jde linie svetla v leve casti vozovky presne na stredovou caru kde se mirne zveda nahoru doprava. Tedy presne tak, jak to ma byt. Svetlo vubec neoslnuje. Stavil jsem se na technicke, kde jsem poprosil tecnika, zdali by to zkouknul a nezavazne se vyjadril. Sam rekl, ze proti tomu nic nema, ze svetlo skutecne neoslnuje a ze pri technicke by ani nezkoumal, jestli tam ten xenon patri ci ne. Alespon ne u tohoto typu masky. Pro me dulezita je ta viditelnost a hlavne to, ze o me ve dne protijedouci vozidla vedi. Pripadne jsem dobre videt u predjizdenych aut v zrcatku. Objednal jsem teplejsi svetlo, tedy 4300K. Jako dalkove jsem musel dat studenejsi svetlo, (OSRAM H3 COOL BLUE 12V 55W-XENON 4000 KELVIN) a to same i parkovacky. Ty jsem dal bile diodove zarovky. Kolega z dopravky mi taky rekl, ze to je udelane dobre a ze nema duvod, proc by tohle svetlo pri bezne kontrole resil. Neoslnuje a vypada to, ze to tam patri. Rikal, ze by musel zkoumat najake homologacni znacky, ale ty by se pri bezne kontrole dost blbe hledaly a to by musel mit vylozene duvod a chut vysirat. Takze su klidny. Bezpecnost predevsim.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu