Ahoj,
Chtel bych se zeptat jak je to s dovozem motorky z USA. V soucasnosti ziju v USA, ale zhruba do dvou let se planuju vratit domu do Cech. Mam Hondu XR650R a na ni dva sety kol. Krosovy a supermotardovy. Posledni dobou se ale moc do terenu nedostanu a tak na ni mam supermotard. Problem , ze tu Hondu jsem kupoval jako novou v roce 2000. Kdyz jsem volal na ministerstvo dopravy CR jestli si ji muzu privest, tak mi milej urednik rekl , ze mam smulu protoze je vic nez 8 let stara. Pekne debilni zakon
Minuly tyden jsem se stavil v lokalnim BMW dealershipu a tam me nechali asi na hodku projet na R1200GSA. Naprosta bomba. Ze zacatku me sice trosku vadil ten boxer (zavlneni motorky do strany kdyz prasknes heftem na neutral). Ale po zvyknuti, mi to uz ani neprislo. Takze prodam XR a jdu do BMW. Chci se ale zeptat co me ceka, az budu chtit tu motorku prihasit v Cechach. Musim neco na motorce menit, nejaky specialni test, atd...
Jo a jeste co ESA? Ma cenu do toho jit, a nebo je to extra pakarna co se akorat muze vysypat?
oluska2 napsal:
Na esa se vyprdni,jsou to samé servomotory navíc a nedej bože když se to posere???
no tak ja bych si treba GSA bez ESA nejspis nekoupil.
Luxus prenastaveni tlumice (a pruziny?) kdyz jedu ve 2 je imho super.
skoda, ze to na osmikilu neni v nabidce.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
... doporucuju si to poradne zjistit a proverit ...
... soused v unoru dotah z holandska 4 roky starej nakladak (takovej ten co ma na kapote pi*u a neni to mlada paroubkova) ... nadhernej, zachovalej, udrzovanej, velikej ... jenze problem ... nebyl na holandskejch ale norskejch znackach ...
.. pruser, protoze norsko neni EU ...
... dodneska ho nema prihlasenej, resil to pres dekru, ta nepomohla, ted uz to teti mesic resi primo s Renaultem ve Francii, aby potvrdili ze je na tomhle konkretnim aute vsechno odpovidajici evropskejm normam ...
Taky si myslim, ze ESA je zbytecny (hlavne tady v US vsichni chtej ESA, takze bez nej se da usmlovat zajimava cena). Navic kdyz chce clovek udelat upgrade na Ohlins, nebo jiny tlumice, tak je to prej dost slozity, protoze ESA je napojeny na onboard computer a musi se to nejak slozite osetrit.
Individulni dovoz zni zajimave, ale vubec nevim co si mam o tom predstavit. Jak to funguje?
Slavku, to jsi me teda pekne potesil. Uz jsem zase pekne nasranej kdyz slisim, co to mame v Cechach za debilni zakony, ktery zivej instutuce jako Dekra a kdo vi co jeste. Tady zadny emise ani technicky neexistujou, a zadnej urednik te nebuzeruje. Jde o to, ze tyhle kokotiny si vymejslej na to aby zarucily bezpecnost silnicniho provozu - BULLSHIT. Kdyz jsem byl naposled doma, tak me nejakej kokot v obci predjel snad kilem a to jeste pres plnou caru. To kdyby udelal tady tak ho zavrou az zcerna, seberou auto, zaplati pokuto o jaky se mu ani nezda a jeste mu napari verejny prace.
Kde se daj tedy zjistit nejaky podrobnosti, jestli to BMW muzu dovezt? Taky nechapu proc by to mel byt pro Cesky uredniky problem, kdyz je to vyrobeny v Nemecku. Kdyby to bel Harley tak si dokaze predstavit, ze by s tim delali caviky, ale Beemer by mel byt v pohode, ne?
Já měl taky problém s motorkou dovezenou z německa a starší osmi let, na úřadě ti dají papír, že schvalují technickou způsobilost vozidla...
ale nevím přesně kde, protože jsem to nezařizoval "osobně"...
Thymallus,
tak presne pres tuhle stranku jsem to zacal taky hledat. Pres spojovatelku jsem se dostal az na nejakyho Ing. Tichyho, ktery ma starosti dovozy, a tem mi vysvetlil, ze mam smulu. Prej je tam ale moznost to zkusit pres Hondu CR jestli by to uznali. Blebtal neco o emisich atd. To se dneska uz meri emise i u motorek?
Na druhou stranu je to ale zaminka abych si koupil to BMW. Je sice 3x drazsi nez ta Honda, ale nema chybu Kdyz vyrazim na ty supermotardovy Honde, tak po vic jak pul hodine uz necejtim koule jak ten jednoval vibruje. Je zase fakt , ze to proti BMW nezkutecne zatahuje (mam to poladeny kolem 80 hp).
Kolega od wranglerů chtěl taky ušetřit asi jako ty viděl ten levnej dolar + cenu v USA no a přivezl z USA wranglera žádnej starej střep r.v.2007 4 měsíce ho naháněli mezi Dekrou,importérem,homologacema,emisema tk,štítkama byl totálně znechucenej,stálo ho to nakonec skoro 50tis na poplatcích + úplatcích aby dostal spz.
Nedávno zde byl případ majitele gsa z Anglie GSA1150 2004 co měl také problémy s přihlášením a byl velmi znechucen tou procedurou.
Takže moje rada pokud chceš moto z USA pouze přez někoho kdo to vozí a řekne ti cenu na klíč tj.vše zařídt až do SPZ jinak jako řadák se do toho vůbec nepouštej pokud si chceš ušetřit čas + nervy,pamatuj ,že ČR není USA
Bob,
ono nejde ani tak o to usetrit, ale jak jsem psal, domu se chystam tak do dvou let a tak jsem tady po US chtel jeste neco na GSA pojezdit
Thymallus,
jsem Prazak, takze bych to prihlasoval v Praze. Je ale fakt ze dvou let se muze vsechno zmenit. Kdyz vidim jak se to doma politicky mydli (Topolanek chodi v hokejovy helme plavat aby nedostal sutrem, nahej Paroubek leze na tru svoji rostenku a pak se s tim vystavuje v reflexu, Bursik ma doma tu expertku co ma bordel ve stepce, atd.) Mozna ze ty experti pak budou chtit delat technickou i na obycejny slapaci kolo. BTW asi pred par lety kdyz se jeste delalo prihlasovani v Kongresovy, tak si tam sel kamos prihlasit privesny vozik, a baba za okynkem po nem chtela potvrzeni emisi. Kdyz ji rikal, ze je to privesny vozik co zadny emise nama, tak na nej rvala ze co mysli, ze tady uz dela deset let a tak ji nema co rikat. Nakonec musel prijit znova a jit k jiny babe co to prihlasila bez problemu.
mám ESA a jsem naprosto spokojený. Bez toho bych si ADV nekoupil. Za jízdy si měníš tlačítkem tuhost tlumičů podle stylu jízdy nebo terénu a když motorka stojí, během chvilky máš několik možností nastavení výšky. A v terénu je to dost poznat.