Zdar zkusím nějaké smysluplné téma který asi už na prví stránce asi bude chtít někdo zasrat tak že prosím ty kecy na ty založíme třeba druhé tema třeba "pneu pro velká endura - ostatní"
co chcu
co máme za styl enduro a terén
zde tedy conti TKC, ME Karoo , Mitas 7,9,10 , možná něco od pirelli .... + doplňte
další styl univezál trochu šotolina více silnice
tady samozřejmě ME tour + exp, mitas , MI Anakee , Bridgestone TW, atd atd
a třetí čitě silnice
tedy ME Z6, MI Pil road , conti , dunlop , pireli bridgestone BW
a ted at to má nějaký efekt at si každý muže spočítat co se mu vyplatí na jeho styl jizdy at už jde o prachy nebo o pohodlí
1. Pneu - výrobce + typ popř rozměr popř je li nutná tak uvest i dušu
2. motocykl - nemusí jít jen o zkušenosti na BMW
3.cena pneu pokud používate dušu tak cenu duše a kde jste kupovali (nebudem dělat reklamu stačí Internet kamená prodejna (pneuservis) + naklady na přezutí a vyvážení včetně mat. zavaží ventil atd pokud to děláte ručně tak váš čas . pokud nevyvažujete tak poznamenat
4.najeté km - pneu přední zadní
5.pneu jsem vyzouval a měla ....mm sjetá více boky , střed nebo dělala pilu- náběhy hlavně na přední pneu , a také jak se ke konci chovala je krásné najet 20tis km ale poslední kiláky se bát naklopit moto nebo se bát o body až tě zastavijou a ty budeš mít 0,5mm ale i tak se jezdí tak že to sem určitě poznamenejte
6.jízda sám ve 2 a prázdný nebo slušně naložený ai tak hle
najeto 10tis sám naložený 2tis ve dvou naložený 5tis sám bez nákladu 3tis
7. zpusob ježdění tady asi popis
Jezdím denně do práce o víkendech nějaký výlet lehce maložený jezdím pohodu , nebo jezdím dálky přesuny po dálnici cca 150km/h po ostat silnicích svižná jízda často tomu zatáhnu a takě často brzdím nebo k brzdění hodně užívám motor , jizda v alpách naložen hodně zatáček pneu sjetá na bocích až otrhaná - v kopcích chci cítit zátah tak tomu pořádně naložím , jizda v terénu to stejné popište polnačka , šotolina les blato kamení .
možná by zde nebylo špatné uvest spotřebu ke stylu jízdy pro představu .
8. zkušenosti
Voda , sucho , teplo , zima, tráva , hlína , blato
komfort jizdy - hučí , vibruje ,hučí v náklonech , kráně tichá ,atd.
tady buďte fakt zodpovědní není hrdinství tvrdit jak vám to sedí jak jste rychlí když vás pak v zatáčkách nekdo vezme a nezbývá než se červenat do helmy apak na parkovyšti zjistíte vy máte skvělí Z6 a on sjetý tourancky a nebo dokonce špunty klidně napište naprší a jedu jak posranej ale nevadí mi to moto využívam jen za sucha atd atd
každý jezdíme dle svých možností a není třeba se za to stydět duležité je že jezdíme a hlavně že jezdit budem .
tak že ještě jednou bych poprosil zodpovědnost a o příspěvky k tematu dám pak dohromady nějakou tabulku která by se dala využít pro ty co pořád hledaj
jo akdyžtak na sebe nechte mail kdybych potřeboval doplnit informace .
Dík Milan
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Tak možná sem tento rozměr nepatří, ale nechám na Milanovi, jestli to smaže
1.rozměr 180 / 55 ZR 17 a 120 ZR 17 DUNLOP D 208
2. DUCATI Monster S4RS
3. Cena..už netuším ( asi skleróza)
4. najeto přadní 7248 a zadní pouze 2530 km
5. ojetí pravidelné, funguje až dokonce bez rozdílu
6. najetí sám 1/3 město, 2/3 okrsky (dálnice téměř žádná)
7. používaná v tahu na nízké kvalty. znatelné žmolkování na pneumatice
8. tichá, na dešti znatelně snížená přilnavost, za sucha 100 % přilnavost. bohužel nízká životnost při vysokém přenosu sil na zadní kolo
zde rozdíl typu D 207
1.rozměr 180 / 55 ZR 17 a 120 ZR 17 DUNLOP D 207
2. DUCATI Monster S4RS
3. Cena..už netuším ( asi skleróza)
4. najeto přední 12000 km a zadní 8000 km
5. ojetí pravidelné, funguje až dokonce bez rozdílu
6. dovolená Španělsko, 20 % dálnice, naloženo zhruba 50 kg na místě spolujezdce
7. používaná v různém rozsahu otáček. nepatrné žmolkování na pneumatice
8. tichá, na dešti při opatrnosti lze používat k cestování, za sucha 100 % přilnavost. Neroznatelný rozdíl v přilnavosti oproti D 208 , ale rapidně větší životnost. Po zkušenostech s obdobnou pneu MICHELIN u níž docházelo při ojetí 70 %, k znatelnému projevu klouzavosti při stejných km s D 207 je slušný kompromis pro sportovní vyžití a i dovolenou.
Zkušenosti vyjadřují pouze můj dojem. . Doufám, že to pomůže jinak to i klidně smázněte, jelikož teď čučím, že je to pro velká Endura což tohle asi tento rozměr není ( nemam zkušenost, jsem čerstvý majitel advika a vůbec nováček v cest. endurech. )
1) TKC 80, default rozměr pro GS (150/70/17, 110/80/19)
2) BMW GS 1200
3) Cena cca 5.500 Kč, přezutí 500 Kč, předek vyvážen, zadek bez závaží, kupoval jsem tuším u hamletovygumy.net
4) Předek 10.000 km, zadek 10.000 km
5.přední je oskákaná až hrůza, zadek uprostřed bez vzorku (možná tak 2mm), po stranách tak 0,5cm. Naklopit jsem se nebál, příjemně mě hlavně ten zadek překvapil. Poslední 1cm zmizel za 4.000km až...
6.jízda naložený, ale vzhledem k tomu že mám přes 100Kg je to jako jízda ve dvou :-) Dva plný kufry + rolka, odhadem určitě přes 200kg se mnou...
7. Jezdím občas a spíš delší cesty, přiměřeně svému věku, občas za to zatáhnu, občas jedu v rámci předpisů. Jezdím jak dálky po dálnici tak i jemný terén (Itálie, Ukrajina).
Spotřeba po Ukrajině 4, po dálnici Itálie 9
8. zkušenosti
Voda 2, sucho 1, teplo 1, zima 2, tráva 5, hlína když nový tak 3, sjetý 4, bláto 4 - jako ve škole
Nehučí, trochu vibruje obzvláště v malých rychlostech na asfaltu, oproti jiným špuntům tichá
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
jifr napsal(a):
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
no chlape a co napsat jak se to stalo off nebo kanál
anakee je hodně silniční pneu
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
jifr napsal(a):
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
Musím to zaklepat, ale jsem už na své třetí sadě Anakee 2 a nikdy jsem gumu neprorazil. Po žádném hardcore terénu nejezdím, ale na druhou stranu po polních cestách, i hodně kamenitých, jezdím pravidelně a často i se spolujezdkyní. Ve skutečnosti si myslím, že Anakee 2 je pro všechny, kteří nejezdí v blátě nebo sypkém písku, nejlepší guma na GSo.
jifr napsal(a):
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
Musím to zaklepat, ale jsem už na své třetí sadě Anakee 2 a nikdy jsem gumu neprorazil. Po žádném hardcore terénu nejezdím, ale na druhou stranu po polních cestách, i hodně kamenitých, jezdím pravidelně a často i se spolujezdkyní. Ve skutečnosti si myslím, že Anakee 2 je pro všechny, kteří nejezdí v blátě nebo sypkém písku, nejlepší guma na GSo.
no ja mam bouchlej zadni rafek myslim uz od dob Anakee...
subjektivne mi boky klasicke Tourancky prijdou pevnejsi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jifr napsal(a):
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
Musím to zaklepat, ale jsem už na své třetí sadě Anakee 2 a nikdy jsem gumu neprorazil. Po žádném hardcore terénu nejezdím, ale na druhou stranu po polních cestách, i hodně kamenitých, jezdím pravidelně a často i se spolujezdkyní. Ve skutečnosti si myslím, že Anakee 2 je pro všechny, kteří nejezdí v blátě nebo sypkém písku, nejlepší guma na GSo.
no možná pro tuto diskuzi silná slova, ale já si taky na anakee nemůžu stěžovat a ani v nejmenším se nechystám testovat jiné- byť ostatními osvědčené cestovní pneu. Anakee jen - teď už- podle potřeby měním za TKC
Klasika měla pravdu, stačilo pár kilometrů a .... ;-)
jifr napsal(a):
Já to zkusím trochu jinak:
Už se mi zase povedlo prorazit zadní pneu Michelin anakee a naklepnout zadní ráfek/ vždy při jízdě ve dvou a nejsem si vědom, žem bych jel nějak zběsile a pro dokreslení jsem před jízdou kontroloval nahuštění/. Když jsem s tím přišel do servisu řekli mi že má slabé boky a stává se to. Mám změnit značku. Když já mám Michelin zažitý a jsem jinak spokojený. Máte někdo podobné zkušenosti.
Musím to zaklepat, ale jsem už na své třetí sadě Anakee 2 a nikdy jsem gumu neprorazil. Po žádném hardcore terénu nejezdím, ale na druhou stranu po polních cestách, i hodně kamenitých, jezdím pravidelně a často i se spolujezdkyní. Ve skutečnosti si myslím, že Anakee 2 je pro všechny, kteří nejezdí v blátě nebo sypkém písku, nejlepší guma na GSo.
no možná pro tuto diskuzi silná slova, ale já si taky na anakee nemůžu stěžovat a ani v nejmenším se nechystám testovat jiné- byť ostatními osvědčené cestovní pneu. Anakee jen - teď už- podle potřeby měním za TKC
tak treba ja kdybych jezdil na TKC tak bych toho casu uz nazouval tak 8-10tou zadni pneumatiku, vs. cca 3-4 Anakee/Battlewings/Tourancky...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
moranka napsal(a):
no a právě proto mám 2 sady aji aji.
jako 2 cele kola vcetne stredu a kotoucu, nebo to pokazde prezouvas?
a kdyz to prezouvas, tak hydraulikou nebo rasis rafky montpakama?
---
navic dela destickam uplne dobre, kdyz pokazde brzdi na jinem kotouci?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
nemám dvoje celá kola, ale přezouváme, nebo budeme, od podzimu tam mám TKC, ale je mi jich líto na nějaké delší asfaltové jízdy, teď už máme pneuservis, takže hydraulikou
Klasika měla pravdu, stačilo pár kilometrů a .... ;-)
heidenau k 76 ve 130km na dálnici sem do nich zapasoval šutr cca 1cm na 1cm ale kupuju znova ty samí nájezd do proražení 14000km a vzorek ješte na zadku 5mm nesmrtelná ale tvrdá guma, musí se na tom umět jezdit, dýl to trvá než se zahřejou ale pak seděj jak přibytý
moranka napsal(a):
nemám dvoje celá kola, ale přezouváme, nebo budeme, od podzimu tam mám TKC, ale je mi jich líto na nějaké delší asfaltové jízdy, teď už máme pneuservis, takže hydraulikou
ty jo.. prekvapeni -> uznale maskulinni mruceni -> schvaluji!
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
1.MetzelerTourance, zadní 150/70/17 – nová 9 mm, přední 110/80/19 – nová 6 mm
2. BMW R1150GS
3. Koupeno přes net v r.2008 za 6500,- přezuto v Pneuservis Cervený za asi 800,- obě (dnes na www.pneumatiky-pneu.net koupeno za 5150,-, přezul jsem sám za 2 hodiny)
4. Najeto 17.000 za 2 sezony.
5. Pneu jsem vyzouval a měla 3 mm přední, sjetá stejnoměrne. Zadní měla 3 mm uprostřed sjetá placka.
6.Jízda sám 30%, sám naložený 40%, ve dvou 30%. V plné polní mám přes metrák:-)
7. Jízdy do práce, o víkendech sem tam výlet. Celkem asi 35 dní alpy - sám naložený (ca. 140 kg). Přesuny dálniční, max 140 km/h. Obecně jízda plynulá, sem tam za to vezmu, v alpách určitě, většinou v rámci daných rychlostních limitů. Převládá klidná jízda, brždění motorem. Spotřeba mezi 5,5 a 6 l na 100.
Mimo asfalt jen vyjímečně, polní cesta, max 300 km na 17ti tisících).
8. Zkušenosti veskrze pozitivní od -5 do +35 °C. Na suchu jistota, na dešti také - opatrnost je vždy na místě. Ke konci má zadek mezi plackou uprostřed a boky na vzorku ostré hrany, které v zatáčce při pomalejší jízdě hučí a trochu vybrují. Na stabilitu a jistotu jízdy to nemá vliv a není třeba se toho bát. Na turistiku ideální, obuju a do výměny o nich nevím. Proto obouvám již 3. sadu. Nyní měním již při 3 mm,protože mě čeká dovolená a nechci zjistit 1000 km od domova, že jsem pod limit dané země. V případě deště budu rád, že je vzorek hluboký. Terén nic moc, max suchá polňačka, dál bych se nepouštěl.