Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Rozeta - zub sem, zub tam
viajero
#1 
Přidané 01.10.2009 15:25

Příspěvků: 96
Registrace: 05.08.08
Budte zdrávi,
chtěl bych jezdit na F800GS hodně v terénu a zaslechl argue jsem nějaké info o tom, že není od věci z tohoto důvodu ubrat či přidat nějaký ten zub na zadní či přední rozetě... Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo s touto úpravou má zkušenost a hlavně co konkrétní úprava způsobí s jízdními vlastnostmi motky... Děkuji za odpověď Smile
Carpe diem
 
Alda
#2 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 01.10.2009 15:29
Avatar člena


Příspěvků: 4661
Registrace: 20.10.07
Neni to o jizdnich vlastnostech, ale o rychlosti.
Das vetsi rozetu a motorka se zpomali. Je to hlavne o tom, ze v tezsim terenu muze bejt jednicka az moc rychla a porad bys spojkoval, proto ji muzes takhle zpomalit.
Samozrejme tim zpomalis vsechny kvalty, maximalku..
Z tohohle duvodu BMW nabizi vyber mezi standardni a pomalou jednickou v prevodovce, ale jen u 12tek.
 
hicks
#3 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 01.10.2009 22:54
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
viajero napsal(a):
Budte zdrávi,
chtěl bych jezdit na F800GS hodně v terénu a zaslechl argue jsem nějaké info o tom, že není od věci z tohoto důvodu ubrat či přidat nějaký ten zub na zadní či přední rozetě... Chtěl bych se zeptat, zda-li někdo s touto úpravou má zkušenost a hlavně co konkrétní úprava způsobí s jízdními vlastnostmi motky... Děkuji za odpověď Smile


ty uz mas osmikocicku? Cool
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
jarax
#4 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 05.10.2009 01:17
Avatar člena


Příspěvků: 473
Registrace: 16.05.07
dal sem dopředu o zub míň, motorka jde víc odspodu, je lépe ovladatelná (necuká tolik) a na dvojku se dá vyjet skoro všechno. Na jedničku to je vyloženě jen na hodně technický pasáže nebo ultrakrutý výjezdy...
 
http://www.mototrip.info
viajero
#5 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 05.10.2009 11:33

Příspěvků: 96
Registrace: 05.08.08
jaraxi - díky za konkrétní a věcnou odpověď....
Carpe diem
 
viajero
#6 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 14:49

Příspěvků: 96
Registrace: 05.08.08
Budte zdrávi,
tak budu měnit celou řetězovku, přičemž v rámci této změny chci vyměnit původní přední kolečko (16 zubů) za nové (15 zubů). Stojím ovšem před problémem, zda-li k tomu předku pořídit stejnou zadní rozetu (42 zubů) nebo ji vyměnit za novou (47 zubů), jak píšou v katalogu TT (str. 448). Chtěl bych se zeptat, zda-li má někdo s touto úpravou zkušenost.... Děkuji za odpověď

Carpe diem
 
Vjetrnik
#7 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 14:57
Avatar člena


Příspěvků: 7204
Registrace: 09.10.07
Inteligentní dotaz....jen co je pravda. Jsi nikdy nejezdil na kole s přehazovačkou nebo co?

Jinak řešení změny převodu:
1. menší přední kolečko = převod do pomala
2. větší rozeta = převod do pomala

Ad.1 + 2. podle toho, kolik kde ubereš či přidás, získáš převodový poměr. Čili jeden zub na kolečku se může rovnat pěti na rozetě. Jinými slovy, různou úpravou, získáš stejný převodový poměr. Při menším kolečku vzniká větší tření na řetězu, čili lepší je zvětšovat rozetu, než změnšovat kolečko...

Pokud vyměníš obojí, třeba budeš mít první vosmikilo, co nepojede ani stovkou...né že by jinak jelo o moc víc. Grin

 
Vjetrnik
#8 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 15:03
Avatar člena


Příspěvků: 7204
Registrace: 09.10.07
....už to chápu....von je Viajero z Brna...potom chápu otázku...

GrinGrinGrin
 
Sharki
#9 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 15:21

Příspěvků: 179
Registrace: 10.03.09
Já jsem na radu vyměnil zadek ze47 na 41 na 650gs a je to super na silnici.Další kvalt,už ho nehledám.thumbs up
bubak
 
milan enduroskola
#10 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 15:34

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
zatím si všichni chválí vpředu o zub míň
 
www.enduroskola.cz
morabo
#11 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 16:25
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
Vjetrnik napsal(a):
Inteligentní dotaz....jen co je pravda. Jsi nikdy nejezdil na kole s přehazovačkou nebo co?

Jinak řešení změny převodu:
1. menší přední kolečko = převod do pomala
2. větší rozeta = převod do pomala

Ad.1 + 2. podle toho, kolik kde ubereš či přidás, získáš převodový poměr. Čili jeden zub na kolečku se může rovnat pěti na rozetě. Jinými slovy, různou úpravou, získáš stejný převodový poměr. Při menším kolečku vzniká větší tření na řetězu, čili lepší je zvětšovat rozetu, než změnšovat kolečko...

Pokud vyměníš obojí, třeba budeš mít první vosmikilo, co nepojede ani stovkou...né že by jinak jelo o moc víc. Grin


Ale zase by se to hustokrutě zvedalo na zadní samo ještě na čtyřku GrinGrinGrin
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
jacob
#12 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 18:19

Příspěvků: 417
Registrace: 26.07.08
Souhlas s Jaraxem, presne stejna zkusenost a nemuzu si to vynachvalit. Pred upravou jsem v terenu musel o dost vic spojkovat a radilo se z 1 na 2 v pro me nevhodny okamzik.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
 
raptor - neaktivni ucet
#13 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 19:07

Příspěvků: 1897
Registrace: 09.08.07
odporucam dat dopredu o zub menej pripadne zadnu rozetu o 2 zuby vacsiu ak chces jazdit viac technickejsie pasaze

reci o tom ze ked sa prevoduje do sily tak maximalka klesa beriem s rezervou

XY sportovych motoriek dosahuje maximalku na 5 kvalte pretoze 6 uz ten motor nevytoci

naopak ked som na mojom staruckom exvaradere dal dozadu o 5 zubov mensiu rozetu koli vysokej spotrebe tak som stratil ako spodok tak aj maximalku pretoze motor opat nebol schopny vytocit na poslednom 5 kvalte tolko otaciek ako pri povodnom prevode

zmena prevodu zo 42 na 47 bude pomerne hardcore, dostanes uplne inu motorku ktora sa bude uplne inak chovat v reakcii na plyn
 
jacob
#14 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 19.07.2010 20:09

Příspěvků: 417
Registrace: 26.07.08
Pomud se tyka maximalky, tak 200 jsem ted po prezuti jel taky, ale je fakt, ze 6tis otacek mam uz nekde okolo 150ti a od 160 uz to neni uplne pohodlne s vibracemi. Naopak pri predjizdeni je to fajn. A ja se dalnici stejne vyhybam a kdyz, tak nad 160 nejezdim dlouhodobe.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
 
viajero
#15 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 20.07.2010 09:51

Příspěvků: 96
Registrace: 05.08.08
Ahoj,
upřímně děkuji všem za info z nichž mi vyplynul jasný závěr - o zub méně vepředu... Na svou obhajobu jen dodávám, že mne k dotazu přiměla informace v katalogu TT...

Děkuji i Vjetrníkovi za jeho arogantní a veskrze urážející odpověď, byť si nejsem vědom, že bych se vůči této osobě něčím provinil či jí zavdal jinou příčinu k takovému útoku... Faktem zůstává, že bez slaboduchých příspěvků by ty ostatní smysluplné nevypadaly tak věcně...
Carpe diem
 
hicks
#16 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 20.07.2010 10:00
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
jacob napsal(a):
Pomud se tyka maximalky, tak 200 jsem ted po prezuti jel taky, ale je fakt, ze 6tis otacek mam uz nekde okolo 150ti a od 160 uz to neni uplne pohodlne s vibracemi. Naopak pri predjizdeni je to fajn. A ja se dalnici stejne vyhybam a kdyz, tak nad 160 nejezdim dlouhodobe.


u mne je 5 500 otacek vicemene presne 140kmh.

original kolecko i rozeta.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
milan enduroskola
#17 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 20.07.2010 10:45

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
kolečko máme skladem
milan 602100677
Upravil milan enduroskola dne 20.07.2010 10:45
 
www.enduroskola.cz
swat
#18 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 20.07.2010 11:47
Avatar člena


Příspěvků: 5271
Registrace: 18.03.07
Vjetrnik napsal(a):
....už to chápu....von je Viajero z Brna...potom chápu otázku...

GrinGrinGrin

to je vůl, kaviárový tousty...............
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis Smile
 
Pardal
#19 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 20.07.2010 14:45
Avatar člena


Příspěvků: 2946
Registrace: 08.04.07
Těch možností je spousta, Twalcom ktery staví 800 na rallye tak doporucuje tyto kombinace:

Doporučení pro Offroad: 17kolo, kolečko 15/16, rozeta 44/46, řetěz 120MG
18 kolo, kolečko 15/16, rozeta 47/49, řetěz 124MG
viz ZDE
Upravil Pardal dne 20.07.2010 14:47
Kompletní výbava motocestovatele
www.rockway.cz výrobce
www.klim-cz.com-oficiální dealer
www.twalcom-czech... - výhradní dovozce
http://www.facebo...ockwayShop
Revitshop.cz
 
http://www.rockway.cz
Bohumil
#20 
Rozeta - zub sem, zub tam
Přidané 21.07.2010 10:09
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
zup sem zup tam,fčíl tu mám dominátora a ten má vzadu o 10 zubů míň.A to normálně dojel po svích Grin
Bohumil přiložený následující obrázek:


[189.28Kb]
Kupredu spatki ni krok...
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 65
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.34 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI