Zdravím páni. Prihlásil som sa na toto fórum dnes a hneď prosím o radu. Mám v pláne kúpiť nové BMW 1200 GS Adventure a tu nastáva problém. V akej výbave ho kúpiť? Mám na mysli ako ESA, protipreklzový systém, palubák, meranie tlaku v pneumatikách, krátku alebo dlhú jednotku, .... Proste čo by ste si navešali na moto aj za cenu že ju zadáte do výroby ako individuálnu objednávku. Doteraz jazdím Hondu Pan European 1300, poškuľoval som po novom BMW GT 1300 ale vlastne som tam kde teraz čo sa týka cestovania. Jazdím po celej Európe, ročne okolo 40000 km a cestovanie po horších cestách s cesťákom je "utrpenie", preto zvažujem GSko. Dík za rady.
Upravil Barko dne 01.10.2009 19:50
99% brambor se musí objednat do výroby, jelikož nemají skladové zásoby. Některá výbava je dána výběrovými pakety. Pokud by jsi to objednával sólo, neoplatí se to. Podívej se na konfigurátor.
...a k té výbavě, objednej si, co by jsi tam chtěl, protože 100 lidí 100 názorů na ESA,...
ABS je nutnost,mlhovky dobra vec ,to same je i vyhrivani heftu.no hlavne kufry,aby si zena mela dat veci,cim vetsi tim lepsi(pro ni).vic jsem toho nechtel protoze si myslim cim vic toho tam je tak se toho muze vic posrat.jeste jsem dokoupil par dobrych vecicek od touratech a jsem spokojeny.
BMW GS 1200 adventure a Babeta.
každý má jiné nároky, každému se líbí něco jiného...
...osobně už si neumím představit cesty bez vyhřívaných rukojetí, blastrů včetně spojlerů TT, palubního počítače, měření tlaku v pneu, ABS, přídavných xenonů a dalších vychytávek od TT, jako třeba brašen na padáky nebo zásuvek v palubní desce na zapojení dobíječek na telefony, intercomy, baterky do foťáků...
Za mě: bez ABS na silnici nelez, počítač dává užitečné informace při cestách, vyhřívané hefty v chladnu a dešti umožní jet dál, bez mlhovky a dálkové v noci jsi vykoukaný za hodinu a ve dne nejdou přehlédnout.
Kufry si koupíš parádní neoriginální za třetinu ceny na Moravě kousek od Olomouce.
Spoustu užitečných, ale ne nezbytných věcí v Touratechu, Wunderlichu, nebo použitých tady na fóru.
Tlak v pneu si změříš při huštění a že jsi prorazil pneu poznáš ještě dřív, než Ti to ohlásí kontrolka...
Protiprokluz máš nastavený z výroby v pravém zápěstí...
ESA si rozhodni sám, jak bylo napsáno - sto lidí, sto názorů...
A hlavně, ať Ti báwo slouží a jsi s ním spokojený...
Takže dnes som bol u predajcu BMW. Má v predajni 3 alebo 4 GSA, všetky v plnej výbave a dokonca dve má aj s krátkou jednotkou. Nie som moc nadšený akurát z merania tlaku v pneumatikách, inak GSA som chcel okrem merania tlaku v kolesách viacmenej s kpl. výbavou (takú mám zatiaľ predstavu). K tej ESA ste v trocha opatrný v odpovediach, práve to ma zaujíma najviac. A čo hovoríte na krátku jednotku? Zvažujem aj to, nakoľko sám neviem kade a po akých cestách - necestách budem GSA využívať. Moja predstava je asi taká že kde skončí asfalt a bude poľná cesta tak sa ide ďaľej. Toto ma asi jediné sklamalo na Pane. V Rumunsku, v Bosne, ... sa dalo ísť neskutočne krásnou prírodou a ja som sa musel otočiť......
Upravil Barko dne 06.10.2009 20:43
mám ESA, chtěl jsem ESA a jsem spokojený. Za jízdy si podle cesty měníš tuhost - ideální, když z asfaltu přejedeš do terénu a další plus pro mě je možnost zvýšit "motorku"
Krátkou jedničku si ani moc nedovedu představit, nábízeli mi ji, nevzal jsem a nechybí mi. Normální má dost síly. Rozdíl mezi nima je taky ten, že krátkou točíš do 60km/h a normální jde do 80.
čím míň blbostí tam budeš mít,tím líp a motorka ti vydrží dýl,naco potřebuješ mít furt pod kontrolou tlak v pneuštelování podvozku a různé jiné kokotiny,které možná fungují na nové motorceale pak jednou po pár letech se to začne sypat a bude to jen zbytečný zdroj problémů.
mám sice jen 1150,ale vím že mi k úplnému štěstí stačí ABS,přídavná světla,páč jezdím vnoci,krátkou jedničku bych bral,hodí se pro jízdu pomalosti v terénu,padáky bo nikdá nevíš.tak asi tak
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Je samosebou že věci které nemáš nepotřebuješ. Ale vyrábějí se proto aby byla jízda příjemnější. Dá se bez toho pochopitelně dobře žít, ale pokud se jedná o novou motorku, ty si můžeš vybrat a dosáhneš na to tak bych asi nepřemýšlel.
Je to jak s mobilními telefony, vzpomínáte jak před deseti lety všichni říkali že ho nepotřebují a nikdy si ho nekoupí? A znáte dnes někoho kdo ho nemá?
Navíc, dnešní trend je bohužel takový, že motorky, a nejen ty, se nevyrábějí na celý život. A myslím že bude hůř.
Me by se ESA nahodou taky libilo,nebavi mne prestavovat tlumice kdyz jedu sam na silnici, v terenu nebo pak ve dvou s bagazi, Na to proste jedno nastaveni nestaci.
Spatny u ESA je, ze je nevymenis za Ohlinsy kdyz budes chtit, az doslouzi tlumic budes muset koupit zas za raketu ESA....vsechno ma neco.
Ale treba protiskluz bych nechtel.
Aktualne 1250 GSA HP
Ono je třeba si ujasnit na co budeš motorku používat. Pokud převážně na offroad, poušť atd, jezdit v jednom bez zavazadel tak je opravdu asi lepší počítat s výměnou. Pokud má stroj sloužit na cestování v evropě, nebo alespoň tam kde je náznak cesty tak se esa bude hodit.
A je to tady. Sto lidí, sto názorů.
Za mě k tomu, co jsem napsal výš: Motorku jsem kupoval novou a stály vedle sebe dvě. GS na drátěných kolech bez ESA a GSA s ESA. GSA o desítku dražší, takže se dá napsat, že ESA bylo zdarma. Nastalo dilema: Do čeho jít? Vybral jsem GS, protože nevím, proč kupovat věci, které nepotřebuji. Jezdit chci v civilizaci kde předpokládám, že do třistapadesáti kiláků natankuju. Tak na co GSA..Terén jako takový téměř nejezdím, když nepočítám polňačku či šotolinovou cestu. Takže proč si hrát s nastavováním podvozku? Jsou specialisti, kteří každou zatáčku projíždějí jiným speciálním stylem a na každý povrch mají jiné nastavení podvozku. Já jedu stylem "...dneska jsem spadl / nespadl...", takže to fakt nevyužiju. A hlavně jak už bylo řečeno: Čím míň kurvítek, tím lépe...
Kupoval jsem GS letos na jaře a vybírat výbavu jsem moc nemohl, když jsem chtěl hned jezdit, takže na GS mám jak ESA, ASC tak i RDC a zase můžu říct, že ESA je super, nejsem žádný odborník na nastavování podvozku a takhle to za mě udělá elektronika ASC neboli protiprokluz, teda spíš kontrola stability motorky mi zachránila nejméně jednou kejhák při předjíždění na mokrý silnici, nemít to tak se válím někde v pangejtu, vypnout ASC můžeš kdykoli i za jízdy
BMW R 1250 GS Exclusive
S elektronickejma fičurama ti neporadím,jsem pralesní typ.
Nevím,jak je to s prvním dlouhým kvaltem u1200GS, ale u 1100GS je dlouhá až moc - terén je mi jedno, s bramborou musíš v terénu jet, i když bys měl přerazit smrček. Extra pomalu v terénu = pád (alespoň u mě).
Kratší jednička má největší výhodu v zácpách,proplétání se mezi auty a lidmi= všude, kde se popojíždí. S delší jedničkou musím stále spojčit nebo vyřazovat,protože i na volnoběh jsem moc rychlej. Zde vidím kratší jedničku jako velkou výhodu - bohužel u 1100 je řešením si zvyknout.
Takže jsem pro kratší jedničku....když chceš jet plynule krokem, je to výhoda, když chceš jet rychleji, máš tam plyn a dalších 5 kvaltů.
Moje bývalá motorka (TDM850 1.generace)uměla jet na vonoběh velmi pomalu - zařadil jsem jedna,rozjel se na volnoběh a mohl jsem ject vedle slečny a tlouct jí klíny do hlavy. U 1100GS by si uhnala zápal plic. = další výhoda kratšího kvaltu.
Upravil Hrabe_X dne 08.10.2009 08:44
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
ABS = nezbitnost
ASC = dobrý (ale dá se bez toho žít)
RDC = zbitečnost (ale mám ji)
ESA = nevim nemám
vyhřívané rukojeti = nezbitnost
palubní počítač = zbiečnost (ale mám ji)
alarm = totální pííííčovina, kterou mám
krátká 1 = nevím nemám, ale normální zvládne taky všechno
nerez vífuk = vyhozená vata, stejne si tam dáš časem laďák
ZŠ = taky zbytečnost?
Málem mi ty "Íčka" roztrhaly monitor... ale je fakt,že důležitej je obsah.
Že by další Véteřovský ogááár ?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Vjetrnik napsal(a):
každý má jiné nároky, každému se líbí něco jiného...
...osobně už si neumím představit cesty bez vyhřívaných rukojetí, blastrů včetně spojlerů TT, palubního počítače, měření tlaku v pneu, ABS, přídavných xenonů a dalších vychytávek od TT, jako třeba brašen na padáky nebo zásuvek v palubní desce na zapojení dobíječek na telefony, intercomy, baterky do foťáků...
co bych rozhodně nechtěl je ESA, protiprokluz...
ja bych zase ESA moc chtel.. bohuzel na osmikňouru se nevyrabi...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal(a):
Že by další Véteřovský ogááár ?
yep. Vetéřov
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2