Pokracuju v zabihani nove GS a mam najezdenych cca 450 km. Pri podrazovani jsem zvykly davat meziplyn - trochu to cvici se stabilitou, ale zvykam si. Mate nejakou zkusenost, jestli tento styl jizdy je pro tyto stroje zadouci?
Nevím,jestli v tomto není boxer nějak specifickej (myslím, že ne), ale obecně to motoru určitě nevadí,
naopak neklesne až na volnoběh a pořád zůstává ve vyšších otáčkách,
ze kterých se mu líp chytá...
No a v neposlední řadě, když to člověk dostane do ruky, tak je to hezký i po zvukový stránce
Upravil Thomasson dne 01.10.2009 23:57
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Teda myslím si, že Brňák Jim musí mít při čtení takovýho dotazu husí kůži... Principielně se meziplyn používá u převodovek bez synchronizace a zásadně v neutrálu - jinak bez přepočítání zubů nezařadíš (pokud vůbec). Takže přidání před, nebo při pouštění spojky nemá s klasickým "meziplynem" nic společného, i když je často žádoucí a pro plynulost jízdy i proti chvilkovému zablokování hnacího kola nutné. Ale práskat plynem přes spojku je v zásadě možné dle libosti každého soudruha...
Ať tomu řidiči náklaďáků chtějí říkat „opravdový“ meziplyn nebo ne, vrknout plynem při podřazování je v podstatě nezbytné u každé motorky bez antihoppingové spojky, pokud má člověk aspoň nějaké nároky na plynulost a rytmus jízdy. A tím spíš je to nezbytné u boxeru s kardanem a talířovou spojkou, což je kombinace, která se nevyznačuje zrovna velkou schopností absorpce brzdného momentu. Takže ano, já podřazuji zásadně s „meziplynem“.
meziplyn je zalezitosti prevodovky pripadne nejake "hardspojky". zda mas motor 2 valec boxer, do V nebo 4 valce v rade, neni to to nejdulezitejsi. osobne meziplyn pouzivam malo, ve meste spis jen ze zvukovych duvodu pri jizde kolem pekne blondyny pri potrebe rychle podradit ze 6ky na 4ku a svizne predjizdet uz potreba bude, za 3 sezony uz mam geso v ruce a razeni (nahoru i dolu) je rychle, otacky motoru/prevodovky nestihnou moc spadnout a to je to dulezite. ve vyssich otackach je meziplyn uzitecny, samozrejme zalezi na jizdnim stylu, dovednostech, kvalitach a citu ridice k motoru, aspon me motor tahne pekne odspodu a pokud nepotrebuju divocit tak 4000ot./min. neprekrocim - to je asi polovina max. ot.; motor ma napr.2000ot. a podrazeni o 1 stupen - mam otacky na asi 2900ot. pri rychlem podrazeni je to nenasilny a plynuly manevr, ikdyz decentni plyn "neuskodi". dalsi zalezitost je razeni z 2ky na 1ku, to se snazim delat az pri zastaveni nebo v kamziku kdy je nutne uz "spojkovat" tak pak maly meziplyn a sup 1ku par motorek jsem uz prosel ale u gesa je prevodovka fakt dobra.
Upravil rafo dne 02.10.2009 08:30
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....
Maiali nel Fango!
morabo napsal(a):
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....
je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru?
rafo napsal(a):
je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru?
mne to přijde plynulejší a rychlejší a hlavně to mám tak zautomatizovaný, že to ani nedělám vědomě...
Maiali nel Fango!
Jirina1 napsal(a):
Já nepodřazuji vůbec, naložím a jedu ...
Já zase souhlasím s Jiřinou1 a když už musím náhodou v koloně pro něco dolu z důvodu rychlýho předjetí, tak to tam nakopu, vypálím, nakopu to nahoru a zase dlouhou dobu řadit vůbec nemusím.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Protoze jsem slysel ruzne varianty, Jenom pro upresneni poradi ukonu v te vterinove sekvenci pri podrazovani:
(plyn dolu a spojka (temer soucasne), "meziplyn", podrazeni, spojka a plyn nahoru). Nebo dava nekdo "meziplyn" az po podrazeni?
Ja radim nejak automaticky a myslim,ze meziplyn nedavam.Ale az budu na motorce,tak se na to zamerim a zjistim to.U Avie a nekdy i u starejch osobaku meziplyn v neutralu davam.Ale na motorce je asi blbost zkopat to z 5 do neutralu,dat meziplyn a zase to vykopat nahoru na 4. A ty falesny neutraly mezi rychlostma mi tam u pohonu kardanem zas tak casto nepadaj.
Upravil vevis dne 02.10.2009 14:42
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
morabo napsal(a):
souhlasím s cervem i Aldou, pokud chce jet člověk plynule a navíc se nezabývat řazením půl hodiny, je "meziplyn" dost podstatná záležitost a to se nebavím o bezpečnostním hledisku při zhoršených adhezních podmínkách (např. mokrá dlažba). A nejen na motorce, co třeba v autě na sněhu?! Čili při podřazování 100% a já si teda vrknu i tak v 80% když řadím nahoru....
je videt ze 100 lidi, 100 chuti.
ja teda na motorkach jezdim teprve 14let, na gesu 3roky; ale nejak nevidim duvod vrkat v 80% kdyz se radi nahoru... kdyz se radi dolu - to jo, ale i nahoru?
No ja mluvil o podrazovani. Pri razeni nahoru jsem plynem nevrknul asi nikdy. A jestli jo, tak to bylo z leknuti kdyz me stipla vosa
No ja mluvil o podrazovani. Pri razeni nahoru jsem plynem nevrknul asi nikdy. A jestli jo, tak to bylo z leknuti kdyz me stipla vosa
Taky je to nesmysl. V tomhle případě je přece cílem vrknutí srovnat otáčky motoru s otáčkami zadního kola, což při řazení nahoru jaksi postrádá smysl. Ovšem znám jednoho, který sice v autě, ale taky dával snaživě meziplyny při řazení oběma směry.
já mam jen 1600 km, ale nejdříve sem jezdil SUZUKI a nedávno DUCATI. Po přesedlání na nej BMW jsem byl trochu překvapený s volnosti převodovky. Měl sem docela velké sluchové problémy při řazení 1 a 2 . Furt sem tam pozoroval vůle co mě nemohli přijít na sluch, jelikož přesnost a tichost japonce byla super a i u DUCATI to bylo lepší. Volal jsem do Trutnova kde sem jí koupil a řekl mě ať jezdím a že jestli nejsem vemeno tak to odladí noha sama. a skutečně dnes už vím s citem jak rychle, kolik meziplynu dát a i kdy, než se srovnají otáčky hřídelí a kvalty tam teď padají jedna báseň i cuknutí vůle je pryč. Přišlo to na mě až kolem 800 a 1000 km, do té doby to bylo trocha přiškrcené. Teď sem s ním tak propojen, že jsem se asi zamiloval. Chudák monster..stojí v rohu a přijde mě to jak dětské kolo.