nevím jestli to bylo kdysi na tomhle foru neba jinde, ale dlouho jsme už o tom nepovídali, pokud to bylo, najděte to vlákno, ať to připojíme
co považujete a používáte jako správný způsob jízdy ve skupině ( a nechci aby někdo vyhrabal ten přeloženej spis od Harleyáků ze 70 let, s pokyny a signály rukami)
mám na mysli, co považujete vy za důležité a radíte jiným pokud byste měl být vedoucí
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No nevim co máš konkrétně na mysli, ale předpokládám že cik-cak. Jezdil jsem pár let za MC a jezdilo nás i přes 70 motorek. Přestože už jezdíme max do 15 motorek, dodržujeme formaci pořád (i ve 4 motorkách). Co se týká signálů, tak myslim, že aspoň základní jsou důležitý - minimálně 1 řada a upozornění na nebezpečí na silnici - třeba štěrk. Poslední vždy dohlíží na to, aby se nikdo nenasral do formace. Taky je dobrý, aby jako první jel někdo, kdo ví kam se opravdu jede a jakej má kdo dojezd na nádrž - podle toho se staví. Samo, že nejpomalejší motorky by měly jezdit vepředu a rychlost se jim přizpůsobí. Ve formaci se nepředjíždí a poslední pokud se někomu vysere mašina, předjede a zastaví kolonu. Jinak jsme taky ještě používali ,,zavíráky" - asi 5 mašin, který zablokovaly silnici, aby všichni mohli projet a pak valili dopředu. Když jedeš s lidma, který tohle dodržují, tak je to naprostá parádička. Minulej rok se ženil kámoš - jel na mašině jako první, pak několik mašin, limuzína s nevěstou, pár aut a nakonec zase mašiny. Na Jižní spojce jsme se zasekli v koloně a hrozilo zpoždění, tak jsme razili mezi autama volnej pruh a dojeli jsme včas Srazový vyjížďky nejezdim, páč je to tam dost o hubu a spousta mladejch blbečků se tam předvádí a nečumí kolem sebe Tož asi tak - i když to jsi slyšet asi nechtěl. Obrázek - takhle jsme jeli na Ukrajině
MALI přiložený následující obrázek:
hlavně:
- jízda cik cak
- v zrcátku si hlídám toho za mnou, jedu tak abych viděl v zrcátku toho přede mnou jeho oči (což znamená že on vidí mne)
- když předjíždím, dělám místo i pro toho za mnou !!!
- snažím se jet plynule né brzda plyn
- první volí a vybírá trasu a o změně dává znamení dostatečně před
- poslední jede ten, kdo umí vzít za plyn a dojet skupinu
jezdím jako první jezdec,řekněme vedoucí skupiny,na zahájení a ukončení sezóny v olomouci,
moje postřehy:je potřeba dobře znát trasu,pokud je vás víc,je dobré mít v koloně pár lidí pro případ že by se to potrhalo,nebo se něco nedej bože stalo,jet cik cak,zavčasu vyloučit lidi,kteří nejsou schopni při skup.jízdě dodržovat dohodnutá pravidla,sledovat,pokud je to možné co se děje za tebou.
my si při těchto akcích uzavíráme sami křižovatky(v olomouci nám stím pomáhá MP)blokaři,kteří pak předjíždějí celou kolonu aby uzavřeli křižovatku někde dál po trase mi ukazují jestli mám ,můžu trochu přidat,nebo zpomalit
jezdit jako první znamená jet plynule a pomalu s ohledem na délku kolony a zvolené trasy,rukou mi ukazují jen blokaři,jeď nebo zpomal,nebo je vše v cajkujako vedoucí jezdec jedu při levém okraji svého pruhu,pokud je to možné,když vidím nějakého blázna letět proti nám,dávám mu znamení aby zpomalil nebo prostě dával bacha,v případě objíždění překážek dávám zavčasu blinkr.to je asi tak fše
bystricke přiložený následující obrázek:
Vjetrnik napsal(a):
- snažím se jet plynule né brzda plyn
- poslední jede ten, kdo umí vzít za plyn a dojet skupinu
v tomhle threadu je dneska snad jeste vetsi p*del nez v "Jezdite" 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Perfect a to si predstavte, ze vetsina blbejch bourani je diku tomu ze se nedodrzuje zig zag ( po nasem, he he)
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Alda napsal(a):
Naprosto zboznuju jizdu v kolone, ale kolona se musi skladat max. ze 3 motorek )
Samozrejme lepsi jsou 2 nebo 1
pravda svata akorat bych poopravil to sluvko nebo na nejlepsi
ano i ne...
když jsme jeli na jaře do Maroka, byli jsme čtyři a musím říci, že jsme si na silnici parádně rozumněli a bylo to zajímavější, než samotný přesun když ho děláš sám
např. ve čtyřech se dá jet jakoby v uzavřené, těsné formaci, cik cak jak říkáte ale celé to bylo jako čtyřka stíhaček, jako rychlé vosy. Přesně dodržovat ty předem určené metry, ale stále jaksi semknuti a předjíždět jakožto celá skupinka a přitom dávat pozor na zezadu přijiždějící Porsche a krýt jakožto poslední záda těm přede mnou bylo doslova zábavné, vzrušující a přitom i bezpešné a hodně rychlé
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vjetrnik napsal(a):
to Doc: problém je, najít stejně jedoucí jezdce.....pak jet v takové formaci jde.....a nemá to chybu
To je fakt tezky, ale kdyz se to vyvede, kdyz ta chemie sedi.... je to fakt zazitek
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vjetrnik napsal(a):
to Doc: problém je, najít stejně jedoucí jezdce.....pak jet v takové formaci jde.....a nemá to chybu
jj... jenomze treba mne bavi jet rychle CHVILI .. napr. 2-3 hodiny.
Ale pak se spis tahnu pomalu... nebot kochani, zvyk, unava etc... 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já bych jen uvedl 2 důvody proti formaci cik-cak. Logicky se jeví, jako nejlepší, ale má taky jednu nevýhody.
Ti, co jedou vlevo, jsou moc blízko sousednímu pruhu, a občas je to docela nebezpečné, když kolonu předjíždí rychlá auta, občas jsem zažil i předjíždění náklaďáků. To je pak někdy i o centimetry. Na silnici jezdí občas takový blázni, že se ježdění v koloně na levé straně všemožně vyhýbám. Raději jezdím poslední a nechávám si větší odstup, abych nemusel jet vlevo.
Druhá nevýhoda je, že i když se jede cik-cak, tak je vzdálenost mezi motorkama většinou dost malá na případné vyhnutí se kolizi např. při prasklé pneumatice, apod. Motorka vepředu se pak může rozkličkovat, a rázem je cik-cak systém nanic.
Jízda cik-cak je u většího počtu motorek přesto důležitá, kvůli menší délce kolony a většímu přehledu jezdců o sobě. Čím semknutější formace, tím je nutné věnovat řízení větší pozornost a dávat bacha při jízdě na levé straně (nebo na straně sousedící s vedlejším pruhem).
Upravil stepan dne 25.10.2009 17:44
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
no nemam nějak zrovna v lásce nějaký uskupení párkrat sem vedl vyjíždky ať už to bylo na sraze kde jelo na 70 motorek nebo jen tak třeba v 10 lidech a myslím si že za určitých okolností pokud sou lidé rozumní a,, nejsou tam volové co by nejradši jeli 300 a pořád po zadním,, tak to někdy bejvá docela pěkný
pokud je domluva ještě několika lidí na zavření křižovatek tak to ani nikoho neohrožuje nijak vzlášt
a radši jezdím sám max v 4 motorkach když ho miluješ není co řešit
Ivo Bohuslav napsal(a):
Hicksíku, Tebe vážně baví jezdit rychle? A už jsi to někdy zkoušel? *hilarious*
cau Soptiku, velmi Tsi dekuji za radu, to mneamozrejme nenapadlo :))
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2