Tak jsem včera provedl výměnu oleje a v době kdy jsem čekal až pořádně vykape olej z motoru, jsem se rozhodl že ošetřím všechny el. kontakty a svorkovnice. Po otevření svorkovnice u ŘJ mi zamrznul úsměv. Část pinů na ŘJ byla pokrytá zelenou vrstvou, ale co je nejhorší, tak jeden pin se po otevření svorkovnice úplně rozpadnul- doslova zmizel. Nechápu jak to dokázalo jet. Doufal jsem že se třeba jedná o pin který u mé motorky nebyl aktivní a tak bude vše v pohodě, jenže vůbec nebylo. Po otočení klíčku se nerozsvítila kontrolka teploty a nezabzučelo čerpadlo. V ten moment jsem měl studený pot na zádech. Následovalo vyjmutí a rozebrání ŘJ. Naštěstí vnitřek ŘJ byl v naprostém pořádku a zbývalo jen vymyslet jak vyrobit ten chybějící pin. Nakonec jsem v místě původního pinu udělal malinkatou dírku kterou jsem protáhl drátek zhruba o podobném průměru jako mají ostatní piny a naletoval na původní pin který byl uvnitř ŘJ nepoškozen. Drátek jsem pak ucvaknul tak aby byl stejně vysoký jako ostatní piny a otvor kterým procházel jsem zalepil.
Po nasazení ŘJ vše fungovalo jak má. Kdyby předchozí majitel alespoň jednou za rok ošetřil kontakty ŘJ nějakým vhodným sprejem tak se to nestalo.
Přiznejte se, kolikrát jste to už udělali vy?
Já dvakrát či třikrát na autech. Ten tvůj předchůdce by si moc nepomohl. Tohle udělá vlhkost. Takže bude nejspíš poškozená gumička na svorkovnici a nebo svorkovnice tak, že ta vlhkos se tam může dostat. Radši to pořádně omrkni, nebo se to bude opakovat.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Kontroloval jsem tu svorkovnici a vše vypadá dobře. Spíš bych řekl že za celou dobu ji snad nikdo neotevřel a tak vzdušná vlhkost udělala své. Dovnitř se během té doby postupně přeci jen něco dostane, ale vypařit se nemá šanci. Když bude svorkovnice ošetřena nějakým vhodným olejem tak už se tam přes gumičku vlhkost nemůže dostat.