Ceka me zasadni rozhodnuti jestli vymenit tlumice na moto. Mam 1150GS, rv 2002, najeto 60t km, pulka z toho ve dvou s kuframa. Bavime se o vymene kompletu, samotne nove pero se mi tam davat nechce, je to polovicni vymena, tlumic odejde pak o to rychleji myslim.
Otazka do fora:
1) Kdo z vas jiz menil tlumice a po kolika km?
2) jakou znacku tlumicu jste vybrali a proc?
Diky vsem za rady a prosim o vyjadreni jen lidi, kteri bud delaji servis, Ivo, Cycli apod. Nebo lidi kteri skutecne vymenu jiz podstoupili. Informace jedna pani povidala me nezajimaj :-)
Varianty:
a) nove original BMW (Showa)
Wilbers
c) Ohlins
Osobne se priklanim se k variante
BMW R1150GS MY02
Mám 105tis na origo tlumičích. Většina najeta ve dvou s kuframa. Takže plánuju brzy taky nějakou změnu.
Zatím tlumiče fungujou, jen ve dvou v náklonech se motorka začíná na nerovnostech vlnit.
Pokud nechceš vylepšovat vlastnosti motocyklu, je nejrozumnější a nejlevnější repase = nová pružina třeba od Wilbers a repase samotného tlumiče = výměna všech těsnění a náplně.
Měnit jen pružinu bez repase u starýho tlumiče nemá význam.
Upravil Hrabe_X dne 19.11.2009 09:49
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Měnil jsem asi cca v 50 tis.km a kupoval jsem Wilbers a to proto,že se naskytla dobrá koupě na netu.Když jsem je měnil,tak jsem zjistil,že mě začína původní zadní tlumič téct,takže akorát za včasu.
BMW R 1100GS vzor kačer
Vjetrnik napsal(a):
Výhledově budu řešit Ohlins...kluci v TT by Ti poradili, zkoušelo se ledacos, ale Ohlins je fakt to nej...
buď bych řešil repasi (z ekonomických důvodů - de fakto jen oprava) nebo Ohlins (vylepšení motorky)...
ja budu resit nejdriv repasi + pruzinu, PAK Ohlins.. prijde mi to jako rozumny postup...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal(a):
Mám 105tis na origo tlumičích. Většina najeta ve dvou s kuframa. Takže plánuju brzy taky nějakou změnu.
to je uklidnujici prispevek )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hrabe_X napsal(a):
Mám 105tis na origo tlumičích. Většina najeta ve dvou s kuframa. Takže plánuju brzy taky nějakou změnu.
to je uklidnujici prispevek )
Chceš-li uklidnit, tak tady po 105tis km náhled na válec a píst = prakticky žádné stopy opotřebení pracovní plochy válce.
Měněny pouze O-kroužky, kvůli netěsnoti levého válce.
Fotka je od Tondy z Oslavan, který mi provádí tuto opravu.
Zas bude na 100tis km klid.
Hrabe_X přiložený následující obrázek:
[60.15Kb]
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
pokusim se vydrzet s tlumici do 70k, pristi rok udelam repasi.
Sice jezdim mesto, ale jsem dost hubenej a jinak silnice...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
já koupil pružinu cca 1500kč a nechal zrepasovat zadní tlumič co mi vytek asi v 60 000km cena repase i vylepšením( nechl jsem origo tlumič udělat trošku tvrdsí, jezdim občas dost přetížen) byla asi 2900kč a je jak novej, ještě a lepšípřišlo mi zbytečný dávat nesmysl za novej když jde za třetinu zrepasovat
to JohnyT: nový budu řešit proto, že bych chtěl vylepšit chování motorky...a rád bych Ohlinse, jen to je dost peněz, což je pravda (taky to nebude letos)...
to Hicks: tvá štíhlá postava+40tis.km+jízda po Praze = repase HNED...ten Tvůj tlumič je unavenej UŽ TEĎ...takže na Tvém místě bych přes zimu pořešil silnější prušinu a hustší olej..........na druhou stranu, když člověk vidí Tvou na plátno sjetou zadní pneu, destičky bez obložení, tekoucí olej po motoru...tak tlumič neřeš, vydrží Ti přes 100tis.km...
Hrabe_X napsal(a):
Mám 105tis na origo tlumičích. Většina najeta ve dvou s kuframa. Takže plánuju brzy taky nějakou změnu.
to je uklidnujici prispevek )
Chceš-li uklidnit, tak tady po 105tis km náhled na válec a píst = prakticky žádné stopy opotřebení pracovní plochy válce.
Měněny pouze O-kroužky, kvůli netěsnoti levého válce.
Fotka je od Tondy z Oslavan, který mi provádí tuto opravu.
Zas bude na 100tis km klid.
tohle Hickse nemůže uklidnit, on nemá ten divnej stroj co se vyrábí už 60 let pořád stejnej a je vzduchem chlazenej, tudíž se přehřívá
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Všem díky za rady. Díky moc i za několik telefonátů! Ve hře zůstáva varianta repase tlumice + nová pružina a komplet nový Wilbers. Dám vědět jak to nakonec dopadlo.
BMW R1150GS MY02
Brnak Jim napsal(a):
Ten divnej stroj co má X se nedělá 60 let ale 15let.A už OHC končí a začíná 2XOHC(I když 1100 není čistý OHC-má zároveň zdvihátka i tyčky a to vše v hlavě).Takže to co se tak dlouho dělalo je dvouventil OHV !!!
1100 je čistokrevnej HC rozvod.
Těží z kvalit obou typů rozvodu. V podstatě je to sprsklé OHC a OHV dohromady.
Vačky jsou v hlavě jako u OHC, ale poháněj zdvihátka, které nemusejí mít tyčky jako OHV.
HC výhody:
- je nižší než OHC
- jde snáze do otáček a snese vyšší otáčky než OHV
Dokonalá to konstrukce !!!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Brnak Jim napsal(a):
Aproč od toho soudruzi z NDR odcházejí a nový motor je 2xOHC ale klasicky,když to byla dokonalá konstrukce?A jednu ztvých výhod neberu,Není nížší než OHC.Klidně ti místo hrníčkových zdvihátek +tyčky namaluju na to stejný místo vačku,výškově stejně.
protože soudruzi z NDR jdou už od doby co opustili OHV cestou vyšších výkonů a nižší spolehlivosti
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
mna by zaujimalo preco si myslis ze povodny tlmic ti pri vymene pruziny odide skor
ja totiz idem menit original pruziny vpredu aj vzadu za hyperpro a nemam vedomost ze by koli tomu odchadzali skor tlmice... tu v SR ma hyperpro nahodene Awia uz nejaky ten rok a nejak som sa nedopocul ze by mu nieco odislo
glock7 - nejaky autoservis v zlatych klasoch, francuz ti da kontakt
apropo ak by tu niekto chcel riesit progresivne struny hyperpro tak jednotna cena na vsetky boxery R od 1100 az po 1200 je 237 euro za obe struny.. z tejto ceny viem dat zlavu 10%
Upravil raptor - neaktivni ucet dne 24.11.2009 15:48
Brnak Jim napsal(a):
Aproč od toho soudruzi z NDR odcházejí a nový motor je 2xOHC ale klasicky,když to byla dokonalá konstrukce?A jednu ztvých výhod neberu,Není nížší než OHC.Klidně ti místo hrníčkových zdvihátek +tyčky namaluju na to stejný místo vačku,výškově stejně.
1200 má zase HC rozvod
Neboli:
Chain-driven, high cam, OHV, with adjustable rocker arms.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Nazdar chlapi,
možná to s těma tlumičema trochu přehánite, myslím, že jedenáctka GS je ještě dobře postavená mašina a v BMW určitě dimenzovali tlumiče na hodně km.
Já mám najeto skoro 90 000 a tlumiče původní, drtivou většinu ve dvou a s kuframa, to znamená nějakých 95+60+60 kg. Nejezdíme moc offroad i když někdy se tomu nevyhneš. /Rumunsko, Maroko/
Myslím, že dokavad se motorka v Alpách nevlní když dřeš stupačky, není třeba tluniče měnit. Samozřejmě když teče, tak je to nutnost.
Až budu měnit já, jdu asi do Ohlinsu, chci zůstat téhle mašině věrnej hodně dlouho a v tom případě se ty brutální prachy vyplatí vyhodit.
Na konec musím říct, že podvozek téhle mašiny jako celek je dobrota. Najel jsem s ní 70 tisíc a i tak si každou jízdu říkám, jak to ty kluci německý dobře vymysleli.
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!