Zakládám toto téma, protože jsem získal stojan z klasického GS, ale mám Dakara... Tudíž ho musím prodloužit a má otázka zní o kolik... Bylo mi doporučeno 5 cm...
No a aby toto vlákno nebylo založeno jen kvůli tomu, pište sem prosím zkušenosti s centrálním stojanem, jeho možné úpravy či vychytávky, jako např. rozšířené "packy" proti zapadnutí do bahna apod.
Ja jsem prodlouzil tu rovnou stranu o 7cm a tu zkosenou o 8,5cm, aby motorka stala rovne a ne naklonena jak mrcha. Dale pak jsem trochu upiloval dorazy, aby se stojan preklapel vic dopredu a tim padem motka sla vic dozadu a byla stabilnejsi. Mam ji vyvazenou tak, ze zadni kolo je 5cm nad zemi a staci dat cca 10kg zavazi do kufru a motka se preklopi a ma ve vzduchu predni kolo. Jako material jsem pouzil klic na kola z tesca za 199kc, u kteryho jsem ulomil hlavu pri prvnim pokusu o povoleni kola na aute a prozretelnosti jsem ho nevyhodil a telo rukojeti je stejny rozmer jako trubka stojanu (tusim 22mm) a ten chrom vanadiovej blbinec uvnitr zase presne pasne dovnitr stojanu jako vyztuha no a zavarit to jako kompot a bylo. Pruziny jsem si vypodlozkoval, ale pak jsem zjistil, ze to neni potreba, protoze se daji natahnout i bez podlozek. Ted ale mas v ceste padaci stojan a tak je potreba ho bud ubrousit (to ja bych nedelal) nebo dat vetsi gumu na ten trn a trochu ho tim oddalit, jinak se ti budou mrcasit o sebe. Taky jsem trochu upiloval dosedaci plochy, kdyz je stojan ve sklopeny pozici, aby sel co nejvys a neskrtal jsem o nej v zatackach. No a tot vse... Pokud chces, muzu ti poslat nejake obrazky...
No jo tak to se mas. Nam pec spadla a ted cekame na chasnika... Ja to varil obyc migem bez atmosky a to je bolest, prska to jak nastvanej kocour ale nejak jsem to uklohnil a zbytek vzala fricka. No a kdyz jsem menil gumy, tak jsem sundal kola a mel jsem to jenom na nem a na spaliku, ale spalik se jaxi odporoucel a jak jsem to chtel zachranit, tak jsem se do toho zamotal a shodil jsem to ze stojanu a cela motka si zuchla pekne natvrdo na vidle. Takhle ja jsem sikovnej no a pak jsem pomoci ty slapky a vsi sily ji bez kol vyrval zase nahoru na stojan a slapka tu vahu prezila, takze se mi to asi taky podarilo svarit dobre... Zitra se pokusim nafotit a popsat co myslim. Ale jsem tu novej a nevim, jak se co a kam posila, tak na to snad prijdu...
Tak tady to mas graficky Ubrousit dosedaci plochy (v cervenych koleckach) abys moto preklopil vic dopredu - ale bud opatrny, jde jen o 1-2mm. Pak ubrousit dosedaci plochy sklopeneho stojanu (v modrem kolecku) tady se muzes trochu rozjet, aby stojan smeroval trochu vys a moc jsi v zatackach neskripal no a zvetsit trn dosedaci plochy policajta (zeleny kolecko) a mas to. Pamatuj si na uhel ty naslapny paky, protoze az to uriznes, tak uz je pozde ptat se kdo je kdo...
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
xhackerm napsal(a):
Já to zřejmě nechám prodlouži už nahoře, před tím rozšířením...
Nevim kde presne myslis pred rozsirenim, ale pokud myslis nad tou spojkou v pismeni A, tak to mas po srande, protoze ti pak ta spojka bude drhnout o kolo. Leda bys to prodlouzil nahore a pak jeste prendal tu spojku, ale to mi neprijde jako 2x tolik svareni...