"Odborníci sestavili mapu nebezpečných silnic Česka. Rozdělují více a méně nebezpečné komunikace v zemi podle hustoty provozu a nehod v posledních třech letech. Překvapivě k těm nejbezpečnějším patří dálnice. "
---
Poznamka Hixe -- nevim, proc prekvapive. Statistiky v cizine nemluvi jinak.
Upravil hicks dne 25.11.2009 01:50
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tahle statistika ale přeci jen trochu skřípe, právě díky tomu že je to statistika.
1. zohledňuje počet nehod na počet projíždějících aut. A ten je samozřejmě na dálnici, díky její šířce a průměrné rychlosti dopravy mnohem větší než na normální silnici, čili i když k nehodám dochází, v poměru to vypadá líp.
2. řeší se pouze silnice I.třídy, kde bývá taktéž hustý provoz a jak bylo zmíněno, často na nich dochází k nebezpečnému předjíždění.
(já třeba po jedničkách jezdím pomaleji než na nějaké malé okresce, když už vůbec po jedničce jet musím)
3. řeší se zase pouze počet nehod a to především vzhledem k autům. Osobně bych jako motorkář byl pořád radši shozen v 80 na běžné silnici a doufal že se těm doubkům okolo vyhnu, než se ve 140 klouzat po prdeli na D1
4. velká část vážných nehod jsou myslím pořád ty, kde š120 s opilou (v lepším případě) posádkou osmi lidí opouštějících diskotéku někde zcela nesmyslně v kile opustí asfalt a vydá se okusit pevnost okolního stromořadí či budov. No a k tomu taky většinou na dálnici nedochází.
Čili nějakou vypovídací hodnotu to sice má, ale z hlediska bezpečnosti zejména na moto, mně to ve volbě trasy zvlášť nepřesvědčí
Maiali nel Fango!
Hicksíčku až pojedeš příště do Humpolce zkus to vzít po starý-Praha,Jesenice,Kamenice,Benešov,Vlašim,Košetice,Pelhřimov -nevěřil bys jak je tam krásná silnice s minimálním provozem.
Ale Kubo...my narozdíl od Tebe v 99% případů máme motorku pro radost z jízdy na ní a z náklonu v zatáčkách...né pro rychlý přesun z bodu A do bodu B pokud možno rovně...
TOLI napsal(a):
Hicksíčku až pojedeš příště do Humpolce zkus to vzít po starý-Praha,Jesenice,Kamenice,Benešov,Vlašim,Košetice,Pelhřimov -nevěřil bys jak je tam krásná silnice s minimálním provozem.
jo, jo, souhlas. Hlavní přínos dálnice spatřuji hlavně v tom, že odvede většinovou dopravu z přilehlé okresky.
Maiali nel Fango!
TOLI napsal(a):
Hicksíčku až pojedeš příště do Humpolce zkus to vzít po starý-Praha,Jesenice,Kamenice,Benešov,Vlašim,Košetice,Pelhřimov -nevěřil bys jak je tam krásná silnice s minimálním provozem.
hele kdybych jel se starou a jeste po stary, asi by mi to radost uplne neudelalo, ale diky za radu
Budu si muset poridit nejakou mladou na tyhle cesty..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ale pozor z Jesenice do Benešova to v pátek odpoledne bývá úplně zasekaný....což je i pro motorku zdržení. Ale qčeru je to pohoda a cesta pěkně utíká.
Jezdíval sem tuto trasu pravidelně se svojí Jawou 350 a byla za mnou měkdy i modrá mlha jak sem jí smažil.
Upravil FRN dne 25.11.2009 17:37