Opäť sa na vás obraciam s prosbou o pomoc
Žiarovke rezervy sa akosi nechce svietiť. Podľa manuálu by sa mala rozsvietiť, ak sú na FID stupnici paliva zobrazené už len dva dieliky a v nádrži sú cca 4 litre paliva.
Nádrž som vyjazdil 'do sucha', FID funguje spoľahlivo, ale rezerva sa nerozsvietila
Tak som sa pustil do menšieho rozoberania (žiarovka von a nádrž dole).
Červenou je vyznačené to, čo som skontroloval - a je to v poriadku. Zastavil ma až bielozelený vodič (konektor pod nádržou - pravý - samček, spodný rad kontaktov, 3. sprava), lebo netuším, kam vedie. Podľa schémy vedie do 'Dial needle damping', čo by mal byť podľa prekladu 'stabilizátor ukazovateľa paliva'. Potreba stabilizátora mi je jasná, ale kde ho hľadať? Myslel som, že bude niekde pri palivovom čerpadle, ale v káblovom zväzku idúcom k nádrži sa bielozelený kábel prierezu 0.35 nenachádza...
Cez ktorý vodič sa obvod tejto žiarovky 'uzatvára'? BR1.0 alebo BR4.0? (Dúfam, že chýbajúca časť schémy nie je podstatná )
palciatko přiložený následující obrázek:
Mám ten samý problém.Už jsem to tu řešil http://www.bmwgs....ad_id=5024
Vyndal jsem nádrž, rozebral měřák v nádrži a vyčistil kontakty.Zjistil jsem ,že z měřáku signál o tom, že by měla začít svítit žárovka rezervy jde.Tam tedy problém nebude.Protože jsem neměl manuál elektrického zapojení tak jsem se do el.radši nepouštěl.Mohl bych tě poprosit o zaslání manuálu el.?Zkusim na to kouknout a když na něco přijdu dám věvět.
Vďaka za linky
Elektrickú schému nájdeš napríklad tu: http://www.bmwgsc...ematic.pdf
Vo svojej diskusii píšeš: ...Přitom při nastartování svítí, to znamená že žárovka je ok.
Tomu veľmi nerozumiem , môžeš to rozpísať podrobnejšie?
Edit:
...Zjistil jsem ,že z měřáku signál o tom, že by měla začít svítit žárovka rezervy jde. - Ako si to meral?
Upravil palciatko dne 27.11.2009 09:56
Mě se kontrolka rezervy rozsvicuje až kyž na FID neni žádný dílek,nebo sem tam problikne ten poslední.A to se dá ještě najet tak 50 - 60km.To tak odpovídá té rezervě.
No právě že žárovka je ok.Když nastartuju tak na chvilku svítí, pak zhasne.Když fid panel ukazuje 2 čárky mám tam ještě 3l benzínu(změřeno) a když tam není žádná čárka a beníznu pár deci tak žárovka rezervi nesvítí.
Jinak měřil jsem to tak, že jsem rozebral nádrž, vyndal plovák s čepadlem a u toho je i měřič benzínu který ti pak ukazuje stav na FID a dá signál že dochází benzín a měla by se rozsvítit žárovka.Budeš hýbat plovákem a když je plovák skoro dole(jako že dochází benzín)dotknou se tam spoje a vyšle to signál.Zjistíš který je to kabel a změříš jestli ti to ukazuje změnu napětí, jestli ano tak je to ok.Snad to z toho pochopíš
Jinak díky za link
misakGS napsal(a):
Mě se kontrolka rezervy rozsvicuje až kyž na FID neni žádný dílek,nebo sem tam problikne ten poslední.A to se dá ještě najet tak 50 - 60km.To tak odpovídá té rezervě.
Mám to stejně.. benzín na FID ubývá a když zmizí všechny dílky, rozsvítí se kontrolka rezervy..
Soldier napsal(a):
No právě že žárovka je ok.Když nastartuju tak na chvilku svítí, pak zhasne.Když fid panel ukazuje 2 čárky mám tam ještě 3l benzínu(změřeno) a když tam není žádná čárka a beníznu pár deci tak žárovka rezervi nesvítí.
Jinak měřil jsem to tak, že jsem rozebral nádrž, vyndal plovák s čepadlem a u toho je i měřič benzínu který ti pak ukazuje stav na FID a dá signál že dochází benzín a měla by se rozsvítit žárovka.Budeš hýbat plovákem a když je plovák skoro dole(jako že dochází benzín)dotknou se tam spoje a vyšle to signál.Zjistíš který je to kabel a změříš jestli ti to ukazuje změnu napětí, jestli ano tak je to ok.Snad to z toho pochopíš
Jinak díky za link
Tak asi sa rozoberaniu nádrže nevyhnem
Ale aj tak, veď podľa schémy môže byť problém aj s 'Dial needle damping' - a ten doteraz lokalizovať neviem
K tomu svieteniu žierovky... pýtal som sa na to preto, lebo mi to niečo pripomenulo ->>
Mne po zapnutí zapaľovania kontrolka rezervy pekne svietila a chvíľu po naštartovaní zhasla - aj keď bola nádrž plná. Nakoľko mam GSko cca 2 mesiace, tak som myslel, že to tak má byť. Ale mal som problém s kontrolkou oleja (je tu o tom diskusia, výmena čidla pomohla) a s kontrolkou dobíjania - a keď som sa snažil opraviť kontrolku dobíjania (moto dobíjalo, iba kontrolka nesvietila), tak som po meraniach a kontrole káblov zistil, že ja mám kontrolku paliva a dobíjania prehodené . Takže olej a dobíjanie mi už signalizuje pekne, ostáva už len tá rezerva...
Mám 2002ku a ku kontrolke rezervy mi ide bielo-modrý a hnedo-zelený kábel (ak sa dobre pamätám). Svieti ti pred štartovaním kontrolka oleja a dobíjania?
Tak jsem na to byl kouknout a mám to takhle:
Otočim klíčkem rozsvítí se baterka, olej,benzín, pak zhasne benzín. Baterka a olej svítí dokud nenastartuji.Je to takhle tedy správně?
Právě nevim jestli ta žárovička nemá dvě vlákna, jedno jako kontrolní při čerání b.a jedno začne svítit když je benzín na rezervu.To že se rozsvítí při otočení klíčku je podle mne správně, značí to že že se spustilo čerpadlo.
Z duše mi vravíš...
To, ako ti svieti baterka a olej, je v poriadku, ale či má svietiť nakrátko aj benzín, to netuším. Hádam sa niekto vyjadrí...
Spravil som teraz pár meraní podľa návodu na http://advwisdom....gauge.html
1. Rozpojil som konektor napravo pod nádržou (čerpadlo + snímač hladiny) a zmeral som odpor krajných vodičov vedúcich do nádrže (samička biely a hnedý), odpor 'nekonečno', tak som trochu nahol nádrž a ahaho - odpor 0.00, teda mechanizmus pri plaváku je v poriadku.
2. Aby som si bol istý, že rezerva bude svietiť, tak som na konektore kábla vedúceho od nádrže do moto prepojil prislúchajúcich krajných samčekov - kontrolka samozrejme nesvietila.
3. KONEČNE som našiel 'dial needle damping' - je to relé #2. Podľa mojich laických meraní by na tomto relé malo byť vodivé spojenie medzi predným a zadným kontaktom (v smere jazdy moto a za predpokladu, že rezerva svieti, aj keď je čerpadlo vypnuté a FID display neaktívny). Medzi tými kontaktami na relé som vodivú cestu nemal... Tak som ampérmetrom spojil príslušné kontakty v pätici a huráááááá, žiarovka sa rozsvietila
Ale ako si môžem byť istý, že naozaj je vadné relé? Dva skrutkovače do rúk a relé mi zachvíľu ukázalo svoje črievka. (To zakrúžkované je ukážkovo rozkvitnutý tranzistor).
61352306365 FUEL LEVEL INDICATOR RELAY 44,55USD
Opraviť ho? Alebo zohnať náhradu (existuje vôbec?) Dať 40EUR za originál... hmm
palciatko přiložený následující obrázek:
Soldier napsal(a):
No tak hlavně že víš na čem jsi.
Já na to zítra podle tvého návodu taky kouknu.Jinak myslím že určitě půjde sehnat relé za pár kaček z něčeho jiného.
no problém je že tohle není relé
pokud jsem to dobře pochopil tak je to nějakej zpožďovač proti blikání hladovýho oka (jev u starých škodovek)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ja neviem, či je to naozaj relé.. je to v skrinke, v ktorej sú aj relé a takisto to má päticu ako relé...
A tiež si myslím, je to nejaký oneskorovač, aby kontrolka nepreblikávala (napr. pri prejazde nerovností) a takisto aby dieliky paliva na FID veľmi 'neskákali'.
Skúšal som to 'relé' zohnať v elektroshope, ale bezvýsledne...
Mám ešte jednu prosbu...
Nenašla by sa dobrá duša, ktorá by mi opísala parametre toho tranzistora, čo je na obrázku? (Skúsil by som ho vymeniť) Môj je poškodený tak, že je nečitateľný.
palciatko napsal(a):
Ja neviem, či je to naozaj relé.. je to v skrinke, v ktorej sú aj relé a takisto to má päticu ako relé...
A tiež si myslím, je to nejaký oneskorovač, aby kontrolka nepreblikávala (napr. pri prejazde nerovností) a takisto aby dieliky paliva na FID veľmi 'neskákali'.
Skúšal som to 'relé' zohnať v elektroshope, ale bezvýsledne...
Mám ešte jednu prosbu...
Nenašla by sa dobrá duša, ktorá by mi opísala parametre toho tranzistora, čo je na obrázku? (Skúsil by som ho vymeniť) Môj je poškodený tak, že je nečitateľný.
Vopred ďakujem
Tak relé to určitě není není tam cívka je to nějakej jinej bazmek! a hodnotu máš na té součastce která je kondenzátor a hodnota je myslím 4 mikro farady! pokud se pletu někdo mě opravte prosím.Milan
... servis a diagnostika BMW Motorrad
palciatko napsal(a):
Ja neviem, či je to naozaj relé.. je to v skrinke, v ktorej sú aj relé a takisto to má päticu ako relé...
A tiež si myslím, je to nejaký oneskorovač, aby kontrolka nepreblikávala (napr. pri prejazde nerovností) a takisto aby dieliky paliva na FID veľmi 'neskákali'.
Skúšal som to 'relé' zohnať v elektroshope, ale bezvýsledne...
Mám ešte jednu prosbu...
Nenašla by sa dobrá duša, ktorá by mi opísala parametre toho tranzistora, čo je na obrázku? (Skúsil by som ho vymeniť) Môj je poškodený tak, že je nečitateľný.
Vopred ďakujem
Tak relé to určitě není není tam cívka je to nějakej jinej bazmek! a hodnotu máš na té součastce která je kondenzátor a hodnota je myslím 4 mikro farady! pokud se pletu někdo mě opravte prosím.Milan
Viem, že kvalita foto je slabá.. ak si na ňu klikneš, vidieť to torchu lepšie...
Ja potrebujem parametre tranzistora, ktorý je pred tým kondenzátorom.
palciatko napsal(a):
Ja neviem, či je to naozaj relé.. je to v skrinke, v ktorej sú aj relé a takisto to má päticu ako relé...
A tiež si myslím, je to nejaký oneskorovač, aby kontrolka nepreblikávala (napr. pri prejazde nerovností) a takisto aby dieliky paliva na FID veľmi 'neskákali'.
Skúšal som to 'relé' zohnať v elektroshope, ale bezvýsledne...
Mám ešte jednu prosbu...
Nenašla by sa dobrá duša, ktorá by mi opísala parametre toho tranzistora, čo je na obrázku? (Skúsil by som ho vymeniť) Môj je poškodený tak, že je nečitateľný.
Vopred ďakujem
Tak relé to určitě není není tam cívka je to nějakej jinej bazmek! a hodnotu máš na té součastce která je kondenzátor a hodnota je myslím 4 mikro farady! pokud se pletu někdo mě opravte prosím.Milan
Viem, že kvalita foto je slabá.. ak si na ňu klikneš, vidieť to torchu lepšie...
Ja potrebujem parametre tranzistora, ktorý je pred tým kondenzátorom.
Ajo už sem se podíval pořadně a jsou tam dvě součastky za sebou! Škoda že jsi z takové dalky tady u nás je jeden opravář co tomu fakt rozumí a myslím si že by to zmaknul! a ještě nahodou nezjištoval si cenu noveho kolik to muže stát?
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Týýý vole takovejch peněz za nic! škoda že s tou součastkou nepomužu nemám 1150. A nebo napsat Kubrtovi ten má 1150 ale ted tu dlouho nebyl ani se někde mrská pod letadlem!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
palciatko napsal(a):
Mám ešte jednu prosbu...
Nenašla by sa dobrá duša, ktorá by mi opísala parametre toho tranzistora, čo je na obrázku? (Skúsil by som ho vymeniť) Môj je poškodený tak, že je nečitateľný.