Zjistil jsem,že orig. zásuvka pod sedlem je funkční pouze při zastrčeném klíčku v první poloze,tudíž musí svítit světla,aby fungovala.Pokud je klíček v poloze vypnuto tak po cca 30s vypne. Pokud chci nabíjet třeba mobil z motorky tak to při zaparkované motce vlastně nejde :-(. Budu muset udělat ještě zásuvku přímo z baterie nebo je jiné řešení?
Hmmm... Tak jedině vyvést od baterie natvrdo zásuvku jak jsi už psal a dej ji přes pojistku pro sichr. Nic jiného mě nenapadá.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jen mi trochu uniká smysl té zásuvky,snad tak na kompresor při nastartované motce,ale nedovedu si představit, že za jizdy budu mít pod sedlem zapnutou nabíječku na tel. s redukcí,která se mi stejně vytřepe a nedej bože, že začne pršet
Nevím kde má 1200 GSA zásuvku, ale po klíčku jde jen proto, aby se nevybila baterie něčim jiným a taky kvůli zkratu. No a já si na 1150 udělal ještě jednu pod přístrojovkou a tu používám na nabíjení tužkovek, mobilu a takovejch věcí a taky ji používám na udržovák baterie. V některejch autech je to to samý. Fungujou jen se zapnutým klíčkem. No a tim tak trochu strácí význam.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Ideální by bylo,kdyby před zásuvkou byl snímač stavu baterie a v přpadě poklesu napětí pod úroveň možnosti startování by zásuvku odstavil od zdroje, když už se o 12tce tvrdí,že je přetechnizovaná.Nicméně kdyby si člověk na motce neměl co upravovat tak by ho to tak nebavilo a zima teprv začíná
Resis stejnou vec jako ja. viz http://forum.moto...p?id=28670
pridam dalsi poznatek
...
Kdyz jsem moto kupoval, tak jsem videl jak peclivi nemci motorku pred prodejem nabijeli pres tuto zasuvku firemni nabijeckou (AGM BatteryCharger). BMW nabijecka asi dokaze vyslat nejaky pulz do CANbusu a pocitac zasuvku neodpoji, jinak si to nedovedu vysvetlit. Resim to jako u predchozi moto tak, ze jsem primo na baterku zapojil vodotesnou zasuvku, ktera je pribalena k nabijece optimate. Prijde me vsak skoda nevyuzit zasuvku ktera na moto uz je. V manualu je uvedena pouze nabijecka BMW a na RepROMu jsem nic nenasel.
...
R1200R je sice nahac ale zaklad ma stejny jako GS.
Co bylo driv, slepice nebo vejce? :-)
Přece si nevytlučeš mobilem energii potřebnou pro softvér při režimu start....
Bože 1200GS je ale nepochopitelnej kus "vejmrdu". Požehnej mé 1100GS.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Bohužel ani ten nápad s kompresorem a běžící motorkou v praxi nefunguje
Nekecám, zažili jsme to v Maroku. Motor běží, nahodíš kompresor a za 15s se zásuvka vypne. Mít po ruce kladivo a konstruktéra BMW, který tohle "bezpečné řešení" navrhoval...
Takže přesně jak to píšete - zásuvka přes pojistku přímo na baterku. Když to někdo zkratuje, spálí se pojistka a nic horšího se nestane. Pochopitelně je potřeba nenechávat v téhle zásuvce připojenou autochladničku
TomasTT> no to je dobra saskarna, tak nechapu na co tam ta zasuvka je. jestli jen pro dobijeni BMW nabijeckou? zustava me rozum stat. kdybych dostal do ruky tu nabijecku tak ji hodim na stul kamaradovi at zjisti co tam nacek posila za impulzy. ale nemam ani nabijecku a kamarad je furt busy. tak to jisti ten extra stekr na baterce:-(
R1200R je sice nahac ale zaklad ma stejny jako GS.
Co bylo driv, slepice nebo vejce? :-)
Někde na boxer foru cyril psal že se musi neco zmačknout před otočením klíčku a pak ta zasuvka fici ale nevim presne jak to bylo protoze mam 11 tak me to nezajímalo
Filip>
diky nasel jsme!!!
cit:
Pro všechny co maj R1200GS a další nový 12ky.
Zásuvka kterou se dá dobíjet motorka funguje pouze tehdy, když zapnete zapalování (můžete potom i hned vypnout, důležitý je aby svítilo tlačítko výstražných blinkrů) a zasunete zásuvku se zapnutou nabíječkou.Potom zapalování vypněte a až bude baterie nabitá, zásuvka se vypne sama. Dobrý že? Jinak je zásuvka odpojená z okruhu a nic skrz ní nedobijete.
Cyril http://boxermorav...8ce7094cbf
vecer oprubuju a dam vedet
R1200R je sice nahac ale zaklad ma stejny jako GS.
Co bylo driv, slepice nebo vejce? :-)
Opačně to nefunguje,tzn. zapnul jsem zapalovaní-zastrčil do zásuvky dobíječku na telefon-vypnul zapalovaní-natěšeně čekám páč vše funguje-a pak po cca 30s to zase samo vypne
srnek napsal:
Opačně to nefunguje,tzn. zapnul jsem zapalovaní-zastrčil do zásuvky dobíječku na telefon-vypnul zapalovaní-natěšeně čekám páč vše funguje-a pak po cca 30s to zase samo vypne
Jak napsal tusim Tomas TT, jelikoz u 1200GS nejsou ani pojistky, tak to funguje presne tak - ona se ta zasuvka odpojuje i za jizdy z duvodu uspory energie - vyresil jsem to jednoduse jako ostatne asi kazdy, dotazenim druhe zasuvky pres pojistku od baterie primo do kokpitu a na druhy strane. To ze zasuvka pod sedlem funguje na zvlastnim okruhu nepovazuji za chybu, ale za vlastnost - u auta to mam stejne, chcipnu auto a za chvili mi umre zasuvka...
jeste veta z RepROMu: 5th Ed:
cit.:
If the on-board voltage is less than or equal to the lower voltage limit for the on-board system, the battery cannot be charged via the on-board socket and instead, it must be recharged by connecting the charger directly to the battery terminals.
...
Within the deactivation delay, connect BMW Motorrad battery charger (No. 61 1 581) with charging cable (No. 61 1 583) to the on-board socket first.
*The battery charge state is displayed.
*Result: Battery is not fully charged.
Doufam, ze me nacek nebude popotahovat kvuli autorskejm pravum:-) R1200R je sice nahac ale zaklad ma stejny jako GS.
Co bylo driv, slepice nebo vejce? :-)
Chci dobít baterku a musím "kreknout soft" pomocí blinkru?
Co se stane,když praskne žárovka nebo se nedej bože přetrhne nějakej životně důležitej drátek - např. od přední brzdy atd..? Windows se pohádá a pošle sms do BMW servisu s GPS souřadnicema,aby BMW odtahovka mohla vystartovat k ztroskotanci???
Cestovní nebo dokonce expediční motocykl si představuju trošku blbuvzdorněji.
Výsledek:
Asi se můžu vysypat do stavby domu,jelikož na novější GS nemá cenu šetřit....
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
tak zatim posledni poznatek je, ze nevim:-(
kdyz dam klicek do polohy I, zasuvka je on-line a jde pres ni nabijet, kdyz klicek vyndam zasuvka se po vic nez 30sec vypne, ted uz ale vim, ze to muze byt tim, ze BC zasuvku vypne nebot je baterie nabita (viz RepROM). nechal jsme svitit svetla aby se baterka vybila a mohl jsme zopakovat pokus.
...
pokus zopakovan, zasuvka zustava funkcni dokud pocitac nevyhodnoti stav baterie jako uspokojivy.
R1200R je sice nahac ale zaklad ma stejny jako GS.
Co bylo driv, slepice nebo vejce? :-)
Tak zásuvka je namontovaná, celá sranda vyšla na cca 200,-Kč + 2 hoďky práce . Ta originál je fakt jen na dobíjení baterky (po předcházejícím nastavení s klíčkem)nebo se dá využít i jinak?
R 1200 GS LC Adventure