Zdravím všechny příznivce vrtulí s přídomkem GS, jsem tu novej, pořídil jsem r 1200 gs před necelým měsícem takže jsem ho ještě moc neužil. Všechno tam funguje perfektně, jenom mi při cca 2°C chytla až napodruhý, to je snad normální. Hlavně jsem se ale chtěl zeptat, když jedu trošku vyšší rychlostí tzn. víc než 50 km/h ozývá se mi od zadního kola hučení, nemyslím si že je to vzorkem, mám tam abs. silnici. Trochu mám strach jestli to není vadná hruška kardanu, je to totiž rok 2004 a ty hrušky nějak měkký - ale jednou už byla měněná!
Pokud tam mas pneu se spunty (TKC80,...), tak ti temer jiste huci ony. Poznas to podle toho, ze to nad 120 km/h prestava, ale to ti zase zacne turbulente hucet v helme. Nejjednodussi je tam zkusmo dat kolo se silnici pneu (od nekoho si pujcit treba zadni kolo s Anakee,..) a uvidis, zda stale huci, stale huci. Jinak kardan a prevodovka urcite nejsou naprosto bezhlucne oucasti motorky.
Upravil Paji dne 04.12.2007 20:07
Cau, ja som riesil to iste na 12-tke 2004-ke a nakoniec to vobec nebol kardan, ale lozisko predneho kolesa (nejaky umelec oredo mnou to umyl wapkou a to akoze fest - lozisko hnile ako hruska) - pritom sa na tom viezlo 5 ludi z ktorych 4 tvrdili, ze je to kardan.
Inak hrozny ramus robia rozne gumy, napr. MITAS 07, to je des, tak ako pise Paji. Treba to vychytat a nezazmatkovat ako ja - dal som iniciativne opravit kardan do BMW v Blave - a to je zase pribeh na dva vecery, ku ktoremu sa nechem vracat. Uz to prebolelo - kurvy jedny...dovolenka v prdeli a kopec nervov k tomu, nakoniec to riesila Vieden.
Mareku321: To nic není hukot e-07, ale e-09.... to je jak když jede nějaký "BVP" vojenských sil !!!
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Speedy nekeca, ten hukot je fakt sila, ja teda mam E07 a je to brutus. A to jazdim 100-140 km/h. Najviac to huci v rychlosti 70-110km/h. Ale drzi jak pribita a jak sa utrhne, tak krasne driftuje - uz som tu v Italii zozal potlesk, lebo takeho paka na podobnych gumach tu snad este ani nevideli...vsetci komplet obuvaju Anakee, Tourance, Trailmax a ine cisto aslfaltove gumy na geesa i Adventury. Asi nepoznaju offroad....uspinili by si tie nalestene krasavice.
To souhlasím to je jako jíst čokoládu se staniolem... vždy si to říkám, když vidím enduro se silničním obutím.... Kdybych to tak necítil tak bych nikdy v životě neprodával miláčka GSX-R (to byla raketa).
Já jsem nadšený z Mitasek i z průběhu kilometrů (o ceně nelze ani spekulovat). Mám tedy vyzkoušené asi 3 sady E-09 na Bigovi a na Báwu jsem vyzkoušel origo obutí (Metz...), E-09, E-07 a to tak 1/2 na 1/2 plně naložený (spíš přeltížený) na dovolené a zbytek na lehko, když jezdím na jednání.
Upravil SPEEDY dne 05.12.2007 07:44
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Jen k tématu hučení - zkuste schválně někdy kombinaci E-09 vzadu a vpředu třeba TKC nebo Karoo. Mě se to docela osvědčovalo. Hukot dělá víc ten předek než zadek a trakce E-09 je lepší než TKC a není to tak nestabilní v náklonech jako Karoo. Hučení prý způsobuje symetrické rozmístění špuntů. Jinak E-09 přední a zadní mají jednu nepříjemnou vlastnost - naprosto příšernou trakci při traverzování na trávě. Stačí jet napříč i mírného travnatého kopečku, nejlépe když je tráva mokrá a uvidíte sami. I TKC je v tomhle lepší. O Karoo vůbec nemuvím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Chlapi, moc díky za vaše reakce, musím ale říct, že pneu to určitě není, mám totiž na prosto silniční micheliny-už jsem to s nima koupil, což je cca 2 měsíce. ale skusím ještě rožtočit kolo ve vzduchu na centrálním stojanu, doufám že tam není nějaká ochrana proti zařazení rychlosti jako v případě policajta...
Skus si s niekym prehodit kola (rad by som ti pomohol, ale som mimo republiku), lebo to moze byt niekolko dovodov od loziska, cez gumy az po neviem co.
Ja som nechal vymenit v zaruke cely kardan, lebo i tak tiekol olej cez gufero, (samozrejme vo Viedni, kde sa ma na nic nevypytovali a proste to spravili) a nakoniec to bolo lozisko v prednom kole - 9 z 10 kamartov by dalo ruku do ohna, ked sa odviezli, ze to huci od kardanu a nebola to pravda.
předně bych postavil moto na hlavní stojan a vzal za vůli zadního kola ve všech směrech a R1200GS má v návodu o tom kapitolu a vůle do 1mm píšou že je normální a potom zkus bez kola jestli je nějaká vůle v zubech tkzv.hrušky při zavrtění středem v ose otáčení ,kdyby v zubech vůle nebyla takto by bylo špatné a určitě by to hučelo ! Mě když se ozývalo hučení od zadního kola u R 1150 GS s mírnými vibracemi při lehké akceleraci od cca 50-100km/h tak to bylo vůlí hřídele pastorku, na obrázku ta vlevo.
Nejlepší ale bude když se obědnáš na kontrolu v servise toto se těžko takto vyřeší
cizak přiložený následující obrázek: