Dneska jsem na to téma mluvil s několika lidma. Nic proti ceně ale má nalítáno 25 tisíc - přinejmenším pružina bude mrtvá a střeva nejspíš taky. Ne že by se to nedalo opravit ale z děsně výhodné koupě pak může být docela nevýhodná. A když to vychčije na začátku dovolený (jako se to stalo kolegovi v Albánii) tak je po dovolený. Když jsem potřeboval zadní na přestavbu, tak jsem už už koupil taky starší ale nakonec jsem si to rozmyslel, protože přece jenom ten tlumič je docela v zátěži a takhle nikdo neví co má opravdu za sebou.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Co jsem sledoval naposled,tak skoncil komplet predni+zadni na 1150adv.,najeto 60000km asi za 550eur.Jen pro zajimavost.Nehodnotim jestli je to vyhodne nebo ne.Ale jestli je to tak,ze mu nemuzu verit po 25000km(jak pise Tomas) a mam se bat,ze mi nekde odejde a oprava je hodne draha,tak mi na cestovani prijde Ohlins jako nesmysl.Prece jen je to za komplet 40000kc a 25000 km jsou asi 2 sezony.To se ten najetej kilometr tema tlumicema pekne prodrazi!
Tady jeste jeden na 1100gs. http://cgi.ebay.d...45efd56ced
Upravil vevis dne 19.12.2009 00:02
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
dobré tlumiče jsou určitě velkým přínosem, ale jako o vše se musí člověk o ně dobře starat. Co se týče seriových tlumičů je to samozřejmě potíž, nejdou normálně rozmontovat a servisovat takže je musíš vyhodit( Pokusy byli ...leč výsledky různé) Ohlins a jiné profi tlumiče prostě necháš poservisovat a jezdíš dál...opravdu bych se nebál jediná věc co se unaví je pružina a ta se unaví samozřejmě vždy a u každého tlumiče. A to že tlumič vyteče na začátku dovolené se muže stát....zvláště Mildovi, který je nechává dělat u odborníka
vavis asi sme sa pozerali na rovnaku aukciu
presne predok + zadok na 1150 Adventuru a predal sa cez 550 euro
a tiez som pozeral v nemom uzase ako sa ludia pachtia za dvoma vybitymi ohlinsami ktore maju 60 tisic km a ak sa o ne majitel nestaral tak mozu ist rovno na repas
easyrider napsal(a):
dobré tlumiče jsou určitě velkým přínosem, ale jako o vše se musí člověk o ně dobře starat. Co se týče seriových tlumičů je to samozřejmě potíž, nejdou normálně rozmontovat a servisovat takže je musíš vyhodit( Pokusy byli ...leč výsledky různé) Ohlins a jiné profi tlumiče prostě necháš poservisovat a jezdíš dál...opravdu bych se nebál jediná věc co se unaví je pružina a ta se unaví samozřejmě vždy a u každého tlumiče. A to že tlumič vyteče na začátku dovolené se muže stát....zvláště Mildovi, který je nechává dělat u odborníka
Já mám zadní zrepasovaný zatim na něm 40 tisíc a drží,přední sem kůpil Wilibersa.
Záleží esli se koupje starího ólinsa viplatí,na kolik ten repass víde.
Kupredu spatki ni krok...
Luboss napsal(a): Nic proti ceně ale má nalítáno 25 tisíc - přinejmenším pružina bude mrtvá a střeva nejspíš taky. -to asi blbě čtu,ne?
To fakt není dobrá reklama.Originál mi vydržel 70000km.Koupil jsem novej
Ohlins.Mam na něm 30000km.Takže jsem se dočetl že už bych neměl nikam daleko jezdit bo je třeba vyměnit pružinu a zrepasovat.To je fakt hodně drahý ježdění.
já bych TomaseTT nebral zase až tak vážně, pokud nejezdíš pouze offroad od nevidím do nevidím tak můžete být všichni v klidu. Copak snad na lehkých endurech se mění tlumiče jak na běžících pásech??? Já mám 450 exc již 4 rok a dělali se dvakrát a to hlavně pro klid mé duše.
luboss tlmic ti u nas na slovensku v Zlatych Klasoch zrepasuju za 30-40 euro (vyskusane) - nova pruzina od hyperpro stoji 99 euro
ale po 25tisic km normalneho pouzivania tomu tlmicu nemoze nic byt
kazdopadne "normalne pouzivanie" znamena u kazdeho nieco ine
poznam zltu 1150GS ktora je permanentne "nicena" v terene a tlmice ma povodne akurat obe pruziny ma uz hyperpro a uz ma cez 100 tisic km
sadilek > mě na Ohlins řekli že repas každých 40Mth a na HP2 to byl jedinej v osazovacích tabulkách , každopádně tehdá jsem chtěl na moto co jsem myslel že je nejlepčí ale jestli i na cestovní GSa nemaj interval delší tak bych tam koupil tlumič jiný ...
easyrider > na EXC má zadní tlumič válec duralové nebo ocelové tělo ?
Dnes už ty Ohlinse mají dural a ne ocel jak dříve aspoň co jsem viděl ty nové tak to sice je asi pár hodin dobrej tlumič ale s jepičím životem , dnes chce bejt každej Hustokrutej mít Ohlinse, lidi jsou rozežraný a pak stejně na moto neuměj jezdit, s tím ani nejlepčí moto či tlumiče moc nepomůžou
raptor napsal(a):
luboss tlmic ti u nas na slovensku v Zlatych Klasoch zrepasuju za 30-40 euro (vyskusane) - nova pruzina od hyperpro stoji 99 euro
ale po 25tisic km normalneho pouzivania tomu tlmicu nemoze nic byt
kazdopadne "normalne pouzivanie" znamena u kazdeho nieco ine
poznam zltu 1150GS ktora je permanentne "nicena" v terene a tlmice ma povodne akurat obe pruziny ma uz hyperpro a uz ma cez 100 tisic km
Proto mě to rozesmálo a nazval jsem ten výrok zápichem
Je mi jasný že na GSu-tak jak ho používá většina z nás ten tlumič vydrží podstatně víc.Taky by byla pěkná kravina každý dva roky dávat takový nehorázný prachy za novej.
raptor napsal(a):
vevis asi sme sa pozerali na rovnaku aukciu
presne predok + zadok na 1150 Adventuru a predal sa cez 550 euro
a tiez som pozeral v nemom uzase ako sa ludia pachtia za dvoma vybitymi ohlinsami ktore maju 60 tisic km a ak sa o ne majitel nestaral tak mozu ist rovno na repas
Na druhou stranu,u nas by u toho inzeratu bylo napsano:jete jednu sezonu,pouze po silnici.
Upravil vevis dne 19.12.2009 14:55
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Teda nic proti, ale snad by měl vydržet víc jak 25000 km ne? Letos sem ujel cca 15 tkm, to by mi nevydržel ani dvě sezony ......
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
vždy záleží na použití...je rozdíl, jestli je 25tis.najeto víceméně po silnicích při nedělních výletech nebo s plně naloženou motorkou kolem světa...když je přitažený na max, podepíše se to nejen na pružině...
EXC a GSA bych co se náročnosti na servis nepřirovnával...ale tlumiče bych po dvou letech dělal na obou typech...
Nevim nad cim spekulujete... Primo v manualu doporucuji servis po 30.000km pri normalnim pouzivani. V pripade pouziti v zavodnim prostredi uz po 10-20hodinach. http://www.ohlins...rt/BM-802/
Takze jestli ma 25tis km, brzkemu servisu bych se opravdu nevyhnes. Urcite je tam nejaka rezerva. Ale pokud si nemuzes byt jisty, co s tim predchozi majitel delal, tak bych urcite servis udelal.