jak jsem psal v inzerci, čekám na nové Zumo 500 a samozřejmě budu muset pořídit i držák TT, na stránkách TT mám načteno téměř vše a i zde jsem v diskuzích objevil jen stopové množství tohoto rozhodovacího "problému"...rád bych se tedy majitelů Zuma 4xx/5xx poptal jaké držáky používají - myslím tím způsob odpružení Mvg nebo Standard... jde mi o to, abych nepořizoval MvG a ve výsledku mi byla tato technologie k ničemu a bohatě by stačilo standardní odpružení.
Myslím, že hlavní kámen úrazu bude v relativně velké váze Zuma a origo držáku...tam by teoreticky nemuselo standardní odpružení dostačovat...
Můj styl jízdy (1100) je jako velké většiny zde, tudíž hoodně silnice a cesty, ale občasné ježdění off, ale žádný hardcore...to co teoreticky dovolí jedenáctka (zatím získavám zkušenosti).
Předem moc díky za rady, odkazům na místa, kde se toto probíralo uvítám, sám jsem nenašel (jen zmínku od Štěpána)...
jestli chceš jezdit i mimo silnice a používat navi,tak určitě odpruženej,ono řekněme si to na rovinu,ty naše cesty stojí zaprd a zumo by dostalo zbytečně ran
bystricke přiložený následující obrázek:
Být tebou tak nad tím moc nedumám. Kup ten z TT odpružený, mám ho hned od začátku a naprostá pohoda. Také nejezdím jen terén ale jak dobře víš zdejší cesty nejsou nic moc. Dá se zamykat.
profesor
Taky doporučuji ten držák od TT.Jezdil jsem s tím origo ale ten je tak na silnice.Tento držák je super odpruženej a to zamykání velká výhoda.U toho origo držáku je sice takovej malej pojišťovací šroubek ale pokud ho budeš stále povolovat a utahovat tak jde za chvilku do kopru.
Tak jak to tady pročítám tak asi nedošlo k úplnému pochopení té mojí otázky...
Se standardním držákem (rozuměj Garmin z krabice) jezdit vůbec nebudu.
Rozhoduju se mezi dvěma verzemi TT držáku (oba se zámkem) a to:
1/ Držák TT se standardním odpružením pomocí gumových silentbloků
2/ Držák TT s odpružením MvG
je jasný, že jeden z nich (do něj kolíbka od garminu pochopitelně), ale kterej???
Zozdíl mezi oběma je jednak v ceně a jednak ve velikosti (MvG je dle TT větší)... jde mi o Vaše zkušenosti...příklad...."jezdím s standard držákem TT už dva roky, občas nějakej ten off v Rumunsku a elektronika je pořád OK..." například...
jezdím s standard držákem TT už dva roky, občas nějakej ten off v Rumunsku, Rusku, Řecku a elektronika je pořád OK
Fakt, mám standard a je v pohodě, i na vostrej off, nikdy sem neměl jinej takže nemůžu soudit, ale sem fakt spokojenej.
Oni jsou odpružené oba, ten MvG se dříve nenabízel. Pokud to máš na klasické ježdění a ne celodenní rychlou jízdu po šotolině v plné rychlosti, ta ten levnější by měl bohatě stačit.
Ačkoliv ten cenový rozdíl zas není tak velký. Zavolej Tomovi TT, ten ti to vysvětlí nejlíp...
Cca v dubnu jsem se rozhodoval stejně, pak ale zvítězil strach nad poničenou navigací za 16 tis. oproti ušetřené tisícikoruně. Jezdím cca 60% silnici.
Věřím tomu, že norm. držák TT zvládne to samé, ale co kdyby? Rozdíl v ceně je naprosto minimální a ve velikosti také. Jak tu již několikrát padlo - máš na opici, tak jí dej banány z Afriky a ne z Lidlu
Podle mě na normální použití stačí i ten obyčejný a u Zuma 550, které je mimořádně dobře mechanicky vyrobené, bych se toho vůbec nebál. MvG je sice vůči navigaci šetrnější při určitých vibracích (typicky jízda po roletě) ale díky volnějšímu držení těch silentbloků se celá navigace mnohem víc chvěje. Navigaci to nevadí (naopak) ale subjektivně je to horší, protože se prostě třepe. Spíš by to chtělo říct, kam tu navigaci chceš umístit - jestli do míst jako je prostor nad kokpitem, tak na MvG rovnou zapomeň, budeš nadávat. Proč nezavoláš do prodejny a nezeptáš se? Prodali jsme jich fakt hodně tak snad rozumíme tomu, co děláme. Nebo myslíš, že ti nabídneme to dražší? Omyl!
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Z vlastní zkušenosti potvrzuji Tomova slova. Namontovali jsme s kamarádem ten lepší držák a za 2 dny jsme byli v TT zpátky a dávali jsme tam ten standard - chvění navígace za jízdy po normální cestě bylo fakt hodně nepříjemné. Se standardním jsme odjeli Tunisko bez jakýchkoliv problémů, včetně těch obávaných rolet.
TomasTT napsal(a):
MvG je sice vůči navigaci šetrnější při určitých vibracích (typicky jízda po roletě) ale díky volnějšímu držení těch silentbloků se celá navigace mnohem víc chvěje. Navigaci to nevadí (naopak) ale subjektivně je to horší, protože se prostě třepe.
tak to si snad ani neumím představit
mám standard pro 660 - dilema odpadlo, protože MvG v nabídce není- a klepe se to teda jak ratlík. V klidu se zapnutým motorem, nebo třeba na kostkách připomíná display spíš shluk šmouh... Ale nestěžuju si, chápu že právě to je taky práce toho držáku.
Každopádně jsem rád, že už si nemusím říkat, že kdyby bývali měli MvG, že by to třeba bylo lepší.
Maiali nel Fango!
U MvG to není tak snadné - záleží na konkrétním modelu držáku a váze navigace ale ještě víc na umístění. MvG držáky jsou navrhované pro umístění na hrazdičce. To je potřeba mít na paměti. Když se dá nad řídítka na RAM sestavu, už se vibrace násobí proti rovině řídítek. S MvG držáky jdou úplně všichni motorkáři na rallye Dakar kupříkladu. Jejich GPS/Iritrack bedna je asi 4x těžší než 278C a držák má o dva silentbloky víc než držák třeba na Zumo. Jde fakt o to, aby tu jízdu přežil ten přístroj a ne o to, aby to bylo dobře vidět. Některé navigace měly držáky s celkem malými silentbloky - typicky třeba obyčejný držák 276C nebo SPIII. Po měsíci v Maroku, kde jsme zdaleka nejezdili jen offroad, jsem dovezl místo těch gumových špalíků rozervané zbytky. Vibrace tu gumu tak namáhaly, že začala praskat ve směru vibrací (svisle) a rozpadla se. MvG o dva roky později a s mnohem větším zatížením bezproblémů. Oni to vždy zkouší projet na takovém testovacím přístroji a měří přetížení v navigaci v průběhu frekvencí. A podle toho volí velikost a průměr silentbloků. Bohužel některé navigace vychází hůř a některé líp a zrovna Zumo 550 má při své váze docela nevýhodné vlastnosti, protože díky tvaru nejde upevnit silentbloky ve svislé ose, jako to šlo u 278C třeba. U 660 je to zase jinak, protože konstrukce desky v 660 je o dost horší než 550, tak je potřeba aby i obyčejný držák měl menší tuhost a z toho ten pohyb navigace při vibracích. Ale jak říkám - alfa a omega je umístění. Nevhodným umístěním můžete vibrace znásobit a nebo prakticky odstranit. Opravdu nezatracujte tu hrazdičku, i když se vám nemusí líbít. Je to jedno z nejlepších umístění. Pochopitelně na 1200GS je to trošku jinak, motorka s řídítky bez uložení v silentbloku ... vždyť to znáte.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal(a):
Podle mě na normální použití stačí i ten obyčejný a u Zuma 550, které je mimořádně dobře mechanicky vyrobené, bych se toho vůbec nebál. MvG je sice vůči navigaci šetrnější při určitých vibracích (typicky jízda po roletě) ale díky volnějšímu držení těch silentbloků se celá navigace mnohem víc chvěje. Navigaci to nevadí (naopak) ale subjektivně je to horší, protože se prostě třepe. Spíš by to chtělo říct, kam tu navigaci chceš umístit - jestli do míst jako je prostor nad kokpitem, tak na MvG rovnou zapomeň, budeš nadávat. Proč nezavoláš do prodejny a nezeptáš se? Prodali jsme jich fakt hodně tak snad rozumíme tomu, co děláme. Nebo myslíš, že ti nabídneme to dražší? Omyl!
Držák resp nevigaci budu mít umístěnou na RAM kloubu na levé straně od kokpitu - přijde mi to tak asi nejergonomičtější a nejpřístupnější.
Chci se u vás zastavit a držák si rovnou odvést, proto budu volat předtím než k vám pojedu, pro sychr, abyste je měli na prodejně. Chci si popovidat i o kufrech - myslim, že je vždycky lepší to probrat na místě než po telefonu..tak
OK. Uvidíš, na RAM se to dá zkusit na víc místech a třeba to pak dáš jinam. Mě tam vadí, že se člověk musí natahovat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...