Líbí se mi tohle endůro 690, vůbec na tom neumím, ale rád bych se to naučil. Co však se chci zeptat, jak tak bloumám po netu, tak jsem našel ,že některé endura mají označení LC4 nevím, jaký je rozdíl motorky, které mají toto označení a těmi co ho nemají, nikde jsem to nenašel. Pak přemýšlím, koupit rok nebo dva starou motorku, ale nevím jestli jsou spolehlivé, abych neušetřil a pak nedal peníze do oprav.
Pokud má někdo s touto motorkou zkušenost, budu vděčný za odpověď
Baltazar přiložený následující obrázek:
[172.01Kb]
Upravil Baltazar dne 01.01.2010 17:41
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Zkusenost nemam,ale nemyslim, ze 950 bude na nauceni idealni co jsem slysel, tak se s tim da jezdit jen rychle a je to spis pro vyjezdenyho borce. Urcite bych sel do neceho lehciho. Preju dobrej vyber.
Aktualne 1250 GSA HP
V terénu si to užiješ sám líp a málokterá na to učení bude mít nervy , na vožení přítulky jsou lepčí stroje. Těch 130 je dost ale i tak se zapotíš míň na lehčí. Navíc na naučení není výkon rozhodující, spíš čas tomu věnovaný. Jde taky o to co se chceš učit a jaký terén chceš jezdit.....
Dakar 650, HusaberG
No já bych chtěl jezdit něco jako Větrník, pole, louky, pískovnu a občas tomu dát motardový kola a pojezdit nějakou zatáčku.
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
to Baltazar: měl jsi u nás otestovat pískovnu a nedělat drahoty...
Jinak pro Tebe 690 Enduro či Enduro R bude dobrá volba, jen bude třeba lehce přitvrdit tlumiče, aby jsi nedřel spodkem......a velitelku na tom svezeš, i když na dlouhé výlety to není...stejně Martina přiznala, že má teď trochu strach z ježdění, takže se do toho nejspíš nepohrne...raději vyrazí s Tebou i malou na lodi, no né?...a mladýmu budeš na tom v pohodě stíhat...
A nová motorka je prostě nová motorka...obzvláště enduro, na druhou stranu, se starou Ti nebude líto někde mlátit a ze začátku to k tomu prostě patří, protože kdo nepadá, ten jezdí pod své možnosti...nová je dnes za 170tis., stará za 150tis....takže to není takový rozdíl.
Venku je krásně bílo, přes noc napadlo...tak vyrážíme do polí, kde jinde se člověk naučí stabilitu při driftech než ve sněhu v poli s měkkým dopadem...budou
+ dostatečný výkon motoru
+ volba různých palivových map
+ výborný podvozek (WP) s poměrně velkými zdvihy (ve verzi R)
+ relativně nízká váha (135kg)
+ minimální vybrace motoru (na rozdíl od 640)
- nedostatečná ochrana chladiče
- standardní koncovka výfuku je dost těžká zvuknestojí za nic
- motor klepe jak šicí stroj (ale to je prý u KTM normální)
- vyšší spotřeba v terénu (u mě mezi 7-8 litry/100km), ale to je daň za to, že motorka fakt jede.
Proto mám na své 690R tyto úpravy:
+ titanová koncovka Akrapovič + update SW
+ vyšší řidítka (mám skoro 2m)
+ karbonové kryty vík motoru na obou stranách
+ silnější pera v předních tlumičích
+ krosové pneu (včetně mouse)
Ostatní je vše v základu a nemám zatím důvod to měnit. Vše otestováno nedávno cca 1800 km v poušti.
Upravil Paji dne 02.01.2010 17:55
Paji napsal(a):
690R velmi doporučuju. Je to dost dobrá motorka.
+ dostatečný výkon motoru
+ volba různých palivových map
+ výborný podvozek (WP) s poměrně velkými zdvihy (ve verzi R)
+ relativně nízká váha (135kg)
+ minimální vybrace motoru (na rozdíl od 640)
- nedostatečná ochrana chladiče
- standardní koncovka výfuku je dost těžká zvuk
- motor klepe jak šicí stroj (ale to je prý u KTM normální)
- vyšší spotřeba v terénu (u mě mezi 7-8 litry/100km), ale to je daň za to, že motorka fakt jede.
Proto mám na své 690R tyto úpravy:
+ titanová koncovka Akrapovič + update SW
+ vyšší řidítka (mám skoro 2m)
+ karbonové kryty vík motoru na obou stranách
+ silnější pera v předních tlumičích
+ krosové pneu (včetně mouse)
Ostatní je vše v základu a nemám zatím důvod to měnit. Vše otestováno nedávno cca 1800 km v poušti.
Pěkný ta poušť, četl jsem článek a četl jsem i na motorkářích o problému s chladičem, škoda toho pádu.
Rozhodl jsem se udělat změnu, chci se vyhýbat jízdě po silnicích neboť se tak nějak bojím, a chci se naučit jezdit v terénu, tak uvidím jak to půjde, KTM bude určitě, jen nevím zda koupit starší a udělat si ji k obrazu svému, nebo novou, ale to mi bude líto, jak psal Větrník s ní praštit. Ale to je už jen na mě.
Každopádně dík za infoVezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Ne kazdy si DPH muze nechat odepsat. Pod 197tKc s DPH klasicka 690 ted na podzim nesla. Ja zacatkem rijna koupil ojetou s necelymi 2500km r.v. 2008 ve velice dobrem stavu za 130tKc. Ta cena u techto motorek jde hodne dolu, nedrzi si to tak jak BMW, tak nevim, ja se nakonec rozhodl do ojetiny.
já jsem si dnes psal s klukem co má 640 jezdí tak napůl v terénu a má už přes 50tkm a zatím jen řetězovka a spojka, tak se asi člověk starší bát nemusí
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Baltazar napsal(a):
já jsem si dnes psal s klukem co má 640 jezdí tak napůl v terénu a má už přes 50tkm a zatím jen řetězovka a spojka, tak se asi člověk starší bát nemusí
690 a 640 jsou dvě naproto odlišný motorky. Podle mne to nejde jednoduše srovnávat zejména kvůli zcela odlišnému motoru a zřejmě i podvozu (ale to nemohu kvalifokovaně posoudit.
Pokud máš finanční strop, pak se podívej třeba na tohle:
Baltazar napsal(a):
já jsem si dnes psal s klukem co má 640 jezdí tak napůl v terénu a má už přes 50tkm a zatím jen řetězovka a spojka, tak se asi člověk starší bát nemusí
690 a 640 jsou dvě naproto odlišný motorky. Podle mne to nejde jednoduše srovnávat zejména kvůli zcela odlišnému motoru a zřejmě i podvozu (ale to nemohu kvalifokovaně posoudit.
Pokud máš finanční strop, pak se podívej třeba na tohle: