Ahojte,
vím, že každý výrobce přileb doporučuje po pěti letech od data výroby vyměnit přilbu za novou z důvodu křehnutí materiálu přilby a tedy snížení její odolnosti proti nárazu. Nikde jsem však nezjistil, o kolik procent řádově pevnost klesá v závislosti na stáří přilby, jak je to u plastových a laminátových skořepin, na jaké procentuální hodnotě se pokles pevnosti zastaví atd... Neví někdo z vás něco na toto téma?
No já myslím, že po takové době už bych ji měnil spíše z důvodu komfortu (vymačkané polstrování), škrábance na plexi, které je mnohdy dosti drahé na to, abych kupoval jen náhradní díl a v neposlední řadě na trhu budou pohodlnější a vývojem kvalitnější helmy...
Jinak je to zajímavá otázka... Bohužel nevím, neznám...
Nikde na to stuide není. Ale po pravdě když pravidelně jezdíš tak pět let je asi hrana kdy křehnutí nekřehnutí je přílba na výměnu. Pohyblivé díly a vnitřek je zpravidla KO. Do sporů o rozdílů trvanlivosti termoplastů a laminátů se pouštět nebudu. Ber jako fakt že záruka je 2 roky a min po tuto dobu by měl materiál vydržet bez horšení vlastností pod minimální zkušební parametry. Důležitější než roky je vyměnit přilbu po nárazu -- tady bude větší problém asi nikdo nebude chít po každé ráně do hlavy měnit přilbu a určit mez kdy to bylo jen ťuknutí a když už to je na výměnu je hodné složité. Kdo nepadá má výhodu Kdo padá (jako já) měl by se po každé ráně juknout jestli není nikde vidět mechanické poškození. Prostě věc osobního svědomí a přístupu.
Jak psali kluci, pět let a vyměnit + po každé ráně vyměnit...plast křehne dříve, ale plastovou přilbu si na GS snad nikdo nekoupí, to se kupuje na jinou třídu motorek...
Nezapomínejte na marketingové hříčky a slogany výrobců
Dobrý je jen ten výrobce (prodejce), který vás dokáže přesvědčit, že jeho produkt potřebujete. Když do zdi napálíte ve 200 km/h s 1 rok starou helmou, bude výsledek stejný jako s 6-ti letou helmou.
Je mi to v 21. století líto, ale nějak musím souhlasit s TOLIm.
já osobně vyměňuji helmu jen když už je vymačkaná natolik,že se mi na palici točí dokola
helma především slouží ktomu,aby měli možnost pozůstalí správně identifikovat právě tragicky zesnulého,ksicht musí být zachován pro případnou reklamaci
můžeš mít helmu jakou chceš,pokud budeš prase a budeš mít smůlu,hlava zůstane,krk už ne a vnitřní orgány taky
to co ti zachrání přilba už ti nezachrání bunda zapnutá až ke krku
možná melu sračky,nikomu je nevnucuji,ale pokud máš v hlavě howno,tak nato helmu nikdo ještě nevynalezl
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
10.října 1995 jsem na Jawě 350 v poměrně velký rychlosti porazil divoký prase cca140 kilo a měl jsem na hlavě lacinej a celkem starej škopek,následovalo pár salt vzduchem,potom náraz a jak vidno-jsem tady.Přilba celá odřená,ale náraz prostě vydržela a věřím že mi zachránila život.Dodneška ji mám doma schovanou na památku...
Z toho soudím že měnit přilbu proto že jí jsou 3 roky a tak,je asi trochu blbost.Jiná věc je když se vymačká...
Luboss napsal(a):
10.října 1995 jsem na Jawě 350 v poměrně velký rychlosti porazil divoký prase cca140 kilo a měl jsem na hlavě lacinej a celkem starej škopek,následovalo pár salt vzduchem,potom náraz a jak vidno-jsem tady.Přilba celá odřená,ale náraz prostě vydržela a věřím že mi zachránila život.Dodneška ji mám doma schovanou na památku...
Z toho soudím že měnit přilbu proto že jí jsou 3 roky a tak,je asi trochu blbost.Jiná věc je když se vymačká...
A schoval jsi i toho kance?
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Prilby testuji mimo jine tak, ze je nechaji padat z ruznych vysek pod ruznymi uhly na ruzne povrchy a po kazdem padu ji dukladne projedou a hledaji mikrotrhliny, praskliny, zkratka jakekoliv poskozeni. Clovek by se divil, jak moc se prilba muze poskodit jenom tim, ze spadne treba ze sedla motorky. Oko sice poskozeni nezaznamena, ale mikrotrhlina muze byt na svete a kdyz takhle spadne za zivot 20x a pak je nedej boze bouracka, tak se tech 20 padu pricte k tomu narazu a helma treba nevydrzi. Vzhledem k tomu, ze dnes zijeme v dobe, kdy se soudi kazdy s kazdym o vsechno a vyroba motodoplnku je neuveritelnej business (jako ostatne skoro vsechno) tak v ramci zvyseni prodeje budou vyrobci zamerne zkracovat garantovanou zivotnost. Muj otec ma na fichtla blembaka po nemcich - tedy 70let starou a tam se podle me zadna mikrotrhlina nikdy neobjevi, protoze to je poradnej matros - se to necha pouzit jako kovadlina. Clovek nesmi podlehat reklame a dnes uz ani vysledkum testu, protoze kdyz ma firma vatu a vliv, tak dokaze zaridit, aby testy dopadly nadmiru dobre. Ja menim helmu v dobe, kdy ta stara jiz neodpovida z jakehokoliv duvodu mym pozadavkum... (vymackanost, poskrabanost, smrad atd)
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
[53.22Kb]
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
podle mě je to hloupust, samozřejmě že plast stárne, ale stárne o hodmě více, když se sřídají teploty, takže kyž helmu necháte přez zimu v promrzlé garáži, a pak zase v létě na balkoně, tak jí můžete za 5let opravdu vyhodit, ale když se o ní člověk stará a nejezdí v ni v -5 tak si myslim že tech 5let je jen orientačních, já mám evo 4 už 6 let a je jak nová
xhackerm napsal(a):
Já mám výklopnou šubrtku a matroš taky netuším... Ale o víkendu jsem ji čistil a leskne se jak psí kulky...
To budeš používat místo majáku co?
Jinak přilbu bych měnil jen při mechanickým poškození a nebo když mi už z nějakýho důvodu nevyhovuje Což je tedy pořád
Každou sezonu bych chtěl jinou
Upravil kendy dne 21.01.2010 09:56