ještě by mě zajímalo, jak to funguje s tím ABS. Jelikož je manuál v němčině a rozumím tam každému pátému slovu.....
ABS je pořád zapnuté a nechá se vypnout? A proč bych ho měla vypínat?
Vypínací čudlik je jenom taková "houpačka" a kamarád říkal, že když je chyba na ABs, tak že tim potvrdim že o ní vím ... což se mi teda moc nejeví.
Nemám s ABS vůbec žádné zkušenosti, jelikož mé dosavadní motocykly touto vymožeností nedisponovaly....
Vypínat se vyplatí v terénu, to asi potvrdí každý, kdo se svezl dále, než původně chtěl...ABS brání kolu zablokovat se. To znamená, že když zabrzdíš na nepevném povrchu, vezmeš za přední či zadní brzdu a jedeš dál.....na 650 otočíš klíčkem do polohy zapnuto, kdy se rozsvítí kontrolky, podržíš ABS a až 3krát blikne, natočíš motor...ABS začne blikat v intervalu asi 2 vteřin a je vypnuté. V terénu brzdi zadní brzdou dominantně, přední přibrzďuj, jinak poznáš sama
Baforský fdoleček forever....
No já se právě to v tom manuálu takhle hezky nedočetla, moc Ti děkuju! (Asi to bylo tou němčinou)
Já bych spíš čekala čudlík ON OFF, a ne houpačku co se musí držet než něco zabliká:-)
Ale tohle vyladím a pak už se bude jenom krááásně jezdit.
Když bys měla ještě nějakou radu pro malýho GSáckýho začátečníka, tak jí uvítám. Moje Kawa byla taková malá miloučká a z tohodle co zabírá nepoznatelně víc místa v garáži mám respekt :-)
takže ještě pro jednou pro mě, podle toho co píšeš, tak můžu ABS vypnout jen před jízdou - dle tvých pokynů, ale při jízdě ne?
Já s ABS nikdy nejela, proto, než to poznám sama:-) proč nemám v terénu to ABS zapínat?
A ještě malinkatá otázka... ABS je automaticky zapnuté, dle tvých pokynů lze tedy maximálně vypnout a pak před každým zapnutím musím vypnout a zapnout klíček?
no a jinak musim říct, že ti to na 650 fakt sluší, ta stříbrná taky teda vůbec neni marná barva
ale s trochou závisti musím podotknout, že máš dle fotek delší nohy než já:-) tak chápu, že moje obavy se tě netýkají, takový terén co tam je v pozadí, tak to je opravdu mazec, to nevim, jestli se až takhle někdy vypracuju :-)
Všechna čest!
ABS je zapnuté automaticky s každým natočením motoru. Pokud chceš vypínat ABS, musíš bohužel pokaždé zastavit a vypnout motor, takže třeba několikrát během dne v závislosti na terénu. Za jízdy to nejde. ABS zabraňuje kolu, aby se zablokovalo. Je to super na silnici, kde když vezmeš plnou parou za brzdy, pocítíš lehké ťukání do brzdové páčky, ale kolo se ti nesmýkne, jako u motorek bez ABS, ale odvaluje se dál a zároveň brzdí. Je to výborná věc! Ale v terénu, když ho necháš zapnuté, se nemají ty gumy do čeho zakousnout, tudíž když zabrzdíš, kolo se blokne hned, protože tření není žádné (díky prachu a bahnu a všemu bordelu), takže ABS ti začne kolo odvalovat a ty místo zabrždění jedeš dál...třeba do stromu nebo tak. Když ABS vypneš, chovají se brzdy jako tvoje ex ER-5. Musíš to sama vypozorovat, kdy si můžeš malinko přibrzdit přední a kdy požít jen zadní. Já třeba v terénu brdím tak z 95 procent zadkem. Když je fakt krize a vezmeš za zadek a pak pustíš, krásně ti to tu motorku narovná. A neboj se toho, taky jsem na enduro přešla ze Suzuki SV 650 a byla jsem úplně vedle, co ta motorka dokáže. Hlavně se s ní neper. Nech, ať maká ona za tebe.
Baforský fdoleček forever....
jen malá oprava, pokud jste se už nedočetly jinde - u 650 není potřeba vypínat motor pro vypnutí ABS. Stací zastavit a na neutral nebo jen s vymacklou spojkou podrzet tlacitko, dokud kontrolka ABS nezablika
Omlouvam se že vitahuju starou temu. ale mnel bych dotaz. jak rýchlo zabere t ABS. dneska som bol prevetrat GSko a na mokrej ceste tom zabral prednou a išiel som šmikom tak pol metra a hned som ho pustil.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Na zadní to funguje okamžitě na předku jsem to zkoušel ale jen když jsem jel z prudkýho kopce na mokrym listí tak to cvakalo do ruky.Mockrát už mě zachránilo když přede mnou někdo prudce zabrzdil.
to ti nefunguje nebo ho máš vyplí. Ja ho sice na svim gs nemam, ale vychazim z auta, kde už jsem to řešil. Vyndej a vyčisti čidlo, nic vic s tim asi doma nemužeš udělat.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
taky zaleží při jaký rychlosti si to zkoušel. Protože aby to brzdilo i při stani tak má abs mez rychlosti pod kterou už nereaguje. U aut je to tušim okolo 5km/h.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ve předu i vzadu funguje ve vteřině. Klidně i ve stovce vem za přední a jen na milivteřinku pískne guma a zase se roztočí. Teda jestli ti funguje.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Pokud je dobře nastavené a nevypneš ho, tak funguje rychle a dobře nevím ale, v jakém stavu máš motku, tak to raději v té stovce netestuj, ať nemáme dalšího mrtvýho, a zkus to v menší rychlosti
Já u Dakara mezeru nemůžu nijak poštelovat, prostě je tam jen nasazený a zajištěný šroubkem. A ještě jedna věc - ABS mi jde vypnout i za jízdy ale musím mít neutrál.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Tam se to šteluje tak, že tu mezeru uřčuje podložka -> je tam vložená mezi snimačem a uchytem na vidlici. Tak pokud je špatná vůle -> dát jinou slabší podložku a naopak.