Sháním pro kolegu z práce motorku a mimo jiného (DL 650, TDM 900) padla volba i na BMW R 1150 R a zatím je to horký favorit. Tahle motorka se mi vždycky hodně líbila, ale nemám s ní žádnou zkušenost. Nejezdil jste na tom někdo? Zajímalo by mě srovnání (motoricky) s R 1150 GS případně R 1200 GS. Je to trošku živější než 1150 GS? Kolega přechází z FZ 6 a nechtěl bych, aby byl zklamanej. Jinak nemáte někdo zkušenost s tímto prodejcem http://www.x-moto...index.html? Nerad bych jel zbytečně skoro 300 km tam a zase zpátky. Za případné rady předem děkuji!
Upravil MALI dne 12.02.2010 13:46
http://www.itest....MW%20R.htm
Technické údaje
Objem válců (ccm) 1130
Max. výkon (kW/k při ot/min) 62,5/85 - 6750
Max. krouticí moment (Nm při ot/min) 98 - 5250
Ventilový rozvod a počet ventilů HC 4
Příprava směsi Bosch Motronic MA 2,4
Převodovka 6ti stupňová
Sekundární převod plně zakrytý kardan
Výška sedla (mm) 800
Objem nádrže (l) 20,1
Spotřeba paliva (l/100 km) při 90 km/h - 4,6
při 120 km/h - 5,7
Max. rychlost (km/h) 197
Pohotovostní hmotnost (kg) 218
Barvy černá, modrá met., červená met. Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Ahoj, Rko jsem puvodne take chtel, nakonec to skoncilo u GS. Ale kamarad si jej koupil a mel jsem moznost se svezt. Motor je dle meho uplne stejnej, co se tyce odstupnovani prevodu tak sem si zmeny taky nevsiml. Celkove je ta motorka nizsi, nema tak velke zdvihy. Pocitove je to proste boxer, ale prislo mi ze na GS si dovolim vetsi naklon v zatackach.
Jinak co se tyce prodejce, tak mam osobni zkusenost a moc nedoporucuji. Je pravda ze tenhle kousek muze byt dobry, ale to se proste bez prohlidky neda zjistit.
Tady jsou technické údaje. http://www.bmbike...R1150R.htm
Podvozek i motor identický s GS teda kromě zdvihů.
Hodně jsem o ní uvažoval taky jako o náhradě za mou R850R, jenže se mi tolik nelíbí (sedlo, nádrž s nástavcem na olejový chladič, př blatník atd) což je čistě subjektivní záležitost.
Nejvíc mě odrazuje, že výkon 85k by mě stejně neuspokojil a pořád bych se ohlížel po něčem silnějším.
Blbé je, že R1200R (které jsou výkonem myslím OK)jsou výrazně dražší, jsou pramálo v inzerci a vzhled má taky mouchy. (Budíky, zrcátka, absence origo pořádného plexi)
Už začínám uvažovat i o R1200GS už s kuframa a tak.
Já jsem se každopádně rozhodl, že R1150R brát nebudu a raději budu koukat po R1200??.
Pája
To paja1: Taky názor - nám se naopak R 1150 R líbí moc. R 1200 R už se mi vůbec nelíbí, i když ten motor je opravdu někde jinde. Sám jsem přešel z 1150 GS na 1200 GS a po lehkých úpravách (Y svod, laďák, KN) jsem s ní maximálně spokojenej. Kolega by taky chtěl 1200 GS, ale zatim na ní nemá prašule - snad za rok možná dva, takže zatim hledáme kompromis. Uvidíme - ještě čekáme co nám napíše o prodejci Alf a pokud to bude ,,nepoctivý prodejce", kašleme na to a pojedeme se podívat na to TDMko.
To Mali: R1150R mají jednu zásadní výhodu. Jsou teď neskutečně levné a dají se na ně sehnat za rozumné peníze kufry.
Pokud bude kámošovi stačit 85k (určitě je už vylítaný) a líbí se mu motorka jako taková, tak nezbývá než gratulovat. Může mít levně cestovní mašinu, která se i umí proplétat hbitě v zatáčkách.
Pája
Model s ABS nebo bez ABS? R1150R vybavené ABS mají brzdy s posilovačem. Tzn. ovládací okruh od páčky přední brzdy do modulátoru (schovaný pod nádrží) a druhý "pracovní" okruh od modulátoru ke třmenům. To samé pro zadní brzdu. Při výměně kapaliny děláš každý okruh zvlášť. Ovládací okruh má odvzdušňovací šrouby pod nádrží na modulátoru a "pracovní" okruh na třmenech. Ovládací okruh má zásobní nádržku na brzd. kapalinu na řídítkách (nebo napravo na rámu - zad. brzda) a "pracovní" okruhy mají nádržky na modulátoru. Jestliže pouze měníš brzdovku a systém není zavzdušňěný, tak odsaješ starou brzdovku z nádržky na řídítkách a doleješ novou DOT4 - na modulátoru si najdeš prostřední (nejvyšší) odvzdušňovák pro přední okruh a klasickým způsobem, pumpováním protlačíš novou kapalinou tu starou kapalinu ven (na ostatní odvzdušňováky nešaháš - pokud tedy není systém zavzdušněn - pak musíš dodržet určité pořadí odvzdušňováků při odvzdušňování). Potom otevřeš nádržku pro přední "pracovní" okruh na modulátoru (je to ta vyšší), našroubuješ přípravek pro dolévání kapaliny http://tonda1200....az1425.jpg (nebo použiješ trychtýř s těsněním nebo budeš pořád muset zavčas dolívat) naplníš ho novou kapalinou, přejdeš ke třmenům, nasadíš na odvzdušňovák hadičku, zapneš zapalování, zmáčkneš páčku přední brzdy (začne pracovat posilovač) a povolíš odvzdušňovák - z hadičky začne vytékat stará kapalina - nezapomenout neustále a zavčas dolévat. Pak přejít ke druhému třmenu. To samé platí pro zadní brzdu.
Model bez ABS je jednoduchej - odvzdušňuješ pouze na třmenech - klasicky to vymačkáš.
Upravil Tonda dne 26.04.2012 07:21
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...