nejlepší je ta diskuze pod článkem, no vezmu li normu VW na spotřebu oleje 1l/1000km je výměna zbytečná stačí měnit filtr. Ano čtete dobře oficální limit spotřeby oleje u vozidel VW je takhle vysoká poud je to méně je to OK. Pokud tedy za 15000 dolejete 4l oleje tak je vše v pořádku a motor je dle koncernu bez závady. Ty čtři litry na 15000 leju do pašíka pravidelně a tak je výměna oleje opravdu jen za zvyku.
mám transportéra 2,5 TDI a jezdí od výměny po výměnu,bez dolití,ze začátku papal,0,75L na 15 000 km,fčil už nee,mám ho 11 letHliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
vlada-gsa napsal(a):
nejlepší je ta diskuze pod článkem, no vezmu li normu VW na spotřebu oleje 1l/1000km je výměna zbytečná stačí měnit filtr. Ano čtete dobře oficální limit spotřeby oleje u vozidel VW je takhle vysoká poud je to méně je to OK. Pokud tedy za 15000 dolejete 4l oleje tak je vše v pořádku a motor je dle koncernu bez závady. Ty čtři litry na 15000 leju do pašíka pravidelně a tak je výměna oleje opravdu jen za zvyku.
To je fakt něco hroznýho,v době moderních motorů .Mám 18 let starýho Favorita,najeto přes 240000 a od výměny do výměny nedolévám ani kapku.
vlada-gsa napsal(a):
nejlepší je ta diskuze pod článkem, no vezmu li normu VW na spotřebu oleje 1l/1000km je výměna zbytečná stačí měnit filtr. Ano čtete dobře oficální limit spotřeby oleje u vozidel VW je takhle vysoká poud je to méně je to OK. Pokud tedy za 15000 dolejete 4l oleje tak je vše v pořádku a motor je dle koncernu bez závady. Ty čtři litry na 15000 leju do pašíka pravidelně a tak je výměna oleje opravdu jen za zvyku.
To je fakt něco hroznýho,v době moderních motorů .Mám 18 let starýho Favorita,najeto přes 240000 a od výměny do výměny nedolévám ani kapku.
To sice máš ale podívej se jakej olej leješ do Favorita 15 W 40 možná 10W 40 a do dnešních aut leješ taky 0W30 a ten teče jak voda a prostě ho to sežere! Když naleješ do novýho Vw nějakej jinej olej nebude to žrát olej ale taky nebudeš jezdit servis po 30 000 km ale klasika 15 000 to je holt dan za to!!!
... servis a diagnostika BMW Motorrad
no prostě ne všechny motory od VW jsou dietní, když jsem to koupil chtěl jsem to řešit a tuhle odpově%d jsem dostal jak v ofiko servisu VW a za zkušeností na fóru VW plyne že moje 4l/15tkm je ještě super. Prostě 2.8V6 se asi moc nepovedl. Druhá strana je že kromě toho že papká olej běží i po 400tkm jak hodinky. (p.s. papká už dlouho snad od začátku musel bych juknout do faktur pro přesný údaj ale kilometry na to nějak nemají vliv)
> Raptor
vzduchovy filter detto.. ved vlastne cim je viac zajebany tak tym lepsie filtruje nie?
přesně takhle vznikly KN filtry cituješ jejich moto
> servisak
no jo co dělat paní jezdí s o dva roky starší 406kou motor vypadá jak z smeťáku a nežere ani prd. Nakonec je to jedno. U nás není sibiř tak pašík dostává místo 10W40, 15W40 a spotřeba oleje šla o trochu dolů a cena taky. Náklady jsou na přijatelné úrovni.
Upravil vlada-adv dne 19.02.2010 10:45