Poslední úkon letošního servisu byla kotrola synchra klapek. Teď vím, že to byla blbost protože platí:
a/ neopravuj to co funguje
b/ když to nezměříš nevíš že je to blbě
Základní info, motorka je po kompletním servisu, náplně, filtry, obě ventilové vůle. Motorka jede naprosto normálně synchro je tip top v 2,3 a 4 tis otáček. Jenže při volnoběhu který řídí serva je synchronizace válců mimo. V levém je nižší podtlak než v pravém. Je to drobet slyšet i na chodu motoru. Reset serv byl proveden žádný efekt. Vše se tváří naprosto normálně.
Má někdo ideu jak to jde seřídit?
Když jsem koukal na diagnostiku tak řídící jednotka zcela evidentě neřídí levou a pravou stranu zvlášť. Pokyny pro serva chodí na obě strany zjevně stejně ať se děje co se dějě. Všimnul jsem si, že na krabicích kam vedou bovdeny jsou zakápnuté "dorazové"??? šrouby.
Napadá mně není to náhodou tak, že serva řídí volnoběh ale nulové polohy klapek jsou stejně na dorazech?
Jiný problém není vše maká jak má jen ten volnoběh mi leze na nervy když vidím to rozhození podtlaků. Dokud jsem to neměřil žil jsem v naprostém klidu a mírně rozhozený chod volnoběhu jsem připisoval vyjímečné konstrukci motoru BMW.
Vše ostatní t.j. lambdy cívky svíce ..... je bez závad.
Za jakýkoliv názor nebo radu předem děkuju. Obzvlášť za popis funkce šroubo pos krytkou č.3
vlada-adv přiložený následující obrázek:
Můj motor se při synchronizaci chová úplně stejně jak popisuješ. V otáčkách 2-4tis. jdou oba válce krásně spolu. Při volnoběhu je na mé motorce rozdíl 30cm vodního sloupce. Nic čím by šlo volnoběh seřídit jsem nenašel. Na dorazy klapek sahat nebudu. Podstatné je, že válce táhnou spolu v pracovních otáčkách, možná je to i takhle myšleno????
Pokud přesto někdo víte jak synchro volnoběhu seřídit tak bude váš příspěvek vítán.
Pája
Doma nijak. Údajeně jen v servisu BMW. Na volnoběch je povolená tolerance 25mBar tj převedeno na vodní sloupec 25cm jsi tedy mírně za hranou. Toto jsem si zjistil "až pak" já mám mezi 22-24 jak kdy. Tak jsem to přestal řešit.
p.s. mimohodem důležité je mít ve vodoměrce opravdu vodu a né lehčí kapaliny jako třeba kapalinu do ostřikovačů, která je lehčí vody a tím i rozdíl hladin je kurňa vyšší.
vlada-gsa napsal(a):
Doma nijak. Údajeně jen v servisu BMW. Na volnoběch je povolená tolerance 25mBar tj převedeno na vodní sloupec 25cm jsi tedy mírně za hranou.
Parádní informace díky. Zatím to nechám tak. Teď jsem to měřil jen tak pro info. Až přijde čas na ventily tak je seřídím a změřím podtlaky znovu. Myslím ale, že pokud se to nezhorší tak to nebudu řešit.
Pája
.....jj mam rok 04 to same na volnebeh je to rozhodene a aj u všetkych ktore som mal na diagnostike to tak bolo a nepomohol ani reset krokovych mtotorčekov a ani nova funkcia v gs911 a to je ta celkova synchro motora jedinna motka ktora mala na volnobehu synchro vyrovnane bola kamošova 12adv rok 2009 tak možno u novšich ročnikov už je to zladene
jo jo jen nevím jestli se to lomilo u 08 nebo až 09 každopádně to jde slyšet jen uchem. Studené 04-06 běží cellkem dobře ale jak se to ohřeje tak to kulhá 09 běží jak hodinky furt.
V kolika otáčkách teda musí být motor aby hladiny byli stejně? Já to totiž mám při volnoběhu rozdíl 25 cm při cca 1/4 plynu se to srovná a při dalším přidání se to zase rozhodí. V kolika otáčkách se to tedy seřizuje? díky.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015