dají se zaměnit segmenty přítlačného kotouče spojky?respektive jejich jedna část a to ty tři plechy které jsou pevně nanýtované na přední části přítlačného kotouče a spojují de facto obě dvě části.
dej to do servisu když nevíš.Nechápu proč do toho lezeš když tomu pořádně nerozumíš.Promiň ale nemohl jsem jinak.
Upravil Mardock dne 14.03.2010 22:51
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
BMW mám len krátko a spojku som ešte nerozoberal....
Ale teraz pred chvíľou som bol spraviť špionážne foto, tak hádam pomôže (fotené mobilom, sorry za horšiu kvalitu).
To by bola veľká náhoda, ak by sme obaja mali spojku zloženú zle
Mňa však vystrašil ten olej, ktorý mám v priestore spojky a ktorý pravdepodobne vyteká cez gufero hriadeľa prevodovky.
Je aj iná (jednoduchšia) možnosť, ako sa tam ten olej mohol dostať? Ešte si netrúfam rozobrať polovicu motorky...
palciatko přiložený následující obrázek:
Mardock napsal(a):
dej to do servisu když nevíš.Nechápu proč do toho lezeš když tomu pořádně nerozumíš.Promiň ale nemohl jsem jinak.
čo si hned nervozny? ved na to je podla mna toto forum aby sa každy mohol opytať čo nevie a nie len na to aby sa tu ludia dotahovali kto ma vačší (motor samozrejme) . alebo sa mýlim?
Upravil tomukur dne 15.03.2010 23:27
palciatko napsal(a):
BMW mám len krátko a spojku som ešte nerozoberal....
Ale teraz pred chvíľou som bol spraviť špionážne foto, tak hádam pomôže (fotené mobilom, sorry za horšiu kvalitu).
To by bola veľká náhoda, ak by sme obaja mali spojku zloženú zle
Mňa však vystrašil ten olej, ktorý mám v priestore spojky a ktorý pravdepodobne vyteká cez gufero hriadeľa prevodovky.
Je aj iná (jednoduchšia) možnosť, ako sa tam ten olej mohol dostať? Ešte si netrúfam rozobrať polovicu motorky...
na 99% gufero.Před týdnem mi ho měnili i s novou lamelou když už to bylo rozpůlený.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Palciatko.-jo máš pravdu je to gufero. A bohužel se to musí rozpůlit.Může tobýt i gufero které je v bloku motoru-za setrvačníkem.
Podívej se do historie fóra,už se to tady probíralo a tuším že i s fotkama.
Už študujem manuál, preliezam fórum a zbieram info, ako sa to dá čo najjednoduchšie rozobrať
Len škoda, že som to nezistil skôr, ale až teraz, keď je taká priaznivá predpoveď počasia: 15°C v sobotu...
Upravil palciatko dne 16.03.2010 22:37
Tak som sa do toho pustil. Predpoveď počasia priaznivo nepriaznivá, lamela kúpená, potrebné guferá a iné ND tiež, odvahy dostatok, manuál a fóra prelezené, tak čo ma môže prekvapiť...
Prečo som to rozoberal:
1. Olejové mapy medzi blokom motora a prevodovkou (nekapalo z toho) - klasika, pri najhoršom výmena troch gufier
2. Spojka zaberala príliš vysoko, ale nešmýkala (už od kúpy - 80tkm, teraz skoro 100tkm, zaberala stále rovnako vysoko, až na konci) - nakoľko je ovládanie hydraulické, asi je opotrebovaná lamela (a možné riziko pretočenia lamely)
Demontáž mi trvala asi 4-5 hodín (hej, som lama ).
A zistenia:
1. čaká ma tradičná výmena troch gufier v okolí spojky (samozrejme +1 pri sek. spojk. valci), pohoda, rátal som s tým
2. spojkové vedenie je v blízkosti sekundárneho spojkového valčeka skorodované a nemôžem mu veriť (http://www.bmwgs....ad_id=7796)
3. stará spojka je hrubá cca 5.4mm (marí sa mi, že limit je 4.6mm), nová spojka je hrubá 6.5mm
4. drážky v spojke a hriadeli prevodovky sú ako nové
5. nepáči sa mi však stav dielov 5(PRESSURE PLATE) a 7(HOUSING COVER)(schematický obrázok vyššie), tie kusy kovu, ktoré sú v kontakte s lamelou -
oba diely majú fialový nádych a diel 5 má po sebe nepekné praskliny, ešte že sú ich ceny také "ľudové" - 82 a 180USD - s tým som nerátal
Zo zúfalstva som ich prebehol riedidlom - boli zamastené, potom brúsnym papierom - tie fialové fľaky idú ľahko dole, ale... nie je to fušerina?
Viem, že fialová farba je zlá, znamená prehriatie... a tie praskliny, to ani nevravím.
Nateraz je môj plán diel 7 prebrúsiť brúsnym papierom a diel 5 kúpiť nový (bol by som nerád, keby sa praskliny zväčšili a diel rozletel pri takej 160ke...)
(6-bonus - načaté ľavé plynové lanko)
Mám silný pocit (dalo sa to predpokladať), že ten presakujúci olej sa časom vyparuje a znehodnotí lamelu a potom aj tie 5 a 7 diely. Priznávam, že raz som spojke dal poriadne zabrať (terén -> jemný dym + príšerný smrad), ale potom som aj tak žiadne zmeny v chovaní nepostrehol...
Vysoko zaberajúca spojka - myslel som, že to je len lamelou (ale podľa hrúbky bola stará lamela v polovici životnosti), teraz mám skôr pocit, že to bolo spôsobené skôr zamastením lamely - výkon preniesla len pod skoro plným prítlakom.
palciatko přiložený následující obrázek:
Predošlý majiteľ mi vravel, že mu menili ložisko v prevodovke, predpokladám, že to bolo ložisko na vstupnej hriadeli prevodovky (asi to, čo budeš meniť aj ty ).
Na vstupnej hriadeli nebolo origo gufero (malo len 7mm, nebol tam filcový krúžok) a po rozobratí to tam vyzeralo takto:
palciatko přiložený následující obrázek:
Keď som to už mal takto rozhodené, menil som aj guferá na kľuke pod zotrvačníkom. Keďže pomôcku na zaistenie zotrvačníka mi dealer nedokázal objednať, prišla na rad ceruzka, papier, kus železného odpadu a flexa. Výsledok nie je dokonalý, ale poslúžil.
palciatko přiložený následující obrázek: