Čau všem, už jsem postoupil do tzv. středního věku a rozhodl jsem se (po několika letech váhání) zakoupit motocykl. Líbí se mi BMW, ale na žádné jsem nikdy nejel. Vlastně jsem v životě chvilku jezdil jen na Jawě 350 a na Banditovi 600. Chtěl bych po vás, jestli byste mi neporadili vhodný typ motorky bmw (nejen řadu GS), která by byla vhodná pro začátečníka (protože už jsem na tom fakt spoustu let neseděl), tzn. nebyla záludná, snadno ovladatelná, pohodlná atd. Bral bych i ABS, protože jsem zažil nepěkný pád na Banditovi z důvodu zablokování předního kola při prudším zabrzdění....Motorku bych využíval k cestám do práce tj. denně celkem 60 km, z poloviny po dálnici. Občas bych chtěl naložit manželku (a děti) a vyjet někam dál (až k moři do Itálie tedy asi ne).
Tomba napsal(a):
Čau všem, už jsem postoupil do tzv. středního věku a rozhodl jsem se (po několika letech váhání) zakoupit motocykl. Líbí se mi BMW, ale na žádné jsem nikdy nejel. Vlastně jsem v životě chvilku jezdil jen na Jawě 350 a na Banditovi 600. Chtěl bych po vás, jestli byste mi neporadili vhodný typ motorky bmw (nejen řadu GS), která by byla vhodná pro začátečníka (protože už jsem na tom fakt spoustu let neseděl), tzn. nebyla záludná, snadno ovladatelná, pohodlná atd. Bral bych i ABS, protože jsem zažil nepěkný pád na Banditovi z důvodu zablokování předního kola při prudším zabrzdění....Motorku bych využíval k cestám do práce tj. denně celkem 60 km, z poloviny po dálnici. Občas bych chtěl naložit manželku (a děti) a vyjet někam dál (až k moři do Itálie tedy asi ne).
Díky Tomba
do prace v praze?
Ja to pouzivam vicemene presne na to same...
v principu
a) osmikilo -- nejuniverzalnejsi, chlazene vodou, moderni, lehka kocicka
normalni dvanactka -- druha neuniverzalnejsi, vepredu 19ka, lip se poklada do zatacek, ale ne kazdemu sedne naporove chlazeni vzduchem, ve standardu lita kola, pohodlnejsi sedlo, moznost prokluzu a ESA
c) Adventura -- dojezd 700km, necouhaji valce, tezsi. Taktez moznost prokluzu a ESA
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pche, Hicks ocividne nepovazuje 650GS za motorku. Pokud ty jo, koukni i na tu. do mesta lepsi nez vsechny 3 jmenovane, na cestu trosicku mala, ale da se bez problemu.
Tady je to samej fanda do GS, takže ti tady asi budem všichni cpát GS protože je máme prostě nejradši takže jako první doporučuju R12000 GSA
ale pokud nelpíš přímo na GS a vyhovoval ti Bandit jako motorka, tak pro začátek bych možná doporučil F800 ST, má vše co potřebuješ, ABS může být, je to o něco větší kubatura než bandit, 85 koníků a ženu taky určitě svezeš. Děti budete muset nechat doma, ale aspoň budete mít chvíli pro sebe ------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Dratew napsal(a):
Pche, Hicks ocividne nepovazuje 650GS za motorku. Pokud ty jo, koukni i na tu. do mesta lepsi nez vsechny 3 jmenovane, na cestu trosicku mala, ale da se bez problemu.
No pokud chceš novou, tak 650 asi koupíš těžko, jinak je to samo taky volba (nejúspornější). Po nedávné zkušenosti musím uznat, že v manévrování a protahování se městem se 800 dá se 650 naprosto srovnat, takže tenhle argument bych moc nebral, ale na dálnici je určitě lepší a pro dva pohodlnější. Co se týče začátečnictví, nedělal bych si hlavu z žádného GS, teda pokud máš dost dlouhé nožičky . Záleží jak to myslíš vážně a kolik chceš investovat. Myslím, že se hodně rychle rozjezdíš a začneš pokoukávat výš, takže na myšlenku že Ti zatím něco stačí bych byl opatrný. Brzy by jsi si mohl drbat hlavu... Tuhle chybku jsem udělal já... Ulakomil jsem se a nakonec mně nákup další moto vyjde o poznání dráž. Boxer je prostě boxer a pořád, řekl bych, je to to nejpravější BMW a zvládá toho opravdu nejvíc. Pokud budeš ale jezdit i dost po městě (a páchat nepravosti ) a nevadí ti špinění se s řetězem, to osmikilo je určitě logická a dobrá volba.
Maiali nel Fango!
To Tomba: Byl jsem loni v relativně podobné situaci a řešil jsem to tady: http://bmwgs.cz/f...rowstart=0
Po najetí cca 11 tisíc km jsem vcelku spokojený a asi bych se ani teď nerozhodnul jinak.
Dratew napsal(a):
Pche, Hicks ocividne nepovazuje 650GS za motorku. Pokud ty jo, koukni i na tu. do mesta lepsi nez vsechny 3 jmenovane, na cestu trosicku mala, ale da se bez problemu.
tohle mi fakt nevycitej, jmenoval jsem jenom modely, co se vyrabi... imho korektni postup.
Ten novy dvouval jsem radeji nejmenoval abych pana jeste nepopletl...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal(a):
to Dratew: jednoválec 650 GS je veterán za zenitem......a aktuální model je o ničem...
A co je potom 1100 a 1150?...ty zenite
aktualni 650ku par lidi na advrideru ma a celkem si ji pochvaluji...
Jinak Vjetrnika neber vazne, jezdit umi dobre ale v recenzovani motorek to uz tak slavne neni 17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dratew napsal(a):
Pche, Hicks ocividne nepovazuje 650GS za motorku. Pokud ty jo, koukni i na tu. do mesta lepsi nez vsechny 3 jmenovane, na cestu trosicku mala, ale da se bez problemu.
No pokud chceš novou, tak 650 asi koupíš těžko, jinak je to samo taky volba (nejúspornější). Po nedávné zkušenosti musím uznat, že v manévrování a protahování se městem se 800 dá se 650 naprosto srovnat, takže tenhle argument bych moc nebral, ale na dálnici je určitě lepší a pro dva pohodlnější. Co se týče začátečnictví, nedělal bych si hlavu z žádného GS, teda pokud máš dost dlouhé nožičky . Záleží jak to myslíš vážně a kolik chceš investovat. Myslím, že se hodně rychle rozjezdíš a začneš pokoukávat výš, takže na myšlenku že Ti zatím něco stačí bych byl opatrný. Brzy by jsi si mohl drbat hlavu... Tuhle chybku jsem udělal já... Ulakomil jsem se a nakonec mně nákup další moto vyjde o poznání dráž. Boxer je prostě boxer a pořád, řekl bych, je to to nejpravější BMW a zvládá toho opravdu nejvíc. Pokud budeš ale jezdit i dost po městě (a páchat nepravosti ) a nevadí ti špinění se s řetězem, to osmikilo je určitě logická a dobrá volba.
jj... pod to se klidne podepisu.
Pan myslim tezko udela zasadni chybu at uz se rozhodne pro jakekoliv GS...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokud zacinas po nekolikalete pauze, chces jezdit na motorce, ale nejsi si jisty stylem a naladenim motorky, ktera by ti vyhovovala, radim hondu. CBF 600, bud ve verzi S nebo nahatou. Je to levna, hodna motorka, parady nadela taky dost, a po case jezdeni si muzes rict, ze ji posles dal, a vyberes si neco, co ti bude blizko a bude delat radost. Pokud sam nevis, jestli chces GS nebo ne, pak je totiz tezke vybirat pouze z nabidky BMW. Pokud trvas na BMW, tak ti tady kazdy poradi GS, (protoze bmwGS.cz), za uvahu by staly i jine modely BMW, ale uprimne receno - GS vynika nad ostatni svymi vlastnostmi, ktere jsou vyjimecne ve sve kategorii. Muzes sice zkusit treba RT, ale tady ti to nikdo neporadi, protoze GS je ikona, ktera z velke miry udava smer ve svete velkych cestovnich endur. Sam na ni do prace v lete jezdim (1150GS), ale jsem posuk, kdybych uvazoval racionalne, koupim si na 60 km/den skutra, nebo motorovou kolobezku, jako Benedikt tady z fora David - Brno, 1150 GS.
Tomba napsal(a):
Čau všem, už jsem postoupil do tzv. středního věku a rozhodl jsem se (po několika letech váhání) zakoupit motocykl. Líbí se mi BMW, ale na žádné jsem nikdy nejel. Vlastně jsem v životě chvilku jezdil jen na Jawě 350 a na Banditovi 600. Chtěl bych po vás, jestli byste mi neporadili vhodný typ motorky bmw (nejen řadu GS), která by byla vhodná pro začátečníka (protože už jsem na tom fakt spoustu let neseděl), tzn. nebyla záludná, snadno ovladatelná, pohodlná atd. Bral bych i ABS, protože jsem zažil nepěkný pád na Banditovi z důvodu zablokování předního kola při prudším zabrzdění....Motorku bych využíval k cestám do práce tj. denně celkem 60 km, z poloviny po dálnici. Občas bych chtěl naložit manželku (a děti) a vyjet někam dál (až k moři do Itálie tedy asi ne).
Díky Tomba
Ahoj Tomba presne takto som začínal aj ja a vsadil som na F 650 GS rv. 2006 v pohode som si zajazdil motorečka je to naozaj spolahlivá, dobre ovládatelná super spotreba, šalieť sa ti netreba radšej opatrne a hlavne bezpečne po roku som potom prešiel na silnejšiu r 1200 gs rv 2009 mám ju asi 2 mesiace ešte so sa na nej ani nepreviezol ale ak môžem poradiť tak 650 gs určite neobanuješ hod mail a pošlem ti foto 650 gs r 2006 čo som predal hádam ťa to oslový r 1200 gs - 09
Já na to šel zase z druhé strany. Řekl jsem si,že už nejsem žádný pošuk,tak proč kupovat něco,co za rok (nebo déle) vyměním? Koupil jsem rovnou 1150gs. Před tím jsem měl rok funglovku TransAlpa. GS mě velice překvapila svou ovladatelností a čitelností. Nižší těžiště je super. Není problém na něm jet 50 ve vsi a 160 po dánici. Jet po polní cestě nebo řezat zatáčky v alpských pasech. Já bych neměnil a to jsem žádné jiné motky nevyzkoušel. Dokonce jsem svého hrocha ochotně zvedal v Tunisu. Na proplétání ve městě je opravdu nejlepší skůtr,ale já jezdím na svém GS po Praze úplně v poho. A je mnoho okamžiků,kdy je 85 koní potřeba - předjíždění apod.
Dál je to opravdu již jen o penězích a lidských proporcích - ne každý z GS dosáhne!!
pořiď si to,co se ti líbí,nekupuj to,co budeš za rok prodávat z nějakých důvodů,rozbít držku si v klidu můžeš i na 125 cítce,používej u toho rozum,začínej pomalu a jistě,nenech se strhnout nějakýma kecama,ukočírovat se dá každá motorka,neblbnout a v klidu,můj otec mi vždy říkával,když už si myslíš že umíš tak se něco posere,jde tomu předejít bez problému na relativně silné motorce jako BMW GS
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
K těm skůtrům: jezdím po Praze fakt hodně a mám jeden postřeh, resp. jedno plus pro enduro. Jde o výšku ve které se nachází zrcátka většiny aut. A pouze enduro má řidítka nad touto úrovní, takže se na něm na ucpaných víceproudovkách protahuje dle mého líp (teda pokud Ti nekoukají válce do strany ) Vyjímkou jsou samozřejmě dodávky a SUV, ale ty zase tak často nestojí přímo vedle sebe, jako běžná auta. Navíc velká kola a přeci jen větší výkonová reserva hovoří v mém případě pro moto. Skůtra jsem měl teda 125, ale měl jsem na něm vzhledem k výše uvedenému strach a na dálnici, jak to taky plánuje Tomba, bych teda nevyjel ani s 250... Ono je právě hodně ošidný, jestli jezdíš jen vyloženě po úplným centru, tam asi skůtr vede, nebo jestli se vydáváš i na okraje města, případně i za ně, nebo třeba do města dojíždíš.
Maiali nel Fango!