Zajímá mě Váš názor: Jak moc je důležité ABS u 1150 GS ? Je to nepostradatelné nebo není, čekám Vaše rady a názory a rád si nechám poradit. Mám 650 / Dakar s ABS a chystám nákup 1150 a rozhoduji se pro jestli 1150 GS s nebo bez ABS .
Mám bez ABS a nějak mi nechybí,ale nemohu to posoudit objektivně,páč jsem ho na moto nikdy neměl.Tak asi víš dobře,jak hodně jsi ho využil a jak to fungovalo na 650.Bez ABS máš o pár deka lehčí moto a nemá se ti co po....,ale pro další prodej je určitě výhoda ABS.
k1 napsal(a):
Zajímá mě Váš názor: Jak moc je důležité ABS u 1150 GS ? Je to nepostradatelné nebo není, čekám Vaše rady a názory a rád si nechám poradit. Mám 650 / Dakar s ABS a chystám nákup 1150 a rozhoduji se pro jestli 1150 GS s nebo bez ABS .
Také jsem dříve ABS neměl, ale kdybych si kupoval 1150GS znovu, jedině s ABS. Už několikrát se mi aktivovalo, člověk může více brzdit, bez ABS si dáváš více bacha, a hlavně v krizovkách je ABS super věc. Navíc, pokud budeš mít verzi bez posilovače, tak ta se prakticky neporouchává.
Ono jde taky o to, že díky teleleveru není takový cit na přední kolo, jako u klasické vidlice. Navíc u cen ojetiny to ABS je zanedbatelný rozdíl.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
No asi tak. Nepostradatelné není nic. (bavíme s o výbavě moto) Užitečné ABS ale jednoznačně je. Bezpečnost je na prvním místě. ABS ti pomůže v situacích kdy není čas přemýšlet a rozhoduje jen reflex a reakční doba. Loni mi zaránilo zdraví a motorku. Jel jsem po úzké okresce tak 3m široké cca 60-70km/h na opravdu ostrém horizontu na kterém se silnice točila vlevo vylít rozvášněný blbec X5-kou po prostředku takže na ten kousek co mi nechal jsem se s kuframa nevešel (v sedě jsem ho viděl na poslední chvíli byl tam vant čico). Jen ABS a drapák vpředu mi pomohly abych si v neplánovaném výletu do krajnice neustlal. Jak by dopadla moto a já po případném saltu je předem jasné oby by sme byli dobití jak svině. Kašli na kila i na peníze. Prvotní je sebou neplesknout a v tom ABS zmůže hodně. Lepší je mít ABS a boty a hadry co promoknou než obráceně.
ABS nie je nevyhnutny doplnok ale par krat mi uz pomohlo a 2x urcite zachranilo rit
ak chces peknu adventurku v plnke s ABS a bez posilovaca (posilovac je fakt hola zbytocnost a neviem si predstavit jazdu v terene s posilovacom) tak mam jednu na predaj
Osobne bych se bez ABS asi obesel. Ty mota jsou ale hur prodejny,protoze to kazdej chce. Me zaplo jen jednou a zrovna ne v moc vhodnou chvili, dojizdel jsem z vedlejsi na hlavni, ke konci bylo trochu pisku nebo ceho,zaplo abs a poslalo me to az na hlavni. Kdyby tam jeli auta tak nevim jak by to dopadlo, bez abs by mi mozna ujelo predni kolo a asi bych si ustlal.
Vsechno ma svoje plus a minus. Jinak poslivac se montoval od roku 03,najdou se modely z konce roku 02 a uz ho take maji. Mel jsem oboje,s posilovacem ti to hned vic brzdi,asi jako kdyz zmacnes silneji brzdu na verzi bez posilovace. Bez jsou lip davkovatelne. S posilovacem to ma ale vyhodu,ze brzdy jsou integral a pri brzdeni predkem brzdi i zadek.
Aktualne 1250 GSA HP
k1 napsal(a):
Dotaz na stepan : který typ nebo lépe rok 1150 je bez posilovače aby nebyl problém ? A jak to poznám všichni jen píšou ABS ne nic, dík
Přesně, jak píše Raptor, od roku 2003 se začaly dělat EVO 3 brzdy, jsou tam jiný brzdiče a na předním kole je jinej abs kotouček (u EVO 3 má dírky místo výstupků u starého modelu bez posilovače)
Na obrázku je model 2003, má protáhlejší brzdič a jinek abs kroužek..
Když u té motorky budeš, tak to poznáš taky tak, že bez zapnutého klíčku ti motorka nebude skoro vůbec brzdit a při stisku přední brzdy se ti zastaví i zadní kolo.
stepan přiložený následující obrázek:
[55.7Kb]
Upravil stepan dne 07.05.2010 12:43
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Rozhodne s ABS. Je to tezka motorka, i na "silnicnich" gumach je na afalte k nezapaceni, kdyz jedu po silnici na spuntech (TKC), spina a bzuci pomerne casto. V napjatych situacich (kdy mi nekdo vjede do cesty nebo se skokove zhorsi kvalita povrchu silnice) me uz urcite nekolikrat zachranilo pred padem.
V terenu jde vypnout.
____________________
ex: BMW R1100S
ex: BMW R1150GS
tiez si myslim ze ABS je plus (najma ak je vypinatelne ako sme u BMW zvyknuti) ale ak by tam z nejakeho titulu nebolo tak to neni zasadny nedostatok - aspon ti neotupie zmysel pre cit na brzde
Naprosto souhlasím s Raptorem. Když jsem jí sháněl,viděl jsem 3 zbědovaný s ABS,pak jsem jel na tutu bez ABS a zamiloval jsem se,dostal mi ten stav. A když jí miluješ,tak není co řešit...
raptor napsal(a):
tiez si myslim ze ABS je plus (najma ak je vypinatelne ako sme u BMW zvyknuti) ale ak by tam z nejakeho titulu nebolo tak to neni zasadny nedostatok - aspon ti neotupie zmysel pre cit na brzde
cit na brzdě uplatňuješ,kdy máš na všechno relativně dost času,když dojde na krizovku,hrábneš po brzdě a zpravidla přebrzdíš předek jako nic a už se válíš,což u abs se ti nestane a pořád je tam možnost pokud to jde se třeba vyhnout nebo nějak zmírnit následek,přesně toto byl můj případ,podařilo se mi objet kabinu náklaďáku a zastavit za ním
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Děkuji všem co se zapojili do diskuze o ABS a už je mi jasné že 1150 GS jedině s . Beru to tak že i plechovky (auta) mají ve standartu ABS, kdyby to bylo něco zbytečného tak to tam nedávají že ? Určitě jak píší zkušení pro budoucí prodej je to velké +
I cesta je cíl ...
Kupoval jsem 1150 ADV s posilovačem brzd a ABS.Všecko bylo super dokud oboje fungovalo.Teď mám posilovač i ABS vykuchaný a žiju taky.Chce to jezdit hlavou a trošku předvídat trošku počítat s tím,že jsou naše silnice v hrozným stavu,silničáři že jsou koko*i a že v autech jezděj hustokrutý střelci,kteří mají jen svůj volant a na zadním okně plato vajec a víc je nezajímá.
Nepopírám,ABS je super věc,ale dá se jezdit i bez toho a starší a těžší mašiny se bez toho taky obešly,respektive jejich řidiči
Můj názor.
Upravil Kubrt dne 07.05.2010 18:22
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Jedna technická..... ako píše kubrt v prípade poruchy poilovača ide prepojiť przdy na priamo, je to potom ale bez Abs . Išlo by tam namiesto nového posilovača vložiť len ABS modulátor zo staršieho ročníka ?
Glock-plastik fantastik :-)
kup 2002 jako já... asi nejlepší rok 1150 vůbec - ještě jen 2 svíčky celkem, ABSko bez posilovače brzd V podstatě se tam nemá co podělat Jsem s tim spokojenej, a už bych neměnil... ale bejt tebou tak si ho dovezu z Německa... tady bych do toho asi nešel... možná tě to bude stát o nějakou korunu víc... ale tak zase je to trochu klidnější svědomí... Když už někdo nějakou doveze do čech, tak musí levně, aby na tom něco měl... a tak to je třeba "dobře - lehce" bouraná, nebo podezřele levná atak... Já ji kupoval přímo u prodejce BMW u Osnabrücku... 800km tam a 800km zpet... a stálo to za to asi by tu byla o něco levnější nebo resp. novější... ale v takovymhle stavu jsem jich moc neviděl...