Svuj zamer o pokus vymenit ridici jednotku Dakara r.v. 2000 za RJ z mladsiho typu jsem tu jiz v nekolika vlaknech prezentoval. Duvodem je predevsim uspornejsi palivova mapa a podle meho doposud zjisteneho subjektivniho nazoru i zivejsi chovani motky (jezdil jsem chvili obc. maly GS r.v.2002, ted mam Dakara 2000).
Dnes mi tedy dorazila RJ z obyc. malyho GS (podle TP 2003, r.v. motky asi 2002). RJ jsou na pohled zcela stejne az na par polepek. Konektor stejny. Po vymene jsem se tedy pokusil natocit motor. Chytnul temer hned, ale do cca 2-3 sec. samolvolne zhasnul. Takto asi dvakrat za sebou, nepomohlo ani pridani plynu. Okamzite me napadl poznatek ze zedejsiho fora a po otoceni klicku do startovaci polohy jsem jeste plyn nastavil do obou krajnich poloh. Potom opet pokus o nastartovani. Motka opet bez problemu chytla a motor uz drzel. Nechal jsem volnobeh, ale otacky jaksi kolisaly, az do polohy, kdy jsem mel pocit, ze uz musi zhasnout, ale nezhasl. Proto jsem opet motor zhasl a vypnul klicek. Asi po minute jsem motor opet klasicky natocil. Otacky uz drzej na beznych cca 1400. Na volnobeh jsem motor nechal bezet az do ohrati a pak zhasl. Na otoceni plynu reaguje jak ma. Tot zaizm vse.
Vzhledem k tomu, ze v Sudetech (a tedy i v Machove), zatim pekne chcije, projet jsem ji nesel, navic cekam PPL s balikem (vezou mi trika Dakar), tudiz z baraku nemuzu. Kazdopadne je muj pocit ze zameny RJ zatim pozitivni. Nezda se, ze by byl zatim nejky problem. Je jasne, ze se po vymene musi asi sama jaksi diagnostikovat a nastavit. Puvodni motka byla s ABS a moje je bez, presto kontrolka ABS nesviti (myslel jsem si ze bude). Tot zatim me prvotni poznatky po vymene. Az ji odpoledne projedu, poreferuji dal.
Upravil spea - ToM dne 14.05.2010 11:11
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea napsal(a):
Okamzite me napadl poznatek ze zedejsiho fora a po otoceni klicku do startovaci polohy jsem jeste plyn nastavil do obou krajnich poloh. Potom opet pokus o nastartovani.
--> Proč tenhle fígl?
Nedala by se spotřeba vyřešit nějakým trošku slušným chiptuningem?
Spea napsal(a):
Okamzite me napadl poznatek ze zedejsiho fora a po otoceni klicku do startovaci polohy jsem jeste plyn nastavil do obou krajnich poloh. Potom opet pokus o nastartovani.
--> Proč tenhle fígl?
Nedala by se spotřeba vyřešit nějakým trošku slušným chiptuningem?
... a neni tenhle figl, (bude li fungovat), nejjednodussi a "nejcistejsi"?
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
..nutno dodat, že kromě řídící jednotky se měnily i vstřiky, během životního cyklu 650gs tuším asi třikrát, jinak tuning lze mimo jiné udělat právě výměnou vstřikování, u 650gs lze údajně použít y Audi TT více na advrider.com
Takze, po ujeti cca 50km jsem nezjisitl zadny problem. Naopak, rekl bych, ze motka uz tak divne necuka, zejmena po pusteni a opetovnem rychlem pridani plynu. Jde celkove plynuleji. Ted uz jen ta spotreba. To zjistim po par vyjetych nadrzich, tedy behem tydne.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Ahoj,spravne jsi mel po pripojeni nove BMSC nastartovat motor a nechat ho jet na volnobeh do sepnuti vetraku,tim se ulozi nove adaptacni hodnoty.A tahle ridici jednotka nema co delat s kontrolkou abs,to ma svou ridici jednotku a jelikoz tyto stare gs jeste nemaji can-bus tak se navzajem nijak neovlivnuji.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi napsal(a):
Ahoj,spravne jsi mel po pripojeni nove BMSC nastartovat motor a nechat ho jet na volnobeh do sepnuti vetraku,tim se ulozi nove adaptacni hodnoty.A tahle ridici jednotka nema co delat s kontrolkou abs,to ma svou ridici jednotku a jelikoz tyto stare gs jeste nemaji can-bus tak se navzajem nijak neovlivnuji.
Dikec za radu. Kazdopadne, jak jsem uz psal. Ze zacatku motor ihned chcipal, tudiz se volnobeh nekonal. Kdyztak ji odpodojim a zkusim to udelat znovu ja pises. Pokud to ma tedy znova smysl.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Takze mam za sebou prvni nadrz. Funguje to. Se spotrebou jsem nekde kolem 3,8 l. Tudiz o litr mene nez se starou RJ. Z toho vypliva najezd o cca 100km na nadrz vice. Problem jsem zatim zadny nenasel.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Tajny to samo neni. Zde na foru jeden kolega rozprodaval bourany maly GS. 2001 uz by nemusela mit tu nejstarsi RJ. Nejlip ji asi identifikujes prave na ty spotrebe. Tady to Toli pekne rozebral. http://www.bmwgs....ad_id=6865R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
tak jdu v tvých stopách. Dal jsem do dakara 00. RJ ze Scarvru 2003. Spotřena letela skokem o 1,5-2l dolu. Jezdim ted za 3,6l
Co se se týče změny chovaní motoru, tak nic nepocituju. Takový to škubani a sem tam vynecháni motoru se nezměnilo.
Trochu huř to statuje. Na druhou stranu při startu už nemusi přidávat plyn jako sem do ted musel.
Jinak kdyby měl někdo zájem, tak tu mam RJ z GS rok 2002.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Ja za posledni dva dny vyjel dalsi nadrz. Lital jsem to temer cele po Polsku, podel hranic, na Otmuchovsky jezera na Nysu atd. Vse na phodovku, spis jsem se kochal. Navic je za Novou Rudou smerem na Otmuchov asi 6 semaforu, na kterych se temer na kazdem skoro pet minut ceka. Hruza. Delaj tam pro me trochu nepochopitelne novy potah vozovky. Kontrolka rezervy se me rosvitila na 353 km (drive tak 220-230 km). Tankuju pote vzdy tak +/-12,5 l. Tentokrat jsem byl s prumernou spotrebou na 3,53 l. Co chtit vic. Bez plynu jsem startoval i pred tim a to cuknuti pri pusteni plynu a opetovnym prudkym pridani tam proste, tak jako driv neni. Stara RJ sla na Slovensko.
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
velice zajímavé! Mohl by jsi zde vypsat veškeré pro a proti? všechny tvé dojmi z jízdy jak na silnici tak i v terénu? ůskalí montáže? nějaké rady tipy či tryky? dík moc za všechny dakarysty
Tančící Havran
Myslim, ze kdyz si prectes vsechny me prispevky, tak tam najdes vse. Presto tedy shrnuti
PROTI.
Snad jen to, ze tu RJ musis nekde sehnat a jeste za rozumny peniz. Kolega zde z fora, ktery rozprodava dily z bouracky mi rekl, ze potom, co jsem vse odzkousel a pochlubil se zde na foru s tim, ze to funguje, mel behem prvniho dne asi 12 telefonatu s dotazem na koupi RJ. Proto si myslim, ze moc jich k sehnani nebude.
PRO.
Tak predevsim ta spotreba. Co se tyce jizdnich vlastnosti, tak to budou asi jen subjektivni nazory. Podle me ale, nesly jizdni vlastnosti k horsimu. Spis naopak, k lepsimu. Viz to cukani.
MONTAZ.
Tak na tom zhola nic neni. Vymenit RJ je otazka dvou minut. Pak se musi nakalibrovat (ci jak to presne nazvat) s novym motorem. To jsem popisoval v mem prvnim prispevku. Jak tu vyse nekdo psal, tak snad natocit motor a na volnobeh nechat ohrat az do spusteni ventilatoru, tedy do uplneho zahrati motoru. Ja toto nevedel, a delal to trochu jinak (viz prvni prispevek). Navic snad jen uvedu, ze jsem pred vymenou RJ odpojil pro jistotu baterku. Ma-li to ale smysl, nevim.
Co se tyce jakychkoli dalsich problemu, tak jsem skutecne nic nenasel. Nezalezi, zdali se jedna o RJ z motky s ABS ci bez. Ja mam bez ABS a RJ byla z motky s ABS. Mel jsem za to, ze to bude trochu problem, ale nebyl. RJ by mela byt samozrejme z motky s jednosvickovym motorem, tedy pokud se nepletu do r 2004 (mam odzkouseno r. 2003). Asi nema smysl menit RJ na motkach od r. 2002 vyse, protoze jde predevsim o tu spotrebu a ta uz by mela byt u techto motoru nizka. Cenu to tedy ma urcite u r. 2000 a nekterych 2001.
Upravil spea - ToM dne 30.05.2010 14:40
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Spea - ToM napsal(a):
Ja za posledni dva dny vyjel dalsi nadrz. Lital jsem to temer cele po Polsku, podel hranic, na Otmuchovsky jezera na Nysu atd. Vse na phodovku, spis jsem se kochal. Navic je za Novou Rudou smerem na Otmuchov asi 6 semaforu, na kterych se temer na kazdem skoro pet minut ceka. Hruza. Delaj tam pro me trochu nepochopitelne novy potah vozovky. Kontrolka rezervy se me rosvitila na 353 km (drive tak 220-230 km). Tankuju pote vzdy tak +/-12,5 l. Tentokrat jsem byl s prumernou spotrebou na 3,53 l. Co chtit vic. Bez plynu jsem startoval i pred tim a to cuknuti pri pusteni plynu a opetovnym prudkym pridani tam proste, tak jako driv neni. Stara RJ sla na Slovensko.
Tobě se rozsvicela rezerva už kolem 220-230km? No tak já tankuju vždy po víčko na několik vypnutí pistole, tzn. kolem 13 litrů paliva a hladové oko se mi rozsvicí, když mám na budíkách okolo 320km. Jezdím docela často ve dvou a i když jedu sám, tak je motorka dosti těžká (padáky, nosiče kufrů, topcase...). Mám rok '01.
Nemohl bys napsat nějaké číslo nebo kód, podle kterého bych poznal, jestli mám "starou" nebo "novou" RJ?
to poznaš podle spotřeby. Ale když ti to řere 4l, tak je myslim v pohodě. Ja to měnil z duvodu, že při bežný jízde sem jel za 5,5 a když sem to šolichal tak 4,5 a dojezd 250km.... Podle mě máš tu novejší.
Kdyby to někdo chtel zkusit tak tu mam jednu RJ z 2002 za 3tis. peněz. Neni moje a koncem týdne ji musim vrátit.
Upravil Honza ofroudak dne 31.05.2010 07:57
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com