čau chlapi, mám nově koupeného advíka 1150, měl jsem předtím dakara takže nemůžu porovnávat.Mám s advíkem najeto kolem 300km ale nevím jestli je normální tak hlučné řazení.Když řadím nahoru tak to jsou takové rány, slyším i kardan.Možná je to normální, je to přeci jen takové kladivo.Ale radši se ptám jestli to je normal.Mám možnost porovnávat totiž s 1200 advíkem od tatika, a ten má řazení úplně tichounké bez ran, jako u japonce....tak právě nevím jestli je to u toho mého kladiv normal :-) dík Ondra
Ahoj, porovnání řazení s pádem kladiva do kanálu je namístě, ale dá se to eliminovat rychlejším a rázným řazením, při rozjezdu rázně rychle přeřaď, na nic nečekej, při zpomalování si vychytat pokles otáček motoru, řadit dolů raději při menší rychlosti, Adventure má jinak převody, já mám Economy, ty máš asi 6tku.Chce to i cit, při ubrání a přidávání plynu se zařazeným rychlostním stupněm, ty nárazy jdou uplně eliminovat, než prudce zavřu plyn, při pomalém popojíždění vymačknu spojku, abych zabránil nárazům kardanu. Čím míň ran, tím víc ti motorka vydrží, ale pokud to máš přestupnou stanici, tak to neřeš, to mně musí motorka vydržet do penze.
Když jezdím s kamarády, ( myslím členitou silnici se zatáčkami), kteří mají Adventure, tak dám E ( šestou rychlost) vyjímečně, oni jedou stále na 6tku. Já dávám poslední kvalt při 90 - 100km/h, oni v 80sáti.
raptor napsal(a):
bmwivo 6 pri 80 sice na Adventure zakvaltujes ale ten motor je pri 80 zlahka podtoceny... cca 2700 otaciek..
ja mam ideal radit 6 od 90km/h ... vtedy tocim rovnych 3000 ot/m.
inak ta kratka sestka je pre mna jediny maly nedostatok mojej motorky
..určitě je ale krátká jednička zase výhodou, tu bych zase bral já, protože naložený a rozjezd proti kopci mě rve za uši, lituji spojku, ADV má pomalejší jedničku a tu bych chtěl.
Aj ja mám na mojej nový (nezdá sa mi, žeby som si ho doteraz nevšimol...) akustický zážitok... I.x som ho zaregistroval vo veľmi nízkej rýchlosti, keď som šiel krokom a kochal sa. Náhle som prudko stúpil na zadnú a niekde podo mnou - či v zadnom kolese ? - to zarachotilo, akoby mi reťaz (, ktorú nemám) odpadla... Žiadny i. príznak, brzda plne funkčná. Neskôr sa mi tento zvuk pripomenul, keď som vo vyšších otáčkach nepreradil smerom hore, ale ubral náhle plyn. Zas zvuk rozpadajúceho sa plastu po náraze reťaze, zas žiaden i. príznak... A do tretice sa mi to stane niekedy pri prejazde nerovnosťou. Popísal som stav odborníkovi (aj ten zvuk som sa mu pokúsil zinterpretovať ) – nič ho nenapadlo, popozeral, nič nekalé nenašiel a tak vraj nemám riešiť... Nemáte niečo na „moto-hypochondriu/-paranoju“ ?
Nazdar chlapani, máte dobré téma, to že řazení je poněkud hlučné jsem si už zvikl, ale chtěl jsem se zeptat jetli je normální, že když zařadím ze 4ky na 5ku, mě někdy skočí 4ka zpět?
Ja jsem mel pred tim SVcko a pravda byt to sepot kveti, ale ze by GS bylo extra hlucne,tak tutk tuk zatim nic. Chod radicky je delsi, ale zazeni jak po masle.Spis sem tam klapne kardan a pri vyzsich stupnich prevodovka zvlastne huci jako V3S
Upravil milanosor dne 09.06.2010 21:31
Tak já už mám na GSu nalítáno asi 1500 km a už jsem si zvykl na hlučnější řazení.
Jak někdo psal, tichounce se dá řadit když otáčky motoru nejsou úplně na volnoběhu a v rychlejším tempu se tam kopne kvalt, pak je to tichounké.
Jinak sem tam se mi stane že trefím neutrál mezi 1 a 2.
A ještě dotaz, místo 6tky mám E a zdá se mi že 4. a 5. tahaj nejlíp ze všech rychlostí, má tento pocit i někdo další????
Přešel jsem z Afriky na 1150ADV, Honda při řazení dvojky někdy cvakla, že to byl hnus poslouchat, ale nikdy žádnej problém, u ADV zjistim že tam je jednotka jenom díky tomu , že zhasne kontrolka. Taky se mi stalo, že se mi kvalt vrátil zpátky, ale to je důsledek moc jemnýho řazení.Tahle motorka je ingot, sice né moc přesnej, ale o to víc vydrží, takže bych se nějakejch jakoby ran kladivem fakt nebál.
sandman-GS napsal(a):
Tak já už mám na GSu nalítáno asi 1500 km a už jsem si zvykl na hlučnější řazení.
Jak někdo psal, tichounce se dá řadit když otáčky motoru nejsou úplně na volnoběhu a v rychlejším tempu se tam kopne kvalt, pak je to tichounké.
Jinak sem tam se mi stane že trefím neutrál mezi 1 a 2.
A ještě dotaz, místo 6tky mám E a zdá se mi že 4. a 5. tahaj nejlíp ze všech rychlostí, má tento pocit i někdo další????
Zdravim,
sestku mam taky Ecko, na petku se da jezdit krasne 60-120 a nemusis nic resit.
Jinak Ecko radim az kolem 120 (jinak je to jak na Jawe 50 Pionýr na trojku do kopce, se jen modlis, aby to nezdechlo..)
Zdárec mě to na volnoběh a neutrál někdy v převodovce hrká jako kdyby bylu vadné ložisko ale není.
Ŕazení jde krásně nahoru i dolů a při jízde nejde převodovka skoro ani slyšet.
Používam Castrol mtx snthetic 75w-140 api gl5.
Akorát na ten volnoběh a hlavně když je už převodovka zahřátá tak to nekdy udělá
škrrr--škrrr
???????
Malinowsky napsal(a):
Mne to udělá škrrrr když se jedničkou rozjíždím, má to zvuk, jak když škrtá stojánek o asfalt.Co to může být? Poraďte prosím. Moc děkuji.
POkud máš ABS,tak to může být ABS ,které se aktivuje a zarachotí.
Malinowsky napsal(a):
Mne to udělá škrrrr když se jedničkou rozjíždím, má to zvuk, jak když škrtá stojánek o asfalt.Co to může být? Poraďte prosím. Moc děkuji.
Ahoj, mám teď čerstvě 1150 GS s ABS a taky mě při rozjezdu děsil divný zvuk ale je to aktivace modulu ABS. Opravdu je to jak když lehce škrtám stojánkem o zem
I cesta je cíl ...