dneska se mi stala takova nemila vec projizdel jsem nekolik brodu a jeden byl krapet hlubsi jak jsem videl ze se stratily valce pod vodu tak sem vedel ze je zle a taky ze bylo trocha si to cuclo vody chciplo to a bylo po srande jeste ze jsem dojel ke brehu motor sel po chvilce natartovat trochu dymovnice ale zachvilu byl klid takze se chci optat jak se da poresit sani aby nenastala podobna situace?Mne napadla snad jen hadice od vysavace nasadit na sani a protahnout pod nadrzi k riditkum mista je tam dost jestli mate nekdo s timhle problemem skusenost tak poradte diky
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
R1150gs 2003
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
a) pokud jezdíš takhle často, můžeš udělat trik, který měly motorky v Hechlingenu (... říkáme každému aby nejezdili do brodu rychle ale je to marný, tak jsme to vyřešili takhle...). Do trubky sání vrazíš špunt (oni tam měli normálně stříknutou montážní pěnu) a uděláš pár otvorů o ploše odpovídající velikosti těsně před airboxem ale nahoře. Pokud motorku utopíš tak, že ti tam pod sedlem nateče i tudy, tak je to asi jedno ale 99% brodů projedeš bez kapky vody v boxu. Pokud to uděláš metodou zátka, pak stačí ty díry přelepit páskou na silniční ježdění. Díry asi ovlivní výkon ale kolega s tím takhle jezdí a v pohodě.
na sání nasadit kus husího krku, obalit páskou a vytáhnout do kokpitu k plexi. Běžná metoda pro radikální brody. Viděli jsme jak se takhle překonává řeka kde voda jde nad sedlem. Jestli to dělá dobře motoru a motorce, to nechci hodnotit ale někdy to je jediná možnost. Opět vyzkoušeno a ověřeno, jde to.
c) používat offroadový filtr s "punčochovým" molitanem v sacím hrdle. Jak je to napuštěné olejem, tak to zabrání nejen vnikání hrubých nečistot do airboxu (třeba když jedeš druhý nebo třetí po prašných pistách, pak máš večer v boxu půl kila písku a filtr vypadá jako saharská růže) ale zabrání to šplouchanci vody aby to přímo vletělo dovnitř.
Každopádně hned po utopení jsi měl vytáhnout tu zátku v airboxu, vypustit vodu a podívat se, jestli to přes filtr nehrklo do motoru. Kdybys měl mlíko z oleje, je zle. Radši to otevři a zkontroluj. Pokud je to v motoru, tak hned vyměnit olej. 1150 je na tom relativně dobře, airbox s vodou dokonce počítá - teda teď nevím jestli ten špunt na vypuštění nemá jen adventure ale myslím že ne. Taková R1200GS Adventure je příklad toho, že konstruktéři vůbec s broděním nepočítali - sací hrdlo pod nádrží je umístěné tak, že přímo vodu nabírá, není tam žádná zábrana aby voda natekla dovnitř a brody, které 1150 hladce projede, pro 1200GSA obvykle znamenají stop uprostřed řeky nebo těžký trable potom. Nemluvě o nutnosti sundat nádrž když se chceš do airboxu dostat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
BMW 1150 GS (ne ADV.) má také zátku na airboxu. Já jsem také zajel do vody až pod sedlo. Takže jak to zdechlo tak vytlačit z "louže" - měl jsem to asi 5 m. Svíčky ven a "vypumpovat" vodu. Přítomnost zátky jsem zjistil až po opětovném nasátí vody do motoru. Bohužel to při tom odnesl startér (praskl odlitek příruby jak se zastavil tou vodou v motoru). Takže jsem kupoval jiný. No ale ještě pozor na jednu věc mimo olej v motoru - olej v kardanu je potřeba také zkontrolovat!!! Já jsem tam měl také trochu vody! Dostane se tam nejspíš tím vrchním ventilem či co to je...
Jinak jsem čekal nějaké problémy s elektronikou atp... ale naštěstí absolutně v pohodě!
Upravil SPEEDY dne 20.01.2008 11:16
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Ten vrchní ventilek je odvětrávací ventilek z důvodu aby se nenatlakoval diferák. Zkrátka vyrovnává tlaky.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi