550 asi robustnější, ale 660 asi lepší otázka co preferuješ osobně na silnici bych asi volil spíš TomTom... Takové cesty kde mě Zumo pětistovka někdy protáhne, o těch bych s TomTomem ani nevěděl, že existují
BTW touto dobou by se měl objevit na trhu nový navigační přístroj pro motocykly od TomTomu... a cena by měla být kolem 8-10 000Kč má nést označení TomTom Urban rider
Upravil HonzaGS-SV dne 13.06.2010 10:10
550 je dneska nesmysl - nemá (a mít nebude) řadu funkcí, které nabízí 660 a které považuju za důležité:
- AD2P technologii (při spojení A2DP slyším že mě druhá motorka volá interkomem např. a nemluvě o kvalitě zvuku)
- řazení do jízdních pruhů
- 3D budovy (ve městech kupodivu velmi výrazná optická pomůcka)
- více mapsetů než 3 (ocení každý, kdo zkoušel do Zuma 550 přidat jednu mapu na nějakou cestu a nechce nahrávat celý soubor map)
- uživatelské uspořádání displeje s více informacemi a nastavitelným zobrazením dat podle výběru uživatele (např. mapa na celý displej, 4 datová pole vpravo... a volba toho, co v každém poli bude)
- podpora vícenásobných prošlých stop (testuje se finální betaverze)
- podpora navigace po prošlé stopě bez nutnosti přepočítat na trasu (beta verze a zatím dost chybová)
- zákaz navigace po určité silnici nebo v určité oblasti
- větší vnitřní paměť s podporou velkých souborů (aktuální mapa Evropy se už do Zuma 550 nevejde a musí se nahrávat ořezaná)
- Zumo 660 nepřebarvuje mapu do světlých odstínů při navigaci po trase (velký problém Zuma 550 při navigaci zejména mimo silnice od bodu k bodu)
Za ty roky, co se prodává Zumo 5xx, tak jsme měli poměrně hodně problémů s tím, že odchází napájecí regulátor = mrtvá navigace a oprava výměnou za novou. Zumo 660 jsme mrtvé neměli tuším ani jedno a problémy jsou jen ojedinělé a obvykle způsobené poškozením XML souboru takže navigace neustále restartuje apod. Kdyby nám Garmin poskytl nástroj pro přehrání loaderu v takových případech, byl bych schopný to opravovat během 10 minut. Nicméně je to počítač jako každý jiný a může se stát, že se něco podělá při nahrávání dat apod. Crashloop byl docela běžný (a je běžný) i na Zumech i na Nuvi atd. Spíš chci říct, že Zumo 660 na ty počty, které se prodávají, je mimořádně spolehlivé.
Teď sice aktuální verze SW blbě zobrazuje barvy v topografických mapách (např. lesy fialově) ale v nové verzi SW to má být opravené. Dá se taky vrátit ke staršímu SW ale zase ten nový má plno silně návykových výhod.
K tomu Tomtomu - Urban Rider jsme viděli v prototypu, je to absolutně jednoduchá navigace typu Nuvi 550 s totálně ****ním ovládáním - má to jen dvě funkce a prakticky nic to neumí. Je to podle mě slepá cesta - tohle zkoušel Garmin před lety a byly to verze SW pro Zumo 550, které neuměly vůbec nic, protože si mysleli, že motorkář nemá na navigaci vůbec šahat a jediné, co musí před cestou zadat, je cíl a pak se mu displej zamkne a on se smí jen dívat. Tohle je něco podobného a spíš bych to nazval "navigace na skůtra pro ženský v zahraničí". Na trh mají dát ale i verzi PRO, která má mít normální menu a bluetooth atd. Tu jsem zatím neměl možnost vidět. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jinak k navigaci obecně - denně dostávám do ruky dost navigací Zumo a můžu vám říct, že tak 50% z nich je špatně nastavených. Lidi nadávají, že jim to naviguje blbě ale dělají pořád stejné chyby:
- mají zapnuté všechny mapy (nebo mapy, které se překrývají - typicky Topo+Atlas+CN)
- ve volbě výpočtu trasy mají zapnutou nejkratší vzdálenost
- ve vyjímkách (kudy nejezdit / objížďky) mají zaškrtané téměř všechno ale ty volby fungují přesně opačně - to co NENÍ zaškrtnuté, to platí a co je zaškrtnuté, to navigace při výpočtu ignoruje a nepoužívá pro navigaci. Pokud nechci jezdit po šotolině, tak jí musím zaškrtnout atd. Je pravda, že v originálním překladu těch položek menu jsou chyby, to je pravda ale i tak nesmím zaškrtat všechno a divit se, že jezdím po silnicích 2 a 3 třídy
- lidi tam mají nahrané neuvěřitelné kombinace map, o kterých se ví, že v Zumu 550 nebo 500 nefungují. Free mapy z CGMapperu v jednom mapsetu s mapami Garmin prostě fungovat nebudou a shazují celou navigaci. To samé mapa Adresy, která v Zumu 5xx prostě způsobuje problémy i když není zapnutá atd.
Takže - pokud chci mapové podklady jako má TomTom (u nás), zvolte mapu Atlas, která má datové podklady od Tele Atlasu. Pokud chcete zkusit mapy od Navtequ, zvolte City Navigator a porovnejte to. Nový Atlas 2010 není vůbec špatný a naviguje perfektně (alespoň zatím co jsem s tím jezdil po ČR). CN2011.1 u nás má bohužel už zakreslený třeba pražský okruh, který ještě není v provozu (ale měl být k datumu vydání těch map) a tak ho po Praze doporučit moc nejde. V zahraničí zatím perfektní a třeba dneska mi hlásil kolega ze Španělska, že přejezd z Prahy přes Německo a Francii do ESP byl naprosto perfektní a CN2011.1 neměla jediný problém nebo že by někde něco chybělo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome: jak jsem řekl, zumo mě tahá silnicemi kam bych se s TomTomem prostě nedostal... a to co si vyčetl mám vše v pořádku... nejkratší čas, z objížďkách nemám skoro nic a mapu mám jen jedinou a to CN2010. Bluetooth nepoužívám atd... jde mi fakt o navigaci z bodu A do bodu B případně přes další body, které já chci
mrzí mě, že 500 má poměrně málo nastavení oproti např právě TomTomu (co chci zobrazit na "ploše" např. spíš km do konce než čas dokonce ale tak s tím hold musím žít
HonzaGS-SV:
no CN je od Navtequ a Atlas od TeleAtlasu (=TomTom). Takže abys ověřil, kudy by navigoval "garmin" pomocí mapy, kterou používáš v TomTomu, musel bys zkusit třeba Atlas 8.1 nebo ten nejnovější 2010NT.
Výpočet trasy mají ale beztak každý jiný - rozdílné algoritmy a také v mapách jsou rozdílné prefence správců komunikací, takže i ze stejných podkladů může jedna mapa navigovat jinak než druhá.
S tím nastavením nic udělat nejde, tak to prostě chtěli a je to pevně dané. TomTom Urban Rider bude to samé - žádné funkce, žádné možnosti - zadej cíl a hotovo. Bude tam posun mapy ale žádné trasy s průjezdními body atd. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Je to věc názoru. Mě v autě vyhovuje třeba navigace Pioneer (mapy jsou taky Navteq).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zdarec,a jak na tom bude nebo je novinka od Garmina zumo 220 ????????
Popřípadě,kterou by jsi doporučil ,660 nebo 220 Jsem obyčejný uživatel.Z bodu A vyjedu,vezmu to přes B a do C potřebuju dorazit.Jo jediné co bz to mělo umět,uložit projetou trasu po pozdější stažení do PC.
Dík za info Petr.