Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
Strana 1 z 2:   1    2  
 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
MALI
#1 
Přidané 29.06.2010 00:01
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Zdarec. Potřebuju vyměnit horní brejle a tak se chci zeptat na utahovací momenty + čím to mám máznout? Našel jsem si tabulku momentů na vidlice, ale moje znalost angličtiny neni až na takový úrovni. Tabulka zde:
Front forks
Telescopic fork, ball-joint fork - Initial torque, 45 Nm (33 ft-lbs)
Leading link to engine, M12 x 20 - Final torque, 73 Nm (54 ft-lbs)

Threaded cap, leading link to engine, M42 x 1.5 - Lightly grease threads with Never Seez compound 6 Nm (4 ft-lbs)

Spring strut to front frame, Hex nut M10 x 1.25 - Loctite 243
34 Nm (25 ft-lbs)

Spring strut, front, to leading link, M10 x 1.25 - Optimoly TA
40 Nm (30 ft-lbs)

Ball joint to leading link, M14 x 1.5 - Replace nut Micro-encapsulated - 130 Nm (96 ft-lbs)

Ball joint in slider-tube bridge, M34 x 1.5 - Lightly grease threads
Optimoly TA 230 Nm (170 ft-lbs)

Fork bridge, lower, to slider tube, M8 x 1.25 - 25 Nm (18 ft-lbs)

Sealing screw in fork plug, M4 x 0.7 - Always fit a new O-ring
3 Nm (2 ft-lbs)

Fork bridge to front frame, M14 x 1.5 - Replace nut Micro-encapsulated 130 Nm (96 ft-lbs)

Fork bridge, top, with fork fixed tube, M10 x 1.25 - Replace nut
Mechanical thread lock 40 Nm (30 ft-lbs)

Quick-release axle clamp screws, M8 x 1.25 - 19 Nm (14 ft-lbs)

Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5, matky na vrchu vidlic - M10x1,25 a 4 šrouby M8x25 na spodních brejlích.

Dále by mě zajímal postup výměny oleje a gufer ve vidlicích. Je to stejný jako u 11 a 1150 viz. zde http://www.bmwgs....ad_id=6612. Kolik a jakej olej se tam leje? Dík za rady
 
MALI
#2 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:03
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Nikdo nichelpless Celkem na to pospíchámWink
 
servisak
#3 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:07
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Teleskopická vidlice, koule-kloubu vidlice - počáteční moment, 45 Nm (33 ft-lbs)
Vede odkaz na motoru, M12 x 20 - Final moment, 73 Nm (54 ft-lbs)

Závitové čepice, vede odkaz na motoru, M42 x 1,5 - lehce namažte závity se nikdy složené Seez 6 Nm (4 ft-lbs)

Jarní prutu na přední rám, Hex matice M10 x 1,25 - Loctite 243
34 Nm (25 ft-lbs)

Jarní náprava, vpředu, na předním odkaz, M10 x 1,25 - Optimoly TA
40 Nm (30 ft-lbs)

Kulový kloub na předním odkaz, M14 x 1,5 - Nahradit matice Micro-zapouzdřené - 130 Nm (96 ft-lbs)

Kulový kloub v jezdec-trubice most, M34 x 1,5 - lehce namažte závity
Optimoly TA 230 Nm (170 ft-lbs)

Vidlice most, dolní, na slider trubice, M8 x 1,25 až 25 Nm (18 ft-lbs)

Těsnící šroub v vidlice plug, M4 x 0,7 - vždy fit nový O-kroužek
3 Nm (2 ft-lbs)

Vidlice most na přední rám, M14 x 1,5 - Nahradit matice Micro-zapouzdřené 130 Nm (96 ft-lbs)

Vidlice most, top, s vidličkou pevnou trubkou, M10 x 1,25 - Nahradit matice
Mechanické závit Zámek 40 Nm (30 ft-lbs)

Quick-uvolňování šroubů nápravy objímka, M8 x 1,25 až 19 Nm (14 ft-lbs)
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
servisak
#4 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:07
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Je to překlad z googlu ale nechá se to pochopit!
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
MALI
#5 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:15
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
No to už jsem taky zkoušel, ale potřebuju to vědět jistě, takže pokud mi z toho rozluštíš ty tři hodnoty který potřebuju, budu Ti vděčnejpray
Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5, matky na vrchu vidlic - M10x1,25 a 4 šrouby M8x25 na spodních brejlích.
 
servisak
#6 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:25
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
Ja teda nato koukám a je mi uplně jasný co a jak utahovat! Vypni pulku mozku abys myslel jak amííík a maš to hned!

Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5 Vidlice most na přední rám, M14 x 1,5 - Nahradit matice Micro-zapouzdřené 130Nm

matky na vrchu vidlic - M10x1,25Jarní prutu na přední rám, Hex matice M10 x 1,25 - Loctite 243
34 Nm

4 šrouby M8x25 na spodních brejlích. Quick-uvolňování šroubů nápravy objímka, M8 x 1,25 až 19 Nm


Asi tak ne?
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
BIGR
#7 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:33
Avatar člena


Příspěvků: 3103
Registrace: 30.12.07
servisak napsal(a):
Je to překlad z googlu ale nechá se to pochopit!

Tady překlad z programu PC TRANSLÁTOR :
Přední vidlice
teleskopická vidlice, kulový kloub vidlička - počáteční točivý moment, 45 Nm (33 stopům-libra)
vedoucí je zapojen do motoru, M12 x 20 - konečné točivé momenty, 73 Nm (54 stopy-libra)

Šroubovací víčko, vedoucí být zapojen do motoru, M42 x 1.5 - lehce maziva osnovy při za žádnou cenu ne Seez smíchají 6 Nm (4 stopy-libra)

Tlumič k přední části rámu, Šestihranný ořech M10 x 1.25 - Loctite 243
34 Nm (25 stopů-libra)

Tlumič, přední strana, k vůdčímu kloubu, M10 x 1.25 - Optimoly TA 40 Nm (30 stopům-libra)

Kulový kloub vedoucí kloub, M14 x 1.5 - dá na dřívější místo matice kratičký-zapouzdřený - 130 Nm (96 stopy-libra)

Kulový kloub v šoupátku-roura most, M34 x 1.5 - lehce maziva osnovy
Optimoly TA 230 Nm (170 stopy-libra)

Vidle most, nižší, šoupátko roura, M8 x 1.25 - 25 Nm (18 stopy-libra)

Pečetní šroub ve vidli ucpávka, M4 x 0.7 - vždy vhodný nový O-kroužek
3 Nm (2 stopů-libra)

Vidle most k přední části rámu, M14 x 1.5 - dá na dřívější místo matice kratičký-zapouzdřený 130 Nm (96 stopy-libra)

Vidle most, vršek, s vidličkou pevná trubka, M10 x 1.25 - dá na dřívější místo matice
mechanický nit uzamkne 40 Nm (30 stopům-libra)

Rychle-uvolnit osu svorka šrouby, M8 x 1.25 - 19 Nm (14 stopy-libra)

Taky je to maglajs,ale kdo ví o čem to je,tak by se v tom mohl vyznat.helpless
Upravil BIGR dne 29.06.2010 11:36
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
 
servisak
#8 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 09:37
Avatar člena


Příspěvků: 12395
Registrace: 02.01.09
týjo tak jak koukám tak překladač na googlu je lepší neš PC TRANSLÁTOR
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
MALI
#9 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 29.06.2010 11:49
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
servisak napsal(a):
Ja teda nato koukám a je mi uplně jasný co a jak utahovat! Vypni pulku mozku abys myslel jak amííík a maš to hned!

Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5 Vidlice most na přední rám, M14 x 1,5 - Nahradit matice Micro-zapouzdřené 130Nm

matky na vrchu vidlic - M10x1,25Jarní prutu na přední rám, Hex matice M10 x 1,25 - Loctite 243
34 Nm

4 šrouby M8x25 na spodních brejlích. Quick-uvolňování šroubů nápravy objímka, M8 x 1,25 až 19 Nm


Asi tak ne?


Dík moc! S těma šroubama jsem si nebyl jistejclap
 
Jara
#10 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 01.07.2010 22:25
Avatar člena


Příspěvků: 93
Registrace: 03.08.08
MALI napsal(a):
servisak napsal(a):
Ja teda nato koukám a je mi uplně jasný co a jak utahovat! Vypni pulku mozku abys myslel jak amííík a maš to hned!

Jde mi hlavně o horní matku ve středu, ze spodu brejlí M14x1,5 Vidlice most na přední rám, M14 x 1,5 - Nahradit matice Micro-zapouzdřené 130Nm

matky na vrchu vidlic - M10x1,25Jarní prutu na přední rám, Hex matice M10 x 1,25 - Loctite 243
34 Nm

4 šrouby M8x25 na spodních brejlích. Quick-uvolňování šroubů nápravy objímka, M8 x 1,25 až 19 Nm




Asi tak ne?


Dík moc! S těma šroubama jsem si nebyl jistejclap

Jakej prosím je ten olej do vidlic a kolik ho tam je.
Diky
 
MALI
#11 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 01.07.2010 22:54
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Nalil jsem tam 10w a množství netušim - 11 a 1150 má 470ml, tak jsem myslel, že to bude stejný. Já jsem z toho vypustil skoro 750 ml (jedna roura), takže jsem dolil stejně. Gufera stojej necelejch 800,-Kč/pár v Inveltu.
Upravil MALI dne 01.07.2010 22:56
 
dokturek
#12 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 01.07.2010 23:06

Příspěvků: 272
Registrace: 07.07.08
v RepRom pro GS píšou 0,65l na rouru.
 
MALI
#13 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 01.07.2010 23:11
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Stejně je ještě musim přetěsnit. Dík za infoWink
 
MALI
#14 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 02.07.2010 23:00
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Tak od teďka je báwo zase jako novýlol Ale bylo to krutejch 20 dní bez motorkySad Jen doplnim, že ta gufera stojí v Inveltu přesně 764,-Kč/pár. Po výměně oleje a gufer přední vidle podstatně líp tlumíthumbs up
 
kaso
#15 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 20:37
Avatar člena


Příspěvků: 24
Registrace: 09.12.09
Tiez sa chystam vymenit olej vo vidle. Treba pri vymene oleja uplne demontovat obidve nohy vidle von z okuliari, alebo sa to da aj inak? Neviete niekto, ci je niekde popisany presny postup vymeny?
My sport is transport....
 
BIGR
#16 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 21:06
Avatar člena


Příspěvků: 3103
Registrace: 30.12.07
MALI napsal(a):
Tak od teďka je báwo zase jako novýlol Ale bylo to krutejch 20 dní bez motorkySad Jen doplnim, že ta gufera stojí v Inveltu přesně 764,-Kč/pár. Po výměně oleje a gufer přední vidle podstatně líp tlumíthumbs up


A neni to jen dojem? Na předku přeci tlumí TLUMIČ. Vidle jsou jen vodící a olej je tam aby se to nedřelo na sucho. Nebo nemám pravdu? helpless
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
 
vevis
#17 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 05.07.2010 22:55
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
Mas!Kamosovi zacal olej chcat guferama na ceste do Iranu.Jel s tim asi 15000km.Myslim,ze tam toho oleje moc nezbylo.Ale funguje to stale normalne.Me to chcalo taky.Na 1100a1150gs je to bezna zavada odhadem mezi 80-100t.km.Tece to pak fakt dost a bohuzel to kape z vidlice taky na brzdy.Ale zhorsenou funkci tlumice,ani pruziny jsem nepoznal.helpless
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
MALI
#18 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 08:47
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
kaso napsal(a):
Tiez sa chystam vymenit olej vo vidle. Treba pri vymene oleja uplne demontovat obidve nohy vidle von z okuliari, alebo sa to da aj inak? Neviete niekto, ci je niekde popisany presny postup vymeny?

Postup je nahoře v tom odkazu. Určitě bych to vyndal. Postup je jednoduchej - sundáš, kolo, třmeny, čidlo ABS, povolíš na horních brejlích 2 matky a na dolních brejlích 4 šrouby. Polohu jsem si na spodní brejle poznačil fixem. Vidle vytáhneš ven. Vytáhněš z nich rouru, ze spodku opatrně vyndáš prachovku, zajišťovač, gufero a železnou mističku. Vyleješ olej. Prachovku, mističku i spodní trubku vyčistíš, naleješ olej, vrátíš misku, opatrně naklepneš gufero, dáš zajišťovač, vrátíš prachovku, očistíš trubku a zasuneš jí zpátky. Potom odvzdušníš (malej torx na vrchu roury) a vrátíš zpátky do motorky.
Upravil MALI dne 06.07.2010 08:54
 
MALI
#19 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 08:53
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
BIGR napsal(a):A neni to jen dojem? Na předku přeci tlumí TLUMIČ. Vidle jsou jen vodící a olej je tam aby se to nedřelo na sucho. Nebo nemám pravdu? helpless

No je fakt, že jsem na moto 20 dní neseděl. Doteď jsem si to co píšeš myslel taky, ale změnu tam cítim - podstatně líp to bere nerovnosti (nějakej tlak ve vidlích asi bude). Nedělal bych to, ale bylo potřeba zkontrolovat, jestli jsou vidle rovný a když už se do toho hráblo, tak už se to komplet udělalo.
 
kaso
#20 
Utahovací momenty brejlí vidlic + výměna oleje a gufer ve vidlích
Přidané 06.07.2010 09:06
Avatar člena


Příspěvků: 24
Registrace: 09.12.09
No ja nemam pocit, ze by to zle tlmilo, ale mam pocit, ze ta vidla ide dost ztuha. Tym padom to akosi neberie male nerovnosti a zda sa mi to dost nervozne. Potrebujem teda skontrolovat ako tie klzaky chodia, zistit preco, tiez ci nahodou nie su krive rury (to by ma nasralo). Precistit to a pri tej prilezitosti tam uz pravdepodobne vymenim aj olej.
My sport is transport....
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 58
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,725
Nejnovější člen: Gasgas

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 8.86 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI