Ahoj,
blíží se mi závěr, tedy objednání nové 1200 ADV 2008 a co člověk to názor, nicméně chci požádat ty zkušenější o radu. Jedná se mi o to, jakou vybrat doplňkovou výbavu od BMW. Většina z těch možných doplňků je jistě fajn, ale pokud fungují a nejsou zdrojem případných problémů, čili uvítám názory pro i proti, přeci jenom je to ranec peněz. Např. pokud nevezmu ABS, bude mě to možná časem mrzet, pokud ho vezmu a bude to zdroj problémů, budu si říkat já blbec. Čili, mohu si dovolit motorku v plné palbě, avšak taky nemohu si za další 2 roky koupit zase novou a nechci být zbytečně megaloman a mít tam doplňky, které nejsou důležité, či dá se říci zbytečné. Dnes jsem od prodejce dostal informaci, že pokud si objednám motorku do konce tohoto týdne, tak jdu do březnové výroby, pokud příští týden, tak už do dubnové. Dodání řádově +- 1,5 měsíce. Nějak se mi to nezdá, dnes je 5.2., tak jen jestli zbytečně na mě netlačí. Jinak, kdo budete psát k těm níže napsaným bodům, zkuste prosím odpovídat podle nich, ať v tom není zmatek. Doplňky – vyhřívané rukojeti, palubní počítač, přídavné světlomety neuvádím, neb ty beru.
Předem opravdu díky moc za názory,
Tom
1.Chromovaný výfuk – nesnáším leštění, nicméně rez ještě méně. Jsem názoru však, že chrom na Enduro moc nepatří a taky nevím, jak ten jejich drží.
2. Enduro ESA – elektronicky seřiditelné odpružení, tady rovnou téměř říkám ne. Je to letos na ADV poprvé, dle mého to může zdroj problémů.
3. Zabezpečovací systém –nevím zda motorku pojistím, potom je asi trochu sleva. Dále nevím, zda ten jejich alarm za něco stojí.
4. Integral ABS– u auta nedám na ABS dopustit, na motorce jsem to nikdy neměl, dosti se k tomuto přikláním. Párkrát jsem tu však zachytil u někoho poruchovost.
5. Enduro převodovka – není za to příplatek, tady babo raď, na silnici to nebude asi zcela ono, bojím se, aby to nebyl veliký skok z pomalé jedničky na dvojku. V terénu asi fajn, viděl bych to, že se někam dopravím a pak nastanou horší cesty či příroda, tedy cca 70% silnice, 30% ostatní.
6. Off – Road pneumatiky – není za to příplatek – pouze vycházím z Vašich názorů, že silniční orig. pneu od BMW jsou nic moc, tak jsem si říkal, že možná vezmu ty do terénu a na silnici koupím hned pořádné.
7. TPC – kontrola tlaku v pneumatikách - v autě to mám a žít se dle mého bez toho dá, pneu kontroluji často.
8. Enduro ASC - kontrola prokluzu,asi fajn, pokud to opět není ve stylu - když funguje elektronika je to dobré, když ne, je to totální průser.
Upravil Jacobyen dne 05.02.2008 22:24
ESA - moc dobra vec, prepina se za jizdy, otestovana zrovna ted v recku tridennim tvrdym testem [porad skoky a mnoho mnoho brodu a vody a vody a blata blatovaciho] - dle testanta absolutne bezproblemove a "vodotesne", nevim co to stoji, ale ma se to jednu ze zakladnich vylepseni
ABS - ani o tom nepremyslej, nekolikrat mne to zachranilo v zatacce z low sidingu - je to "MUST", poruchovost minimalni u 1200 a dale [neco jsi cetl o 1150?]
Prevodovka - jestli budes opravdu jezdit az 30% mimo silnici [tezko ti budu verit, sorry, celosvetove statistiky mluvi jinak], anebo uvazujes o castych dalekych cestach s "plnou polni", pak vem kratkou, jinak budes na dalnici nadavat
Pneu - jo, klidne si vem rovnou Conti, stejne se na nich muzes klopit jak chces
vyfuk a tlak v pneu me nezajima
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tezko radit,co clovek,to nazor.
Ja osobne bych vzal urcite ABS-nevim o tom,ze by nekdo mel problem na 1200,
offroud pneu-jsou dobre i na silnici a ADV s nimi lepe vypada,
enduro prevodovku bych chtel asi nejlepe nejdriv projet,ale asi bych o ni vazne uvazoval take,mit tu moznost,
ESA-mozna vydrzelo tridenni test,ale ja bych si to na ADV nedal,myslim,ze se da bez toho obejit a umim si to predstavit treba na RT,navic myslim,ze to je pomerne drahe..
tlak v pneu mam v aute take a uz s tim mam dokonce i problemy,taky bych se bez toho obesel.
Mohu-li ze své zkušenosti doporučit, ABS určitě ano. Vždycky jsem si říkal, že je to přece pro normálního člověka p******a, až se mi jednou při brždění před kruháčem (čerstvé jaro a uprostřed ještě byly sračky) zablokovalo přední kolo. Těch pár okamžiků, než jsem si uvědomil, co se děje... jsem se málem posral, páč zleva přijížděla spokojená polská rodinka. Do teď si to pamatuji - tmavě červená Carina.
Díky moc za první názory,
tak mám pocit, že asi největší oříšek bude ta převodovka. Teď je otázka, zda bude krátká jenom jednička, či celá převodovka je jiná. Jinak určitě budu jezdit po dálnici, abych se někam dostal, tak možná 80% ku 20%. Nevím, já měl před tím XJR a dalo se s ní jezdit tak, že jen bublala, ale nedusila se.
Tom
1. na GS blbost
2. za tie love radsej na dva tyzdne niekam na vychod
3. nech ti na to spravia dobru cenu a potom to zober
4. ano
5. pri 70% dialnice je to zbytocne
6. plati bod 5
7. radsej ultraseal
8. blbost
1. neni chróm jako chróm, ja som si dala do objednávky ten chromovaný, neni to ten vysoko lesklý čoperchróm a je to omnoho odolnejšie voči hrdzi, takže ano
2.ESA - to staršie ako majú RT, to je super vec, podvozok sa naladí jedným tlačítkom v pribehu pár sekúnd, o tomto novom endurovom nikto nič netuší, ale môže to byť super vec - neviem, ale skôr ano
3.alarm mám tiež, na predošlých 5 motorkách som ho mala tiež a je to veľmi dobrá vec - ano
4.ABS určite ano
5.tú prevodovku by bolo asi fajn skúsiť na predvádzačke, čo ti to povie - asi nie
6.gumy terénne, cestné kúp podľa svojej voľby
7.keď sa stráca tlak v gumách, je to dosť cítiť aj bez prístroja - nie
8.ASC mám, to sa dá vypnúť - ono sa s tým zapnutým ASC nedá hrabať, inak neviem na čo to tam je - zbytočnosť, nie
Kwasak napsal:
8.ASC mám, to sa dá vypnúť - ono sa s tým zapnutým ASC nedá hrabať, inak neviem na čo to tam je - zbytočnosť, nie
Celkem s tebou souhlasím, až na ten poslední bod...
ASC je tam od toho, aby zabránilo prokluzu zadního kola při přidání plynu, tzn. že je to dobrá kombinace s ABS např. za deště nebo na mokrých dlažebních kostkách - ABS zabrání smyku při brždění a ASC zase zabrání smyku při přidání plynu. Pro normální jízdu dobré, pro jízdy motardového stylu špatné...
Pokud je vypínatelné (jako že by mnělo) tak bych ho vzal...
KTM 1190 Adventure R
Ahoj,
někde jsem zachytil informaci, že má být jiná u Enduro převodovky 1 a 6, nicméně v Autecu tvrdí, že pouze jednička - Ratio 2,375
oproti 2,600
Z čehož stejně nejsem moudrý, pokud bude kratší pouze jednička, tak si myslím, že to může být fajn, kratší šestka je dle mého blbost, mohu přeci podřadit dolů.
Další informaci mám ohledně ESA - elektronicky seřiditelné odpružení - dá se tím nastavit tuhost/tvrdost/, ale také zdvih, avšak pouze nahoru, tak kdo má dva metry, bude asi nadšený. Neříkám, že by to nebylo fajn, ale jak to bude držet nikdo neví, další věc jaké budou náklady na případnou výměnu či poruchu, normální tlumiče však levné taky nejsou.
Tom
ESA není nic jiného než motorem otáčené kolečko hydrauliky co nastavuje předpětí pružiny. Pochopitelně že čím víc se povoluje, tím se víc mění světlá výška (klesá - jak na tom sedíš, tak to péro víc promáčkneš). Ale slyším poprvé že by se měnil zdvih tlumiče. Podle mě by to muselo být dělané excentrem jako na některých centrálních pružinách na cruiserech, kde se přitahuje takový trojúhelník a tím se mění světlá výška ale opět ne pracovní délka tlumiče. Jestli tam dávají ten WP tlumič, který myslím, tak to není nic jiného než motorem otáčené kolečko předpětí s několika polohami nebo plynule od - do. Ale přijde mi to jako absolutní zbytečnost.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Trochu mimo OT, vrátil bych se k tomu termínu dodání. Tuším že 1,5 měsíce je naprosto luxusní doba. Sice nevím jak u motorek protože na novou ještě nemám odvahu, ale relativně často obnovuji ve fimě vozový park a čekání na auto je od 4 do 6 měsíců. A to mě vždycky taky slibujou že pokud to podám do konce měsíce tak budu mít auto dřív. Houby s octem. Nech si dát do smlouvy slevu, pokud ti nedodají podle slíbeného. Ona jen doprava jim trvá přes měsíc, a to prosím z belgie.
Bereš ji z Autecu? Dej pak vědět jak se k tobě chovají, zajímá mě po tom co složíš peníze a tím zároveň končí mazání medu kolem huby...
pneu - neřek bych originál silniční Anakee sou blbý gumy, naopak
pokud budeš chtít víc do terejnu tak dokoupíš špunty, kerý sou podstatně levnější než anaký
říkám si hurikán
Pro Selvera,
no, zatím to vypadá, že to bude z Autecu. Dříve jsem bydlel v Praze, ale teď jsem na Šumavě a ve své podstatě to mám +- stejně daleko do Německa k prodejci BMW či do Prahy. Nicméně, jedu do Autecu v úterý, pokud tam z toho nebudu mít dobrý pocit, jdu okamžitě jinam. Problém je, že prodejců BMW motorek je u nás strašně málo, tuším dva a Německo je přeci jenom trochu komplikovanější. V Autecu jsem teď narazil telefonicky na Martina Pajera a mám z něj zatím dobrý pocit, asi tam není dlouho, zjistil mi rychle veškeré informace a na nic si nehrál, když nevěděl tak to řekl. S tím mazáním medu kolem huby to je u nás klasika, já už jsem zažil tolik reklamací na různé věci, že můžu říci, ano, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají.
Tom
Presne tusim, proc tuhle vybavu ma BMW priplatkovou / volitelnou.
Prave proto, ze skoro vsechno se odviji prave od potreb kazdyho jedince a kazdy chce neco jinyho.
Ja jezdim 95% silnici, tak bych treba nad enduro pneu vubec neuvazoval, je to tezky takhle radit.
Jediny co vim, ze ABS bych chtel at bych jezdil kdekoliv, nehlede na to, ze je vypinatelny.
v praze máš eště bychla v jesenici nebo vestci a nově na černym mostě. já kupoval u bychla od tomáše cmírala (775 741 108) vše bylo v pohodě. navíc na záruční servis nebylo žádný měsíční čekání jak sem tu četl o autecu. je fakt že autec je jedinej dovozce ale lepší cenu než bychl mi nenabídl. myslim že ten tomáš cmíral teď dělá na černym mostě.
říkám si hurikán
Včera mi řekli nejdřív 2 týdny, ale pak volali již po složení zálohy že ne, výroba mého kusu bude prý v 3tím týdnu v dubnu. Takže cca 5-6 týdnú, ale prý je z praxe běžné jen 1 měsíc.