Zdary přátelé "ve zbrani"!
Potřeboval bych s vaší pomocí vyřešit můj "velký problém"... Minulý týden jsem se slzou v oku a z nenadálých osobních důvodů prodal moji milovanou R 1150 R.Ovšem nejpozději do příští sezóny bych opět rád vyjel,ovšem otázka je na čem.. Samozřejmě,asi jako každý,bych s koupí "nové" mašiny rád postoupil do "vyššího levelu".. Ještě do nedávna byla logická volba R 1200 R,moc se mi líbí,i jsem se na ní krátce svezl.Ovšem přítelkyně mne "tlačí" do 12-ky GS,ale ta se mi zdá pro mne zbytečně vysoká a rozhodně nejsem cestovatel,který by využil cestovní enduro.Ale ještě mi napadla "mimozemská" K 1200 R,ta má prostě "koule" a charizma jako kjáva !
Ještě je třeba dodat,že jsem průměrný cestovatel - jezdím jak "kolem komína",tak po vlastech českých i na relativně delší vyjížďky - Německo,Rakousko,Slovensko a po klasických silnicích.V budoucnu bych rád projel "civilizovanější" Evropu-Francii,Benelux atd.,ale třeba na Ukrajinu,Rumunsko,Mongolsko bych to asi neviděl..
Prostě potřebuji cesťáka,který bude pohodlný i pro dva a když budu potřebovat,tak i trochu pojede... Ovšem o klasické "závodění" mi skutečně nejde,páč mi už dáááávno není dvacet,ba ani třicet... Hlavně aby se ta mašinka "nestyděla",když budu potřebovat plně naložen někde rychle a bezpečně předjet a nebo třeba v Reichu na dálnici "vyhnat pavouky z výfuku"...
Tak jestli má někdo nějaký názor nebo zkušenosti,tak prosím poraďte... Dík moc!
P,S.Furt mi vrtá v hlavě to Káčko - nemá ho někdo z vás v okolí Plzně,nebo relativně poblíž?Chtěl bych si na něj jen sednout...
Všechny zdravím a moc děkuji za postřehy a informace! Každopádně se v téhle chvíli u nás "bojuje" mezi K 1200 R a R 1200 GS.. Ale stejně se asi nejdřív v zimním období vypravíme někam na výstavu do Mnichova,Kolína atd.,aspoň si je osedáme a snad to víc napoví... Každopádně tu motku budeme kupovat asi nejdřív v únoru,březnu,takže je na to relativně dost času a určitě při rozhodování pomůže i cena,neb nejsem tak bohat,abych tu mašinu koupil novou...
Tak ještě jednou dík!!
Upravil Divous dne 21.09.2010 10:42
Pokud píšeš, že Ti nejde o závodění, tak Káčko asi nee. Je to docela divoký a pak to zbytečně svádí (i když je to v hlavě). Na hodně svižný cestování by se mi líbilo K 1200 GT (né to starý). R 12 R se mě osobně nelíbí vůbec - 1150 byla hezčí. Co se týká 12GS, tak doporučuju. Terén nejezdim vůbec a i tak jsem s ní maximálně spokojenej! Myslim, že je to nejuniverzálnější motorka co znám a hlavně to jede - což se o 1150 na dálnici plně naložené říct nedá. Rada je jednoduchá - svez se na všech a podle toho co Ti bude nejvíc vyhovovat se rozhodni
K 1200 GT rozhodně ne, je to superspotovní motor v cestovním podvozku a to nefunguje...
K 1200 R je pro silniční svezení hodně zajímavým strojem, verze R Sport je ještě lepší, díky polokapotáži. Dá se na tom s kufry do dálek a bez nich i na okruh pozávodit. Osobně máme se ženou ve dvou rychlostní rekord právě na K1200R Sport...S R1200GS můžeš v klidu i na nejzastrčenější silničky, kde ostatní z Tebe vytřesou duši, ale zvládne se ctí i vše ostatní. Jen na závodění to kromě zatáček není, i když pokud něco za řídítky umíš, dokážeš s tím v zatáčkách potrápit kdejaký supersport. A pokud se budeš chtít kochat, tak z uvažovaného je boxer nejlepší.
Jinak K1200R má jednu jedinou vadu. Vnímání rychlosti. Pocit, že jedeš hodně rychle je až ve chvíli, kdy sebemenší chyba je chybou poslední...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Z uvažovaného bych šel do GS, zvlášť pokud uvažuješ i o příležitostném cestování a kór ve dvou. Na delších cestách neocenitelné na ježdění okolo komína nezklame. Hlavně se ti otvírá nová dimenze silnice III. třídy. (i kdyz mnohde jsou u nás I. horší než ty III.) Cestovné enduro není ani tak o ježdění v terénu jako o pohodlně se někam dostat. Tak výběru zdar
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Pokud bych neměl R1200GS kvůli univerzálnosti, tak bych chtěl na silniční cestování jedině R1200RT - Ta je prostě nádherná a komfortní a model 2010 už má samozřejmě nový dvouvačkový boxer. Miták
mitak napsal:
Pokud bych neměl R1200GS kvůli univerzálnosti, tak bych chtěl na silniční cestování jedině R1200RT - Ta je prostě nádherná a komfortní a model 2010 už má samozřejmě nový dvouvačkový boxer.
Krásná motorka to je, ale měl jsem jí půjčenou od Kaufmanna v Kaprunu a nevím...
1. Pozice - stehna tak nějak divně rovně před sebou (asi se dá ergonomie částečně řešit nastavením sedla) a tělo vzpřímeně rovně. Jako kdybych seděl na WC.
2. Pocit - připadala mi taková nějaká bachratá a cítil jsem se na tom jako německý důchodce.
Tím nechci hanit RT, ani nikomu vnucovat svůj názor. Určitě je to moc dobrá motorka, jenom mi osobně nějak nesedla a s radostí jsem přesedl zpátky na svou 12GS.
Takže za mě osobní doporučení pro Divouse: Na cestování ve dvou a plně nabalený - 12GS + gelové sedlo (drahá polovička ti nebude remcat ani po celodenním přesunu někam na jih, západ). Ostatní serepetičky si na to navěsíš časem.
Cesty v česku a leckdy i ve světě jsou tak akorát na GS. Je univerzální a zvládne vše, pohodu, kochačku, rychlé přesuny i polní zajíždky tu a tam. Lépe s ní manipuluješ a má charisma.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
A co třeba zkusit motorku, kterou nemá každej, jako např. Triumph Tiger, nějakou Guzzi nebo Ducati Multistradu ? Jestli jezdíš jen silnici a chceš aby to jelo, tak proč ne ?
to Michal: Multisranda? Sice je to lepší než vosmikilo, ale jinak je to nepoužitelné pro dva a na delší cesty....To už lepší by měl SMT od KTM
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ja tedy neznam tvuj vkus, ale o Multistrade to kolega rika dobre...je to spis Fun-Bike nez cestovatel. Nicmene Stelvio zkus. Pro spolujezdce v kombinaci s origo kufrem neni pohodlnejsi motorky...i podle testu a z moji zkusenosti potvrzuji. Pro ridice srovnatelne s 12-kou.
Ja tedy neznam tvuj vkus, ale o Multistrade to kolega rika dobre...je to spis Fun-Bike nez cestovatel. Nicmene Stelvio zkus. Pro spolujezdce v kombinaci s origo kufrem neni pohodlnejsi motorky...i podle testu a z moji zkusenosti potvrzuji. Pro ridice srovnatelne s 12-kou.
Ahoj,musím reagovat a napsat svúj názor,už to tady padlo,např.MALI to napsal dobře a já osobně si myslím že rozhodující je cena a pokud bych na to měl samozdřejmě bych volil řadu GS,na obsahu nezáleží protože to je ten rozdíl v ceně kde 1150 koupíš slušnou okolo 130 000 kdežto 1200 kolem 200 000 a víc,ale GS je nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!na jakoukoliv cestu i necestu.
Motoricky je Moto Guzzi živější, o tom žádná. Hned po přesednutí z Guzzi na BMW jsem měl pocit, že mám zataženou ruční brzdu.. Ale pokud podřadíš špatně, pozdě, nebo vůbec nepodřadíš , nechá Ti to Guzzina sežrat, zatímco BMW se nonšalantně rozjede s tím kvaltem, co jsi tam nechal...
Pohodlí pro spolujezdce je na Stelviu oproti R 1200 GS vyšší (říkala moje paní). Můj pocit je, že na Stelviu sedím níž a kolena se mi dřou o válce (měřím 184 cm, čili nejsem žádný habán...) a ty válce mimo jiné v létě dost hřejí...
Celkem vzato: Kdyby moje GS r.v. 2008 zatahovalo jako Stelvio, líbilo by se mi to, ale já bych neměnil.
K Tvému dotazu co koupit odpovím (vzhledem k zaměření těchto stránek) asi dost překvapivě....:
Kup si GéeSo nebo GéeSAčko a jsi vybavený na dlouhé cesty i na blbnutí po polňačkách okolo komína. Vyšplháš na obrubák, projedeš staveništěm kolem kolony, nebo odvezeš tu svoji na romantiku pod břízky za humny stejně jako k moři do Itálie...
Upravil radosek dne 22.12.2010 19:26
Ahoj,dovolím si reagovat a za mne určitě R1200GS,když se podíváš na naše silnice,je to asi nejlepší řešení.Mám 1200GS a maximální spokojenost.Jezdím převážně v ČR a Německo-Rakouské pohraničí.Měl jsem také problém s výběrem,ale teď nelituji,ale konečné rozhodnutí bude na tobě a proto ti přeji šťastnou volbu.Jinak tvá přítelkyně má opravdu vkus