Lidi chci se zeptat jak řešíte převážení notebooku na motorce.
Když ho vozim v batohu na zádech se všema proprietama kolem, tak mě docela bolí záda. Když vše naházim do tankvaku a jiných kapes (bloky sešity, ceníky,, metry..) a nechám tam samotný notebook tak je to v pohodě, ale nebaví mě ta rozborka zborka všeho po motorce. Přemýšlím o malym topkufru a řádně ho vypolstrovat.
Máte někdo nějakou zkušenost ? Přežije to noťas nebo nepřežije ?
Záda pruží víc, ale bolej a bedna pruží míň, ale nevim, že něco vezu..
Co vy na to ?
Ntb prezije urcite, toho se vubec neboj. Akorat pozor na vodu, i pokud s motorkou nekde placnes, vubec se neboj. Staci ho mit v nejakem mekcenem pouzdre, ntb tasce, nebo tak neco. Spis dej pozor na vetsi tlak na viko ntb, aby ti neprasklo lcd. Ale to mas v batohu to same.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Vozím jej v horním top case, samozřejmě v obalu. Je to spotřební zboží.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Systém mám jednoduchý mezi hadry. Levý kufr nářadí a polní kuchyň. Pravý oblečení a právě tam ho dávám mezi hadry. Zatím přežil dvě sezóny bez problémů. V topcase mám zásuvky 2x12V CL a měnič na 220V AC 200W/400W. Dávám tam nabíječky pro HF, foťáky atd. uložené na vypolstrované dno. Zbývající prostor vycpu spacákem aby to nelítalo. 100% funkční řešení a absolutní nezávislost na externím napájení. Letos jsem jel dvě delší cesty a nikdy jsem nemusel vyhledat zásuvku. Když je potřeba nabít NTB dám ho na dno topu a vypnutý se nabíjí během jízdy. Při hrozbě vody nenabíjím a na citlivou elektroniku mám tlustý pytel z PVC do něj zabalím a vecpu mezi hadry. Původně jsem chtěl pytlík s takovým tím uzávěrem ale nenašel jsem zdroj.
Kazdý třetí den jezdím do práce, book v tašce dám do bočního kufru akorát se mi tam vejde 15 palců nic nevycpávám. Už ho vozím takhle dva roky cca 20km cesta, book uplně v pohodě.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Franta napsal:
Lidi chci se zeptat jak řešíte převážení notebooku na motorce.
Když ho vozim v batohu na zádech se všema proprietama kolem, tak mě docela bolí záda. Když vše naházim do tankvaku a jiných kapes (bloky sešity, ceníky,, metry..) a nechám tam samotný notebook tak je to v pohodě, ale nebaví mě ta rozborka zborka všeho po motorce. Přemýšlím o malym topkufru a řádně ho vypolstrovat.
Máte někdo nějakou zkušenost ? Přežije to noťas nebo nepřežije ?
Záda pruží víc, ale bolej a bedna pruží míň, ale nevim, že něco vezu..
Co vy na to ?
ntbk + neopren.
topcase mam trvale vylozeny tlustym rucnikem.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Používám tankbag od GIVI s ideálními rozměry na ntb. Často mám navíc v boční kapse měnič 220V/650W na nabíjení , připojeno na zásuvku u př. desky. Zatím to comp vždy zvládl bez újmy.
vyzkoušeno na třech velkých cestách
notebook 14,1'' se vejde naležato na dno topcasu (adv)
používám vnitřní GS tašku, která je nepromokavá, pro jistotu. Do ní na dno notebook, na to takovou tu taštičku na toaletní potřeby - necesér, kterou jsem ukrad manželce, do té se vejde v pohodě nabíjení, záložní HDD, kabely, mouse a podobné doplňky. Plastické pouzdro (v jakém jsem koupil rukavice) je vhodné na papíry, karnet a peníze. To je také v té tašce. Čili v topcasu v tašce mám cennosti: notebook, jeho příslušenství a papíry-peníze. Tašku uzavřu a na ní volně nepromok, windstopper, fleece nebo jiné hadry příležitostního použití. Tak je taška docela pěkně přitlačena ke dnu a notebook nenadskakuje nekontrolovatelně na každém hrbolu. Vejde se sice i do bočního, ale tam se bojím víc při větším pádu.
Pravda je, že jsem koupil notebook s antishock diskem, ale myslím, že i normální vydrží zabalený v hadrech perfektně.
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
No na běžné cestě se až tak o ntbk nebojim, ale když mám čas a "zkrátim" si cestu nějakou polňačkou.. Že v kufru nesmí skákat to je jasné, ale potkám-li na cestě třeba henten "retardér" tak nespomaluju a jen se nadzvednu a motorka ať se stara ale mít tam ntbk tak asi stavim a pomalu přejíždim. Obrubníky, polňačka ve stupačkách,.. tam se přecijen motorka pěkně třepetá (si myslim). Kamarád co dělá do počítačů mi na ten dotaz řekl "nóó nevim nevim" a to mě trochu vystrašilo.
Stejně tu bednu asi pořídim a uvidíme, ale zajímají mě jen zkušenosti ostatních.
No nic, jdu ho hodit do baťohu a valim do Práglu. Každou chvilkou už stejně vyrazej se solí a to jde motorka po dávných zkušenostech do garáže A "topbedýnka" se bude pořozovat až na jaře.
.
Když má problém řešení, není třeba si dělat starosti. Když je nemá, starosti nepomohou.
Pozor, jedna věc je, že topcase působí jako nejvhodnější místo na převážení z hlediska vhodnýho prostoru, ale pohyb a otřesy jsou v něm asi největší z celý motorky. I já tam teda velkej ntbk léta vozil, v tašce a na ručnících a velmi často přes retardéry a nezřídka i lehkým offroadem a nikdy se nic nestalo, ale strach jsem kolikrát měl. Teď zatím na 1150 topcase nemám, tak ho vozím buď v neoprenu v bočáku, kde mimochodem lítá míň a nebo v tašce na zádech, ale až si nechám od bystři vysochat ten třetí kufr, zase ho tam budu dávat...
Maiali nel Fango!
Franta napsal:
Že v kufru nesmí skákat to je jasné, ale potkám-li na cestě třeba henten "retardér" tak nespomaluju a jen se nadzvednu a motorka ať se stara ale mít tam ntbk tak asi stavim a pomalu přejíždim. Obrubníky, polňačka ve stupačkách,.. tam se přecijen motorka pěkně třepetá (si myslim). Kamarád co dělá do počítačů mi na ten dotaz řekl "nóó nevim nevim" a to mě trochu vystrašilo.
Nenech se strašit kamarádem, co "dělá do počítačů".
Spotřební elektronika totiž bohužel dneska běžně odchází "sama od sebe", i když ji hýčkáš sebevíc a nikam nepřenášíš.
Ale když ten noťas na cestách trošku pružně obalíš, tak přežije mnohem větší rány než podvozek cestovní motorky (tlumiče, pružiny, ložiska řízení, dorazy).
A (VYPNUTÝ) disk se zaparkovanejma hlavama, instalovaný VE VYPNUTÉM notasu, je prakticky nerozbitný. Hlavně je potřeba si dát pozotr na to, aby nedošlo k promáčknutí víka a zničení displeje.
A samozřejmě bacha na prach a vodu nebo i zvýšenou vlhkost, ale to je snad jasné. Takže když neprodyšně do igelitu, tak spolu s vysušeným silikagelem.
Jinak se kromě všudypřítomných nenechavých chmatáků vůbec ničeho ohledně notebooku neboj. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
ja teda po desitkach tisicich s ntbk v topcasu konstatuji, ze bez folie na displeji to s tim mym HP nejde.
je to sedrene jak blazen :/
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ja teda po desitkach tisicich s ntbk v topcasu konstatuji, ze bez folie na displeji to s tim mym HP nejde.
je to sedrene jak blazen :/
Já mám display v pohodě, ale jedno místo, kde mi jdou plasty o sebe mám už taky slušně sedřený.... To ale neřeším, je to spotřební materiál.
Maiali nel Fango!
ja teda po desitkach tisicich s ntbk v topcasu konstatuji, ze bez folie na displeji to s tim mym HP nejde.
je to sedrene jak blazen :/
Já mám display v pohodě, ale jedno místo, kde mi jdou plasty o sebe mám už taky slušně sedřený.... To ale neřeším, je to spotřební materiál.
u tve toshiby je proste klavesnice dal od displeje... nicmene to clovek asi jentak nezjisti.. az kdyz se mu to odre.
a ja to mam fakt hodne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Notes tahám opravdu každej den už asi 10 let, většinou v topcase, ale někdy i v batohu. Nikdy žádnej problém, notes nikdy nevypínám, jen zavřu. Poslední cca rok používám navíc neoprenovej obal. Jednou jsem s ním dokonce hodil tlamu (když jsem si zpestřoval dojezd na chalupu terénní vložkou na půjčené 650) a i to notes přežil. Opravdu se k notesu chovám jako ke spotřebce, žádný servítky a kromě jednoho vylomenýho USB (kdy jsem tam nechal zasunutou flasku a vyrazil na cesty) jsem fakt nikdy nic neřešil. prostě zaklapnu a jedu. Dokonce někdy v roce 2001 jsem s notesem na zádech absolvoval i volné jízdy v Brně na okruhu (tehdy ještě na japonské zmrzlině, sa mozřejmě Nebylo kam si bezpečně dát věci, tak jsem vyrazil na okruh i s batohemGS 1200 R Adventure
chafre napsal:
Notes tahám opravdu každej den už asi 10 let, většinou v topcase, ale někdy i v batohu. Nikdy žádnej problém, notes nikdy nevypínám, jen zavřu. Poslední cca rok používám navíc neoprenovej obal. Jednou jsem s ním dokonce hodil tlamu (když jsem si zpestřoval dojezd na chalupu terénní vložkou na půjčené 650) a i to notes přežil. Opravdu se k notesu chovám jako ke spotřebce, žádný servítky a kromě jednoho vylomenýho USB (kdy jsem tam nechal zasunutou flasku a vyrazil na cesty) jsem fakt nikdy nic neřešil. prostě zaklapnu a jedu. Dokonce někdy v roce 2001 jsem s notesem na zádech absolvoval i volné jízdy v Brně na okruhu (tehdy ještě na japonské zmrzlině, sa mozřejmě Nebylo kam si bezpečně dát věci, tak jsem vyrazil na okruh i s batohem
jako jak nevypinas?
..ze nechas bezet disk? ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
No, nevypínám, pouze zavřu, takže předpokládám, že systém se suspenduje a hotovo. Proč by měl běžet disk ? RAMka se vysype na disk, ten se uspí a fertig. Jak říkám, nikdy žádnej problém, je pravda, že jsem nikdy žádnej notes neměl dýl než dva roky, protože pak jsem dostal novej, ale zase za tu dobu jsem ho fakt nešetřil...ale fakt nešetřil. Třeba takovýho Thinkpada (ještě v době strého dobrého IBM) T61 jsem parkrát (spíš víc než parkrát vezl v topcase úplně naostro, zašprajcoval jsem ho naštorc aby sebou moc neházel a hybaj na cesty Je pravda, že tohle by asi jeho dnešní plastově čínští bratranci nevydejchali..
GS 1200 R Adventure