má někdo zklušenost? sháněl jsem na netu bezúdržbovou baterii na netu, nebo gelovou a v těchto rozměrech a kapacitě se asi nevyrábí.. Jen klasická kyselinovka... ale tu já nechci.. poradí někdo? a nechci žádnou náhražku co se dává do alarmovejch ústředen a jinou úchylárnu..
a máš s konkrétně touto baterií dobré zkušenosti? pokud ano, odklepnu "bieten" a bude.. kyselinu už taky nechci ani vidět.. a to jsem minulý týden koupil bezúdržbovou Yuasu, podle katalogu do F650GS 2000-2007 a je o 1,5 cm širší.. takže jemi k h.ovnu.. Internetová cena 1550,- Kč a nejde mi tam, takže kdyby někdo chtěl do F800GS - kam teda prý jde tak nechám funglovkum, bezúdržbovou za 1400,- kaček..
Hele, už je to dlouho, ale YB12AL-A2 jsem myslím kupoval právě od Yuasy do staré Shadovky, a tam musela být sakra malá baterka. jestli jsem s ní někam nešlahl, zítra Ti ji změřím...
Bezúdržbová (gelová) baterie s vyšší kapacitou HAWKER
Určeno pro: F 650 + ST + GS + Dakar
Popis: Výrazně dlouhá životnost. Špičkový startovací proud 160 Ampér (u konvenční 12 Ah baterie je 72 Ampér). Pracuje v jakékoli poloze, nedochází k úniku elektrolytu. Robustní obal z ABS extrémně odolný proti vibracím a teplotám. Dodává se naplněná a připravená k použití. Hmotnost 2,7 kg, rozměry d/š/v: 138 mm/86 mm/103 mm.
jezek napsal:
to je sice pěkné, ale ten model co uvádíš, je klasická kyselinová baterie.. já potřebuju bezúdržbovku...
Opsal jsem ho z toho odkazu, který jsi komentoval...
http://cgi.ebay.de/GEL-Batterie-YB12AL-A2-BMW-F-650-GS-Dakar-ABS-R13-02-03-/330446973891?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item4cf02cabc3#ht_2625wt_905
Hlavně ty rozměry jsou pokaždé jiné... Jak o příspěvek níže, tak výše...
To jezek:
Ahoj, co za baterku mas ze by mela bejt do 800GS?
Me ta moje prave opustila tak se po nejake porozklizim.
Dle manualu tam ma bejt 14Ah, Yuasa ji ma pod kodem YTX16-BS.
Jestli to je ona tak beru !!
Já toto taky řešil, ale bylo mi u prodejce baterií řečeno, že gelová baterie potřebuje vyší nabíjecí proud než kyselinová baterie a že by se musela upravit elektronika.Tak jsem šel do baterie kyselinové.Co je na tom pravdy nevím
Ak niekto vie či tá bezúdržbová batéria čo som dal vyššie sadne rozmerovo, pomôže mi, nie je mi clekom jasné aká veľkosť vôbec vleze a nemám rozobratú moto aby som zmeral....
I keď tá cena je dosť vysoká....
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
A není to náhodou obráceně ?že gel je na menší proudy než kyselina ?Na Dakaru mi taky dochází baterka po 6letech originálí kyselinová a pokud by tam mohla jít gelová asi bych neváhal
Jsem někde četl že gelová baterie do motorek vůbec neexistuje že se dělají gelovky snad akorát s vyšší kapacitou do osobních aut(sanitek atp ) a to ve velmi omezeném rozměrovém výběru, gelová baterie do motorky je prý akorát mýtus kterého se obchodníci chytily a za gelovky se prodávají kyselinové avšak bezůdržbové baterie. Osobně jsem tak koupil "gelovku"kamošovi do husky a došla suchá baterie se sadou ampulí s elektrolitem který se před uvedením do provozu naleje do baterie a zacvakne se plochý uzávěr. Tak nevím " jak jsem koupil tak prodávám" ale přikláním se k tomu že to tak asi bude.
Trochu se směju jak všichni když slyší gel tak si představí lubrikační .
Ae asi je to tím že tomu všichni prd rozumí tak to trochu vysvětlím.
Kyselinová std = běžá otevřená bat. dodává se z výroby suchá a kyselinu naleje prodejce a provede předprodejní servis - pouze teda kvalitní dodavatel - obvykle specialista se zázemím - obchodníci skladují nalité baterky bez servisu prvního a průběžného atd....
V případě zasílání jakékoli baterie poštou se nalitá baterie bere jako nebezpečný náklad a proto se obvykle dodává jako baterie a kyselina zvlášť (cena dopravy je nižší). Nalití a první servis si provede... možá neprovede každý sám - má to zásadní vliv na kvalitu a životnost. Do výroby se dodávají všechny baterie nalité a odservisované.
Kyselinová bezúdržbová - stejné jako předešlá jen se zaklapne a dost - je upravená různejma kondenzačníma kanálkama a přetlakovým ventilem aby se už nemusela otevírat.
Gelová baterie - konstrukce je podobná jako u bezúdržbovky. V meziprostoru olověnýh desek je místo mřížky dejme tomu něco jako vata (je to spec. mat.) a po nalití se zjednodušeně elektrolit vpije a naváže do struktury - vznikne struktura podobná gelu ale gel to není. Ostatní o servisu a zprovoznění je stejný.
To že si obědnáte baterky z netu a doma si je nalejete, předpokládá určitou odbornost aby jste si s tím ty 2-3hoďky pohráli sami. Pokud to neuděláte, tak baterie bude mít pravděpodobně menší kapacitu, životnost a nižší startovací proudy - ale rezervy jsou dostatečný tak to není tolik znát .
jinak prodám jednu Yuasu, typ s úpravou proti sulfataci, kvalitně uvedenou do provozu ... stáří 2roky - 3x za sezonu kontrolovaný a dopňovaný elektrolyt. Cenu navrhněte - dohodou - určitě se dohodneme.
Dakar 650, HusaberG
to MikiberG
Zní to od tebe velice přesvedčivě,ale jestli je to všechno jeden elektrolit a jen v různých obalech,tak proč je ta tzv. gelová baterie mnohem citlivější na nabíjecí proud a jsou na ni zvlášť nabíječky,které přesně dodržují rozsah,aby baterii nepoškodily?Jestli je všechno stejné,nemůže to mít vliv.
mj. ze stejného důvodu se nedoporučuje zrovna gelovka do F650GS,protože má silný dobíjení,který může gelovku poškodit(nemluvě o teplotě která na baterii působí zrovna u téhle motorky už jen tím,že je hned nad motorem a vedle olejové nádobky)
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
... odpověď je jednoduchá v principu - u tzv. gelu nedochází k cirkulaci kapaliny a rovnoměrnému odvodu tepla do okolí - takže by přebitím mohlo dojít k poškození tepem (lokálně). Další problém nastává při přebíjení kdy se z kyseliny uvolˇnuje vodík a pára - kyseliny je míň než u klasiky, protože se můžou a kvůli kapacitě musí desky nacpat víc na sebe - je tam větší hustota desek .
Jasný že olověná bezúdržbovka je do Dakara na pendrek - každopádně je nutný i tak, ji tepelně odizolovat a trochu to poladit - teď v zimě nacvakám pár fotek jak jsem to řešil s touhle kyselinou.
Dakar 650, HusaberG
MikiberG napsal:
... odpověď je jednoduchá v principu - u tzv. gelu nedochází k cirkulaci kapaliny a rovnoměrnému odvodu tepla do okolí - takže by přebitím mohlo dojít k poškození tepem (lokálně). Další problém nastává při přebíjení kdy se z kyseliny uvolˇnuje vodík a pára - kyseliny je míň než u klasiky, protože se můžou a kvůli kapacitě musí desky nacpat víc na sebe - je tam větší hustota desek .
Jasný že olověná bezúdržbovka je do Dakara na pendrek - každopádně je nutný i tak, ji tepelně odizolovat a trochu to poladit - teď v zimě nacvakám pár fotek jak jsem to řešil s touhle kyselinou.
Hmm.Vypadá to,že se fakt vyznáš.Dík za info
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahojte, ja si nechal poslat tuhle Motobatt z ameriky. Mela by to byt ''opravdova'' gelovka. Ma 4 konektory, takze 2 jsem pouzil pro pripojeni terminalu +- a na zbylych dvou mam poveseny vyhrivany ruce, cigaretovou zasuvku, dobijecku atd. Vsechno funguje jak ma. Konektory mam radne pripojeny ale.... kdyz nastartuju, tak se mi misto casu na hodinovem displeji objevi napis BAT a nejdou mi budiky dokud 3x kratce nezmacknu cudlik pro nulovani denniho pocitadla kilometru. Pak jde vsechno zase jak ma. Cas zustava nastaveny a kilometrovnik normalne pocita. Motorce se asi neco na te baterce nelibi - asi protoze je zluta. Nemate nekdo podobne zkusennosti a navod na odstraneni (krome rady dej tam jinou baterku - byla to ta nejdrazsi, jaka se dala sehnat) Diky
Rhinoceros přiložený následující obrázek:
[36.32Kb]
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.