Nemůžu nikde najít info ohledně konverze na 21" předek. Vím že to tu kdysi bylo. Má někdo tip jak na to. Dělal to někdo? Co kde za kolik od koho? Předem díky za tipy a rady. Teda zajímá mě i formální část t.j. zápis to TP.
Tak tohle ja resil docela dlouho, az jsem se rozhodl ze koupim neco s 21" v predu uz normalně. Problem je tam s ABS do nejakeho roku (myslim 2007) uz kroužek na ABS je ale výš ještě ne. Ale to jsou informace uz starší, myslim že jsem to před pul rokem probíral s Honzou Žlabkem, taky je problem ze BMW ma 40dratů a exel ráfky 36... takže leda přeplest něco ze staršího 21" atd.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
ráfek je z nějakého jiného BMW a pasuje na střed bez problému. Je třeba ještě výměnit blatníček a ten kroužek ABS dle typu, protože jsou min. dva druhy. Funguje bez problémů a žádné chyby v diagnostice nejsou. Bližší info u Milana z Touratechu, ten mi to dělal. Vše je vyzkoušeno na dlouhých cestách a klidek tabáček. Jo můstek je původní. třeba zde letošní Mongolsko:
easyrider přiložený následující obrázek:
Pokud vim,tak normalne koupis na eBay starsi predni kolo ze 100gs (odhadem 100-200eur)a pouzijes z nej jen rafek.A nechas to naplest na tvuj stred.Alespon u 1100,1150se to tak dela.Remus ti muze dat kontakt,nekdo mu to prepletl docela levne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
tam jeste potreba dat pozor za kotouce z např. 2006 ti nepujdou na stred z 2009 ... jine uchyceni. Ten wunderlich to ma taky jen do 07 kvuli ABS. Urcite se to kvuli terenu vyplati, moc jsem o tom uvazoval ale nakonec jsem to vzdal
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Já jsem na tom v podstatě stejně pako Pardál. Také jsem o tom hodně uvažoval, ale nakonec jsem se rovněž rozhodl pro něco, kde je 21 už v sérii. Oranžový to zatím není, ale myslím, že brzy bude. Nicméně k tématu:
- ráfek z R100GS PD (číslo 36311458444) asi nejlépe v Inveltu
- dráty + niple to samé, ev. druhovýroba, např. Šroubárna Marek Hvězdonice http://www.sroubmarek.com/
- kroužek Milan TT
Takhle po dílech Tě to ale vyjde na prachy hodně stejně, jako když si to necháš udělat (také doporučuji Touratech, jako Easyrider) = vše sakumprdum konverze ze starého 19" = použití pův. středu a kotoučů cca. 12000.
Bavil jsem se o tom také s Francúzom, který pod spodní brejle dával ještě podložky a TT hluboký blatník. Bez blatníku nejsou nutné ani podložky. Ale mýt bych to pak nechtěl. Ostatně Francúz tu kompletní 21" kolo kdysi (1/2 roku zpět) inzeroval.
Zdroje: Francúz, Rámus511, milan_enduroskola - díky :)
easyrider napsal:
ráfek je z nějakého jiného BMW a pasuje na střed bez problému. Je třeba ještě výměnit blatníček a ten kroužek ABS dle typu, protože jsou min. dva druhy. Funguje bez problémů a žádné chyby v diagnostice nejsou. Bližší info u Milana z Touratechu, ten mi to dělal. Vše je vyzkoušeno na dlouhých cestách a klidek tabáček. Jo můstek je původní. třeba zde letošní Mongolsko:
Poprosím o info aký je rozdiel v jazdných vlastnostiach na ceste medzi 19 a 21 kolom
to 21 palcove kolo/cierny rafik/ aj s kotucmi,aj s podlozkami,pripadne aj s TT blatnikom je stale na predaj.
O tom kite Wunderlich ani neuvazuj,ich rafik stoji za hovno,osobne som videl 2 znicene a predny bakelitovy blatnik-tie som osobne zazil 3 ulomene
easyrider napsal:
ráfek je z nějakého jiného BMW a pasuje na střed bez problému. Je třeba ještě výměnit blatníček a ten kroužek ABS dle typu, protože jsou min. dva druhy. Funguje bez problémů a žádné chyby v diagnostice nejsou. Bližší info u Milana z Touratechu, ten mi to dělal. Vše je vyzkoušeno na dlouhých cestách a klidek tabáček. Jo můstek je původní. třeba zde letošní Mongolsko:
Poprosím o info aký je rozdiel v jazdných vlastnostiach na ceste medzi 19 a 21 kolom
V terénu je rozdíl opravdu značný a to hlavně co se vedení stopy týče, což je způsobeno hlavně možnosti použití opravdových teréních pneu, které jsou i užší. Použil jsem na letošní cestu na východ Michelin desert plus výplň mousse a fungovalo to super. Takže v tom vidím já osobně nej rozdíl, tam kde jsem dřív plaval písek, bahno a bojoval ve stupačkách, mužu i sedět. Trochu se vám posune těžiště směrem dozadu a tím se změní jízdní vlastnosti. Nebudu psát , že k horšímu ale je třeba si na to zvyknout. Co se týče výletů po asfaltu je použití 19 palců rozhodně lepší volbou člověk je na moto jistější a lepe jde do zatáček. Vše je o kompromisu a využití motorky, kde vás to táhne více??
1) wunderlich nebo 2B moto posílám rovnou do kytek nejsem blázen
2) TT cena 12000 za vše mi připadá OK
3) Ve varinatě TT je jen otázka zápisu do TP zeptám se Milana
no a celkově se jedná o jediné potřebuju se dostat na kompletní cenu za výměnu odpružení a předního kola to následně povede k rozhodnutí jestli to udělám na svém GSA a pak ho budu mít do "penze" protože je to investice, kterou při případném prodeji nikdo nezaplatí, nebo dojde k rozloučení s touto jinak nádhernou motorkou a nákupu něčeho kde to je již vyřešeno. Jak to zatím počítám tak sada tlumičů a kolo bude někde kolem 60-ti tisíc no uvidíme co se vyvine. To že se nemusí měnit můstek je dobrá zpráva. Předpokládám že podložky jsou kroužky mezi můlstek a osazení na vidli. Kolik mm se tam dává ví někdo? Foto?
1) wunderlich nebo 2B moto posílám rovnou do kytek nejsem blázen
2) TT cena 12000 za vše mi připadá OK
3) Ve varinatě TT je jen otázka zápisu do TP zeptám se Milana
no a celkově se jedná o jediné potřebuju se dostat na kompletní cenu za výměnu odpružení a předního kola to následně povede k rozhodnutí jestli to udělám na svém GSA a pak ho budu mít do "penze" protože je to investice, kterou při případném prodeji nikdo nezaplatí, nebo dojde k rozloučení s touto jinak nádhernou motorkou a nákupu něčeho kde to je již vyřešeno. Jak to zatím počítám tak sada tlumičů a kolo bude někde kolem 60-ti tisíc no uvidíme co se vyvine. To že se nemusí měnit můstek je dobrá zpráva. Předpokládám že podložky jsou kroužky mezi můlstek a osazení na vidli. Kolik mm se tam dává ví někdo? Foto?
Obávám se, že jakákoli varianta je bez zapsání do TP
1) wunderlich nebo 2B moto posílám rovnou do kytek nejsem blázen
2) TT cena 12000 za vše mi připadá OK
3) Ve varinatě TT je jen otázka zápisu do TP zeptám se Milana
no a celkově se jedná o jediné potřebuju se dostat na kompletní cenu za výměnu odpružení a předního kola to následně povede k rozhodnutí jestli to udělám na svém GSA a pak ho budu mít do "penze" protože je to investice, kterou při případném prodeji nikdo nezaplatí, nebo dojde k rozloučení s touto jinak nádhernou motorkou a nákupu něčeho kde to je již vyřešeno. Jak to zatím počítám tak sada tlumičů a kolo bude někde kolem 60-ti tisíc no uvidíme co se vyvine. To že se nemusí měnit můstek je dobrá zpráva. Předpokládám že podložky jsou kroužky mezi můlstek a osazení na vidli. Kolik mm se tam dává ví někdo? Foto?
easyrider> asfalt je jasný hlavně při vyšších ryhlostech je gyro efekt 21" hodně znát, ale to je mi fuk nejsem brusič centrálu, když jedu krajinou chci ji vidět a to znamená jízdu na pohodu. Při 90kmh to s tím zatáčením není až tak hrozné. Je to prostě jen jiné.
Já jsem jen psal, že 19 je na cestě lepší než 21, ale ne že by to nezatáčelo. To jsou moje poznatky za 3. roky(75000 km) na motorce a přehazování předku dle potřeby. To , že jsem spokojen jak z 21 na předku tak z GS, svědčí pořízení nového mazlíka 2010. na cestování je to paráda a na blbnutí je v garaži něco lehčího.
Upravil easyrider dne 12.11.2010 17:19
Ta cena 12 tis v TT je komplet vcetne montaze?Sakra asi do toho pujdu ta motorka to potrebuje jak sul,a ta jizda v terenu bude urcite o dost lepsi
BMW GS 1200 adventure