Zdravim,chtěl bych se zeptat zda nemá někdo zkušenosti kolik tis. vydrží kardan resp.ložiska na r100gs.Je to všechno origo a má najeto skoro 100tis km.
Kontroluj si vůli v zadním kole a neřeš. Jezdi. Vše záleží, jak byla motorka namáhána. Mi to mechanik vysvětloval, že mám dát motorku na stojan, zadní kolo aby bylo ve vzduchu. pak strčit prst mezi brzdový kotouč a kardan a někdo at Ti zahýbe kolem. Pkud ucítíš sevření prstu, uvažuj o servise a nepouštěj se na dlouhé cesty. POkud nic necítíš, jezdi dál. Prý to vždy, když se ucítí vůle, ještě vydrží nějakých tři čtyři tisíce. Ale vše záleží od namáhání. Jsou GS které mají i stošedesát tisíc bez potřeby. Ale já nejsem mechanik, to je jen taková moje laická kontrola, kterou dělám čas od času.
Jurek
bmwjurek@seznam.cz
www.bmw-gs.estranky.cz
www.scrc-ostrava.estranky.cz
608 822 033
Jurek napsal:
Kontroluj si vůli v zadním kole a neřeš. Jezdi. Vše záleží, jak byla motorka namáhána. Mi to mechanik vysvětloval, že mám dát motorku na stojan, zadní kolo aby bylo ve vzduchu. pak strčit prst mezi brzdový kotouč a kardan a někdo at Ti zahýbe kolem. Pkud ucítíš sevření prstu, uvažuj o servise a nepouštěj se na dlouhé cesty. POkud nic necítíš, jezdi dál. Prý to vždy, když se ucítí vůle, ještě vydrží nějakých tři čtyři tisíce. Ale vše záleží od namáhání. Jsou GS které mají i stošedesát tisíc bez potřeby. Ale já nejsem mechanik, to je jen taková moje laická kontrola, kterou dělám čas od času.
Je opravdu vidět že nejsi mechanik.....hrozně rád bych viděl kam bys ten prst strčil na 100GS když nemá kotouč.
Upravil 3axap dne 23.11.2010 07:23
Ale vicemene to tak obecne je, staci si s tim kolem zahybat sam, kdyz ho chytnes rukama proti sobe na obvodu. I tam je ta vule citit pokud tam je.
Dík za ocenění samo že se ty vůle takhle ucítí,ale pak je ještě nutno určit jestli je ta vůle v uložení talíře v diferáku a nebo v ložiskách zadního kloubu kyvné vidliceKaždopádně tyto ložiska téměř VŽDY odejdou dřív než v diferáku..páč je nikdo nemaže a jsou to dost malé jehlové kuželové ložiska,které to mazání občas(alespoň co 30000km)potřebují...
Vuli nemá,tedy malou a pujde utáhnout tím šroubem z boku.Ty malá ložiska jak říkáš,ty se mažou jak?Se to musí rozebrat? Motorku vedle sebe nemám,ale žádné maznice tam asi nejsou.Já si najivně myslel že se mažou olejem z kardanu.Prostě co tak pozoruji u kámošu tak u 1100gs po100tis ložisko odešlo.
slata2 napsal:
Vuli nemá,tedy malou a pujde utáhnout tím šroubem z boku.Ty malá ložiska jak říkáš,ty se mažou jak?Se to musí rozebrat? Motorku vedle sebe nemám,ale žádné maznice tam asi nejsou.Já si najivně myslel že se mažou olejem z kardanu.Prostě co tak pozoruji u kámošu tak u 1100gs po100tis ložisko odešlo.
Tedy kolego jak vidím (tedy čtu) Tvůj přístup k věci (např.že se něco maže olejem z kardanu...když tam žádný není atd...)tak mne napadá,že jsi koupil naprosto naprosto nevhodný stroj,tedy vzhledem ke svým schopnostem mechanikaDoporučuji koupit vždy nové BMW a po uplynutí záruky další. a nebo plánovat kratší výlety (vždy někde kolem servisu)
Ale vicemene to tak obecne je, staci si s tim kolem zahybat sam, kdyz ho chytnes rukama proti sobe na obvodu. I tam je ta vule citit pokud tam je.
Dík za ocenění samo že se ty vůle takhle ucítí,ale pak je ještě nutno určit jestli je ta vůle v uložení talíře v diferáku a nebo v ložiskách zadního kloubu kyvné vidliceKaždopádně tyto ložiska téměř VŽDY odejdou dřív než v diferáku..páč je nikdo nemaže a jsou to dost malé jehlové kuželové ložiska,které to mazání občas(alespoň co 30000km)potřebují...
Vlastimil: ftipné reakce, je pravda, že příspěvky si o to říkaly
Akorát nevím, kde má GSo diferenciál
Vlasto jestli tam ty máš diferák tak bych se ani nedivil tomu že slata2 má v kardanu olej jo a já používám pumpičku na řetěz.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ále,nech na mě co si koupim a kam pojedu.Jen sem to neměl nikdy rozebraný a proto se TADY na tomto foru ptám,abych to věděl!Olej sem myslel ten co se leje u kola a že si ho to veme nějak nahoru.Např.ČZ mela takto mazanou kyvku z převodovky.
Tentokrát necituji nic protože to nemá významzvolil jsem podle Vás nevhodný výraz pro "hintrerradantrieb,endantrieb,winkelgetriebe" a já nevím jak této "převodovce"říkáte vy ale většina lidí kteří moto opravují tuto převodovku lidově nazývá diferenciál i když všichni ví,že to funkci diferáku nemáNavíc mám i Dněpra což pro Vás profíky asi bude křápa na burzách se to u nás,Slovensku,Polsku a Ukrajině taktéž nazývá differák,dyfer.....Takže se ještě jednou omlouvám za to že nto neznáte
Upravil 3axap dne 23.11.2010 19:14