Dnes po 3 mesiacoch odstavky moto ma cakalo neprijemne prekvapenie:
1. krok + s radostou 1 x 0,05 hruskovica - baterka dobita, starter cvaka, ale nepretoci motor. Logicky som po bezvyslednom niekolkonasobnom poklepani po startere (pomahalo to u 1100-vky) rozobral starter a vsetko vycistil, odskusal starter a nasadil. Pripojil pre istotu autobaterku a skusil startovat. Vysledok - bezo zmeny - starter motor nepretocil.
2. krok + mierne nasranie + 2 x 0,05 hruskovica - skusil som moto roztlacit - bezvysledne, kolo sa okamzite zablokovalo na hociktory kvalt od 2 do 6
3. krok + totalne nasranie + 2 x velky panak hruskovice - vybral som sviecky s tym, ze motor pretocim bez kompresie. Vysledok - MOTOR SA CHOVA AKO ZADRETY!!! Ani sa nehne (spojka, prevodovka i kardan chodia volne).
Takze moj dotaz - co s tym? Mohli cez zimu (za 3 mesiace) zahrdzaviet piesty/kruzky vo valcoch? Ako motor rozpohybovat? Nastriekat do valcov WD40 a nechat posobit? Som v koncoch, nechcem na to ist silou....
Moto som koncom roka odstavil v garazi s tym, ze motor bezal bez problemov, este som to pred zazimovanim skusal prebehnut, lebo som si nastavil ventily - vsetko bolo O.K.
Diky za rady, M.
PS: okrem toho potrebujem vymenit klinovy remen - je na to nejaka finta, ako ho nasadit? Existuje remen od ineho vyrobcu, alebo len BMW origos?
Upravil marek321 dne 01.03.2008 23:14
Když už budeš u toho měnění řemenu,tak vyzkoušej opatrně protočit motorem za řemenici a uvidíš odkud a jak je motor zasekne. Tam bych pak hledal problém. Je divný,že to na podzim vrčelo a teď nic. Nespadlo ti něco do válce? Třeba ty svíčky co jsi vyndal? Jsou kompet? Nechybí něco? A co ty ventily? Není problém třeba tam? Něco zapomenutý pod víkem,co se šprajclo do rozvodů?
Takze moto startuje a bezi hladko - fakt to museli byt kruzky, lebo na noc som naplnil valce WDckom a dnes rano som to opatrne rozpohyboval cez zaradeny kvalt. Ponaucenie - nenechat moto stat 3 mesiace bez pretocenia motora. Kluci od Kastrólu asi namiesali slaby koktejl, ked sa takto kusli kruzky...to nechapem. Nech zije WD40 - hura-hura-hura!!!
marek321 napsal:
Takze moto startuje a bezi hladko - fakt to museli byt kruzky, lebo na noc som naplnil valce WDckom a dnes rano som to opatrne rozpohyboval cez zaradeny kvalt. Ponaucenie - nenechat moto stat 3 mesiace bez pretocenia motora. Kluci od Kastrólu asi namiesali slaby koktejl, ked sa takto kusli kruzky...to nechapem. Nech zije WD40 - hura-hura-hura!!!
Tomu nerozumim. Ještě se mi NIKDY nestalo aby mi zarezly kroužky když jsem nechal moto stát přes zimu. Vždyť ve válci musí být olejový film,který tomu musí zabránit. Že ti zarezne stojánek,nebo něco jiného co je venku vystaveno povětrnostním vlivům,to bych pochopil,ale tohle?
To není jen tak stejně bych hledal proč se to stalo.
tiez som s toho vyhukany ze sa ti zahryzli kruzky...
a tiez by som hladal pricinu preco... totiz neni normalne aby po troch mesiacoch statia nesiel pretocit motor
Pootevřený ventil a vlhkost vniká dovnitř hned. Válec pak není uzavřený. Ale za 3 měsíce???? No taky jsem nic takovýho neslyšel. Máte tam nějaký agresivní vzduch.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Cycli napsal:
Pootevřený ventil a vlhkost vniká dovnitř hned. Válec pak není uzavřený. Ale za 3 měsíce???? No taky jsem nic takovýho neslyšel. Máte tam nějaký agresivní vzduch.
A nebo jsi parkoval pod vodou? Pak bych tomu věřil...
PS. Nemyl jsi pak motor než jsi zazimoval?
Chlapi, motorky mam uz roky, BMW 5 rokov. Parkoval som kedysi v garazi pri minus 15°C a teraz v Italii v garazi celu zimu pri +5°C sa mi stane toto. Snad nie som uplne na hlavu - nechapem, fakt nechapem....sam by som rad vedel, co sa dojebabralo. Snad este hlavne lozisko od klukoveho hriadela na zotrvacnik spojky? Ale preco to potom povolilo s WDcom vo valcoch?
Dneska som to prebehol, 150km vsetko v rovnakom stave, ako pred zazimovanim - o.k.
Teda tomu se mi ani nechce verit. Videl jsem bezet motory, ktery staly celou zimu venku pod snehem. Ale v teply garazi po trech mesisich to nepovazuju za mozny Leda bys to parkoval primo u more
My byli s Lubossem pro stabilák Slavia a tem neběžel víc jak 50 let a hejbal se a po chvíli přemlouvání i chytnul. No hold stará poctivá práce.
BMW R 1150 GS kombi
MERCEDES Benz 123 240 TD kombi
TRABANT 601 kombi
AUDI A6 2.5TDi Quattro Kombi
Jsem z toho ďif žif
Bávo na zimu zahazuju už 6 let do garáže, do které rve denně tatík mokrý, často prosolený auto, že se občas i zamlžej okna na vratech,jak to vysychá.
Na jaře po 3-4měsících stání najdu klíčky a na 4-5 otočení motoru to běží jak za funglovka. Baterku nevyndávám a nedělám s ní žádné oživovací a udržovací bejkárny.
Ale je možný, že moje 1100 s téměř 100tis km už žádnej styk kroužků s válcem nemá, takže zareznutí by maximálně dočasně zvedlo kompresi.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Este uvazujem, ci to nemoze byt pridrete/zahrdzavene lozisko na vystupe od klukovky na zotrvacnik spojky...a tie quasi zakusnute kruzky sa len tak tvarili, ale v skutocnosti to bolo vsetko uplne inak...
Skusim vypustit trochu oleja z motora a mrknut sa ci to nahodou nie je nejaky prevareny shit. Mozno sa do oleja dostala voda z chladica
marek321 napsal:
Este uvazujem, ci to nemoze byt pridrete/zahrdzavene lozisko na vystupe od klukovky na zotrvacnik spojky...a tie quasi zakusnute kruzky sa len tak tvarili, ale v skutocnosti to bolo vsetko uplne inak...
Skusim vypustit trochu oleja z motora a mrknut sa ci to nahodou nie je nejaky prevareny shit. Mozno sa do oleja dostala voda z chladica
To je pravda. Koukni na těsnění pod hlavou,jestli to neni prožraný od fridexu...
Jo a když přidáš plyn,nebublá ti v topení?
To Raptor:
moto 12-tka GEESO, 36.000 km, r.v. 2004
olej Castrol TWIN - SAE 20W-50, JASO MA und API SG
Olej, filter, ventily - v 34.000 pred "zimou" (tu v Padove nemrzne).