Letos v zime vydrzelo GS stat mesic, baterka naprosto v pohode.
Sikovne jsem se pustil do elektriky a vysledkem je, ze po 3 dnech je baterka totalne vycucla.
Ale proc???
1) pridavny svetla napojeny pres vypinac a rele, samozrejme vypnuty
2) zasuvka 12V na primo na baterku pres pojistku, jen se tam vali, samozrejme nepouzita
3) GPS TT RiderII - dle upozorneni Tomase ze i samotnej drzak ma nejakou spotrebu ho odpojuju
4) alarm - v R1 jsem ho mel namontovanej uplne stejne, po 2 mesicich stani nebyl problem. Je to GTcko. Motoalarm s minimalni spotrebou, po 2 dnech stani mu i prestane blikat dioda - umyslne.
minulej rok jsem tak oddělal baterku na GSu,stála měsíc se zapnutým GTčkem,nastartoval jsem ,pak stála 3 týdny bez zapnutého alarmu,ten se samozřejmě neuvedl do spánku a totálně mi vycumlal baterku,po dobití už nedržela
takže jsem koupil novou,ktomu udržovačku a když nejezdím ,jednou za deset dní to dám na udržovačku,něnisúú problém.
u předešlé jamahy jsem takový problémy neměl
Tak uz vyreseno. Teda nalezena zavada.
Mam spatne zapojeny relatko od svetel, svetla sice ne, ale relatko je porad pod proudem a bere si 0,12A, coz je fakt hodne.
Takze prepojim. Stejne to chci predelat - vyradit vypinac (ano, meli jste pravdu, leze mi to na nervy) a dat svetla k dalkovymu, aby svitily soucasne.
Fakt jsem ale nasranej, zase vsechno znovu
Alda> bejt tebou bych si pokud mozno dal relatko na kabel od parkovacky soucasne s vypinacem. Abys mohl rozsvecovani svetel nejak ovlivnit a jet treba jen na ne i s parkovackama.
Slavek-xxx napsal:
Alda> bejt tebou bych si pokud mozno dal relatko na kabel od parkovacky soucasne s vypinacem. Abys mohl rozsvecovani svetel nejak ovlivnit a jet treba jen na ne i s parkovackama.
Přesně tak to mám zapojený já. Od parkovačky vede + do vypínače na řídítkách a dál na ovládací kontakt(85) relátka. Stálý + vede přes pojistku rovnou z baterky do relé na spínané kontakty(30) a dál(87) do světel. Můžu tak rozsvítit přídavný světla kdykoli s čím budu chtít.
Myslel jsem si,že to bude relé,který je pod proudem,protože to je nejčastější chyba v tomhle zapojení.
BIGR: kdyz sis to myslel, mels mi to rict, usetril bys mi dalsi hledani
Hotovo. A to tak, ze.. podle planu jsem svetla napojil na primo, tzn. bez vypinace, na dalkovy. Takze svitej vzdycky, kdyz svitej dalkovy.
Pripada mi to jako idealni reseni, zjistil jsem, ze jinak nez jako dalkovy stejne nejsou pouzitelny (i snizeny dolu pro pouziti s potkavacim svetlem proste oslnujou).
Dat to pres parkovacku a vypinac je urcite super reseni, ale pri pouziti na dalkovy by to vzdycky znamenalo zapnuti dvouma vypinacema.
Vypinac jsem vynechal uplne a pouzil ho na napajeni Ridera, kteryho teda nebudu muset odpojovat a neznicim tim po x pouzitich konektor.
[quote]Alda napsal:
BIGR: kdyz sis to myslel, mels mi to rict, usetril bys mi dalsi hledani
To bylo jen takový "tušení". A co kdyby jsi to kvůli tomu mojemu tušení celý rozebral a pak to bylo jinde?
To by jsi mě taky nepochválil... Tak to vyjde asi nastejno.
Dobře příště to tušení přiznám a uvidíme. Důležitý je,že se to našlo a vše maká jak má. Venku se začíná dělat pěkně,tak se chystej na tu žranici někde na půl cesty.
Neboj se nic, myslim na to. Jen to pocasi je v tuto chvili brzda no. Ja mam cas vzdycky jen o vikendu a to zpravidla bejva nejhnusnejs z celyho tydne :-)