Tak jsem se po konzultaci s Bystřickým rozhodl založit nejstupidnější a nejtrapnější vlákno.
Takhle-co mám koupit na dolévání?Bob mi doporučil Castrol Actevo.
Nevim jak ted, ale Castrol Actevo vzdycky lilo do tehle motoru i BMW, uz od vyroby. Proto ho tam od ty doby liju taky. Neni duvod vymyslet nic jinyho rekl bych.
dilema co dolít do motoru řeším teď také.Němec od kterého to mám samo nevěděl co má za olej v motoru-v servisce je na prvním místě v tabulce motorových olejů Castrol GPS SAE 10w-40 (str.149).
Castrol Actevo má taky červenou barvu?
Emilio: tie specifikacie olejov, co si nasiel na strane 151 pre GS 2010,su aj v servisnych manualoch pre GS 2004-2009 presne tie iste.
Pre GS 2010 ja pise specifikacia API SF a vyzsia a castrol Act evo 20W 50 ma specifikaciu API SG teda vyzsiu,ako je predpisana.
Hoši ty numera jsou číslené hodnoty pro viskozitu. Třeba Ital si dává vzhledem k jiným průměrným teplotám jinou než Rus.
A taky ,,Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru ne-
doporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např.
SAE 10W/40). Tu si musí volit každý uživatel sám
podle toho, pro jaký provoz automobil potřebu-
je (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po
dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné
oleje) či podle toho, jakou má spotřebu oleje (vis-
kóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci)."
Viz chytrá knížka.
Waltr napsal:
Hoši ty numera jsou číslené hodnoty pro viskozitu. Třeba Ital si dává vzhledem k jiným průměrným teplotám jinou než Rus.
A taky ,,Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru ne-
doporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např.
SAE 10W/40). Tu si musí volit každý uživatel sám
podle toho, pro jaký provoz automobil potřebu-
je (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po
dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné
oleje) či podle toho, jakou má spotřebu oleje (vis-
kóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci)."
Viz chytrá knížka.
Zhruba tak. Viskozita neudává celkovou mazací schopnost oleje, ale jeho pracovní rozsah venkovních teplot. Důležitá je výkonnostní klasifikace API nebo JASO. A nezáleží ani na značce oleje – všichni známí výrobci nakupují už namíchané směsi oleje a aditiv asi u tří velkododavatelů a mazací vlastnosti jednotlivých značek olejů ve shodné výkonnostní klasifikaci (např. API SG) se neliší.
Scofield- Myslím že jsem se to jako automechanik učil. Ale upřímně, je to z nejakého chytrého desatera
Třeba ,,Fenomén syntetických, polysyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje. Výkonové vlastnosti, tzn. kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje."
Tohle je zrovna z téma Syntetika, minerál.
Asi by se hodně lidí zastydělo po přečtení těhle článků, kdyby si vzpoměli jak chytračili o tom co je syntetika, a jak je lepší než minerál. Taky jsem na to hleděl.
Takže Mazivářské mýty- studujte http://www.autopr...arske-myty