Tak jsem zjistil, ze mam krasne hranatou zadni gumu.
Nejspis to znate, prostredek ne, ale boky jsou odskakany a pro projeti po pneu rukou jsou citit dost ostry hrany.
Z 95% vznika tenhle problem v pripade, ze je spatne nastavenej zadni tlumic, nebo je nemocnej. Motorka ma najeto 8900km, takze nemoc nepredpokladam.
Zrejme teda nastaveni.
Ale nevim si rady, jak to nastavit, jak ziskat jistotu ze to bude OK atd.
Urcite by to chtelo pritvrdit, takovejhle problem by melo prinaset odskakovani zadniho tlumice, coz by znamenalo ze je moc na mekko nastavenej.
Nedavno se tu nastaveni zadniho predpeti resilo a nastaveno to mam stejne jako vetsina ostatnich, kde muze byt problem? Jak ho resit? Jak zjistit ze to bude OK?
Gumu mam sjetou, hodlam ji vymenit, ale nerad bych tim hned novou znicil.
A co tam mas za gumu? Ja viem, ze na predku sa to stava tym, ze gumu proste odbrzdis a vytvoria sa male pravidelne plochy. Je to vidno hlavne o u spuntovych gum ako napr. TKC80, pripadne endurogum typu E07.
U zadnej gumy som toto nikdy neriesil, ale tvoje vysvetlenie ohladne nastavenia zadneho tlmica je logicke...no, som zvedavy, co sa dozvies.
Nastavenie mojho zadku - pruzina na 75% a utlm hoooodne na tvrdo. Do terenu menim pomer na cca 1/1
marek321 napsal:
A co tam mas za gumu? Ja viem, ze na predku sa to stava tym, ze gumu proste odbrzdis a vytvoria sa male pravidelne plochy. Je to vidno hlavne o u spuntovych gum ako napr. TKC80, pripadne endurogum typu E07.
U zadnej gumy som toto nikdy neriesil, ale tvoje vysvetlenie ohladne nastavenia zadneho tlmica je logicke...no, som zvedavy, co sa dozvies.
Nastavenie mojho zadku - pruzina na 75% a utlm hoooodne na tvrdo. Do terenu menim pomer na cca 1/1
ano na prednich je to caste a nic to neznamena, mam ted na predni Karoo T presne 10.000 a jsou obe na vyhozenim, ale zadni nejak pravidelne, na predku jsou rozdily jak kdyz se divas na hradby - jeden spunt vystouplej jeste docela dost, druhy uplne vohoblovanej
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
bystricke: nemuze, ja na ty motorce najel 1400km, s 7600km jsem ji kupoval. Bohuzel jsem na to nekoukal, vsiml jsem si az ted, kdyz jsem opisoval rozmery kvuli objednani novych. A jelikoz to byla predvadecka z Mnichova, navic vypadala jako by nikdy nejela, neverim ze by ji dal nekdo takhle na prd...
Navic si myslim, ze ani agresivni jizdou tohle nejde udelat.
víc než brzdami brzdím motorem a nijak razantně nejezdím. Tak jestli to není tím??
Speed
Dokud budu nohy-ruce míti,geeso budu voditi!!!
Kde cíl jest,tam vede mnoho různých cest.
Taky razantne nejezdim. Na takovou jizdu bych si nekupoval GS. Ale tohle se opravdu nemuze stat jizdou nebo brzdenim, to by mely hranaty gumy vsechny okruhovky.
Pockal bych na novou gumu, na ktere to najedes sam a uvidis. Nevis co s tim ten predchozi majitel delal. Jinak oskakana guma bude casem kazda, pokud to budou sputny, bud vic nebo min, ale bude...si myslim.
BMW R1150GS MY02
Tak jsme dneska sestelovali celej podvozek a uvidime, co to udela. Melo by to bejt v pohode.
Technik rikal, ze vraceni tlumice z propruzeni je ukrutne rychly, takze i on si je jistej, ze to byl celej problem.
Dost me prekvapilo, jak malinko staci pohnout sroubem a ukrutne se chovani tlumice meni, narozdil od horniho sroubu, kde je k dispozici 40 otacek.
Zaroven jsem objednal Tourancky (predek 79eur, zadek 117eur).
Cena je to myslim luxusni, kdyby mel nekdo zajem, muzu za tyhle ceny dodat.
Aldo, cena je to pekna, ale ja bych rad vyzkousel od Metzeleru Karoocka. Ty nemuzes mit za nejaky slusny penize? (muzu je mit za 133.28 € + 20 € postovny - sadu) A uplne super by bylo, kdybych to mohl zaplatit v Eckach hotove, nejak mi prebyvaj a ceskych se nedostava (menit ve smenarne nechci).
Nastavenie tlmicov je velka veda (ako to tu uz niekto spominal) a kazdemu to moze sediet uplne inak - treba sa s tym pohrat. Tento postup plati pre jednoduchy tlmic BMW GS (napr. OHLINSY/WP/WILBERSY maju dodatocne nastavenia odskoku a pod - a to uz je ina kategoria...)
Ja som uplny amater a tak som USPESNE vyskusal tento postup:
1. Je nevyhnutne zafixovat jednu premennu (su tam dve - predpetie/utlm), najlepsie predpetie na pozadovanu tvrdost tak, aby moto pri plnom zatazeni klesla o cca 1/3 drahy tlmica. Potom uz na to nesahat a postupit k bodu 2.
2. Povolit utlm na max. (smerom k Soft) tak, aby zadny tlmic chodil volne bez odporu v utlme. Pritahovanim utlmu (smerom k Harder) nastavit pozadovany utlm tak, aby po stlaceni tlmica pri narazovom zatazeni tento plynule a so spomalenim sa vratil do vychodzej polohy.
3. Dalsim CITLIVYM dotahovanim regulacneho srobku (smerom k Hard) pridavat na tvrdosti, cize spomalovat navrat do vychodzej polohy.
DOLEZITE: nehrat sa s oboma nastaveniami (tvrdost/utlm) naraz, nedostavi sa zelany efekt a skonci to navratom na zaciatok. Pre jazdu v terene pritahujem len tvrdost pruziny, pre sportovu jazdu za idealnych podmienok napr. na okruhu je potom mozne este pritiahnut utlm (podvozok stvrdne a vyhnete sa pripadnemu high-sideru, drfitovanie zakrutami je tak bezpecnejsie). Olej v tlmici sa ohrieva a meni sa tym jeho hustota pri namahani, takze ciastocne straca tmiacu schopnost - s tym sa da za 1. bojovat, alebo za 2. s tym pocitat - to druhe je spravne Alebo riesit vymenou za OHLINS/WP/WILBERS
Upravil marek321 dne 11.03.2008 16:39
Peacemaker: muzu snad uplne vsechny bezne dostupny motopneu, cenik ma asi 40 stran. Jen ho nemam doma a studovani cen znamena navstivit myho motoznalce. Rozhodne se to obejde bez dopravy, on pro to jezdi tady kousek za hranice. Jedina podminka je vyzvednuti u me, nemel bych cas s tim litat po prepravnich sluzbach.
Pro predstavu, +- stejny ceny jsou i na Michelin Anakee, Continental Trail Attack. Z techto 3 jsem puvodne vybiral.
Rendas: horni sroubu mam nastavenej na 15ot. od uplneho utazeni (HIGH). Rozhodne pocitam s pritvrzenim kdyz bude motorka nalozena.
Spodni mam neuveritelne pouhou jednu otacku od uplneho utazeni. Nevim kolik otacek dole je, zacal jsem tim, ze jsem ho utahnul a prekvapene zjistil, ze k tomu stacilo jen 1,5 otacky. Takze ted je vlastne jen o pul otacky utazenejsi a je to ohromna zmena.
Rozhodne me hodne prekvapilo, ze se neda tuhost oleje stelovat vepredu, jeste jsem nevidel motorku, ktera by to postradala. Ale je pravda, ze nastaveni pruziny toho hodne vyresi.
To Alda: to by si sa divil, kolko modernych a sucasnych motoriek nema nastavenie utlmu...bezny cloviecik vyuzije radsej nastavenie od vyrobcu, pripadne si zajde do autorizovaneho servisu na prenastavenie, ak mu to nesedi od vyroby. To len tato particka od BMW tu furt spekuluje a ma potrebu sa v tom vrtat a BMW im to poskytnutim moznosti nastavenia umozni. Suhlasim, s nastavenim origo tlmicov sa da pekne pohrat, ale s nastavenim napr. OHLINSOV sa daju robit divy v jazdnych vlastnostiach. Po vymlateni originalov idem urcite do tuningu podvozku.
to marek321: nejen BMW má tyto vymoženosti...já mám na své "rejži" také nastavitelný předek i zadek... zřejmě není tak nedovařená...
KTM 1190 Adventure R
jasne shimi, ja predsa netvrdim, ze ZIADNA MOTO nema nastavenie podvozku. Ja hovorim, ze tych moto, co nemaju nastavenie je mnoho - hlavne rozpoctove modely typu KAWA Versys, Suzuki SV 650, HONDA CBF a pod....samozrejme s rastucou cenou sa rozsiruju moznosti toho, v com sa moze stastny majitel vrtat V nasom BMW sa napriklad vrtam hrozne rad, i ked je to k nicomu...nech robim, co robim, furt si klepe to svoje pum-pum-pum-pum-cink- rach-prd-pum-pum-pum....a ta tvoja, ako ti ona klepe? a tym som nemyslel prave rizky k nedelnemu obedu
Upravil marek321 dne 11.03.2008 21:11
jasně, myslel jsem to v legraci...vím, že jsi to tak nemyslel, obecně...
no, ta moje jen tak tiše ševelí svým dvouválem: su-zu-ki-su-zu-ki-su-zu-ki...
ale mám na ni už půl roku v garáži připravenej karbonovej Remus, tak snad už nebude tak ševelit...
Ale je to její asi poslední sezona, pak chci domů něco "většího", nejlépe BMW, to je jasný. (no možná taky KTM, ale psssst )
Upravil Geralt dne 11.03.2008 21:14
KTM 1190 Adventure R
Jeeej, CU-ZU-KI Vstroma litroveho som chcel kedysi, ale potom som si spomenul na krasne casy mladicke, ked sme sa rypavali v masinach do 5,00 rano a mamka mi o tretej rano drzala pruziny, jak som na jawke navliekal segerovky na spojkovom kosi zatial co na koberec v kuchyni volne vytekal prevodovy olej PP80 z vyhrezlych criev mojho Californiana....krasne casy, krasne...tak som si kupil BMW, aby som sa po veceroch nenudil, a mal sa v com rypat, na rozdiel od mojich kamaradvo, co maju dovarenu "rejží"...