Zdravim, chcem sa opytat, ake su skusenosti z vystuhou a kto ju mate namontovanu. Videl som skarede fotky na nete s prelomenou prevodoukou atd. Ako to realne funguje - teda pomaha to?? viem ze sa to tazko hodnoti ale skuste poradit. Uvazujem o kupe a vsetky nazory su cenne. Dik
horac napsal:
Nikto to nemate ?? Nechystam sa jazdit nejaky tazky OFF , je v plane nejaka sotolina a rozbite cesty s nalozenou moto. Treba ?? Netreba ??
Neboj, má to tu spousta lidí, akorát ještě nestihli odpovědět. Já mám 1150, takže ti své zkušenosti neřeknu, ale dozvíš se tu skoro určitě to, že to má cenu koupit, a že případný problém bez výztuhy nastává při enormním namáhání, např, když jezdíš hodně off nebo naloženej 2 lidi a vjedeš do nějaký díry, tak pak by se to mohlo ulomit.
Spolu s dorazem řízení je to MUST-HAVE věc, kterou bys asi měl mít.
horac napsal:
Zdravim, chcem sa opytat, ake su skusenosti z vystuhou a kto ju mate namontovanu. Videl som skarede fotky na nete s prelomenou prevodoukou atd. Ako to realne funguje - teda pomaha to?? viem ze sa to tazko hodnoti ale skuste poradit. Uvazujem o kupe a vsetky nazory su cenne. Dik
Ahoj.
Výztuha převodovky se týká jenom 1100 GS.
V místě uchycení stupaček na tělese převodovky je poměrně slabá síla stěny bloku. Takže výztuha vypadá tak, že krom 3 šroubů uchycení stupačky je platle výztuhy uchycená ještě na šroubu držící podsedlovku. Tím to lépe drží a jako celek se stupačka zpevní natolik, že se s větší pravděpodobností ulomí odlitek uchycení stupačky, než celá převodovka.
Jak to vypadá najdeš v katalogu Touratech.
Výztuhu na motorce mám, zkušenosti s ní mám takové, že tam je.
Kamarádi jí někteří nemají a zkušenosti mají takové, že tam výztuha není. Přitom jezdí terén mnohem více než já a padají dobře a rádi.
Asi je to o tom, jak dokážeš nešikovně spadnout. S výztuhou máš jen větší pravděpodobnost, že si nezkazíš dovču a maximálně pojedeš domů 2000km s nohou na válci. NIcméně jsi schopen jet dál.
Ale když spadneš, jistota, že se nic nestanemotorce nebo tobě prostě neexistuje.
Upravil Hrabe_X dne 14.03.2011 09:28
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Když blbě spadneš, rozbiješ cokoliv... když tam výztuhu máš, třeba to vydrží a když ne, třeba to lupne. Ale když už to lupne, vydrželo by to s výztuhou?
Každej pád je jinej, takže výztuha tam je jen pro pocit a dokud to neodzkoušíš někde tlakově nebo nárazově ve zkušebně pro oba případy, nemáš jistotu, zda milá výztuha není jen závaží navíc.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Když blbě spadneš, rozbiješ cokoliv... když tam výztuhu máš, třeba to vydrží a když ne, třeba to lupne. Ale když už to lupne, vydrželo by to s výztuhou?
Každej pád je jinej, takže výztuha tam je jen pro pocit a dokud to neodzkoušíš někde tlakově nebo nárazově ve zkušebně pro oba případy, nemáš jistotu, zda milá výztuha není jen závaží navíc.
No právě, já to myslel v dobrém. Prostě si to napsal logicky. Je jasný, že to je jen pro pocit, jako pojištění. Dokud se nic nestane, tak to tam je zbytečně. Ale pro dobrej pocit menší možnosti poničení motorky je dobré si to koupit.
Tvé příspěvky mne často velmi pobaví, jak ftipně a přitom trefně jsou napsané.
Upravil stepan dne 14.03.2011 10:46
Presne nieco taketo som chcel pocut. Je mi jasne ze porovnanie mam / nemam, stalo sa nestalo sa neexistuje, zaujimali ma aj skusenosti aj ohladom montaze atd. Niektore veci az ked clovek drzi v ruke pochopi a nadobudne pocit ze su na nieco alebo naopak, z katalogu sa to zistit neda. Cize ak to chapem spravne - ma to zmysel.
Já ju tam mám už 80 tisíc km a zatim se mě nic neulomilo.Akorát mám klid v duši že se ně ně to nemože ulomit.Mislim si ale že bi to musela bit šupa jak sfiňa abi se to bes vístuhi ulomilo.Navíc možeš házet machra že ju tam máš protože čim víc touratech tim víc in Na druhů stránku čim víc touratech tim víc se stává motorka neprodejná protože ti to nigdo nezaplatí,takže to doteho šecko nasip a motorku si nech do smrti jak já
Kupredu spatki ni krok...
1100 ma toto uchytenie podsedlovky dost nestastne riesene, u 1150 vidiet ako sa z toho poucili. Ta vystuha tam bude urcite plus, osobne ju nemam, ale chcem ju riesit samodomo a malilinko odlisne.
Já 85 tisíc km i v terénu, kamarád skoro 200 tisíc km, z toho dost terénu i ve dvou. Ani na jedné motorce výztuha ani doraz řízení TT.
Pomoci to může, ale je to spíš pro dobrý pocit, něco jako pojistky - platíš za ochranu proti něčemu, co se na 99% nestane...
Výztuhu komentovat nemůžu, protože jsem neměl 1100 ale vylomený hliník na těle převodovky jsme viděli v Maroku, kde to zkoušeli nějak zavařit ale nepovedlo se to a pán si nechal poslat náhradní díl letecky někde z Francie a ta rozlomená zůstala v Zagoře, kde jí měli kluci v servisu. Nevím co s tím majitel dělal ale tipuju že to bylo po nějakém skoku.
Co se týká dorazu, tak si myslím, že nejprůkaznější byla endurškola v Hechlingenu, kde měli čistě sériové BMW (protože to provozuje přímo BMW) ale všechny 1150 a většina 1200 měla doraz řízení od TT. Instruktor nám říkal, že předtím nebyl jediný den, kdy by nevyřadili motorku z provozu kvůli pádu a rozlomení nálitku u hlavy řízení. Tak se rozhodli pro dorazy a bylo po problémech. Já to viděl osobně právě na 1200, pán efektně zastavil, spadl tělem na řídítka a bylo vymalováno. Urvaný kabely - na dovolený bych řekl bez šance pokračovat v jízdě. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Princip je úplně stejný. Touratech má tvrdý doraz s nalepovacím měkkým středem (výměna poškozených po nárazu ve všech TT prodejnách zdarma), Wund to má tuším jako gumový špalek (něco jako silentblok s jedním šroubem). U TT to drží na teleleveru, u Wund se to dává na vidle.
Kdysi jsem četl docela ohnivou diskuzi na advrideru, kde někdo psal, že v horku (v poušti) ty velký gumový špalky nefungují - že mu to po ráně utrhlo ten odlitek jakoby tam doraz nebyl. Nemůžu posoudit ale na dotaz mi v TT řekli (je to fakt už pár let) že z toho důvodu dělají doraz ze dvou materiálů - guma na menší nárazy (tlakem se úplně rozmázne do kytičky) a pak tvrdý plast který fakt vidli zastaví. Že kdyby to mělo být celé gumové a dimenzované na stejný tlak, že by to bylo moc velké.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...