Nazdar chlapi, chtěl bych vás poprosit o radu, jak sundat přepínače z řídítek (je to stejný typ jako na R1200GS) a pak gripy. Na ovladačích jsou dva šrouby, ale i když je vyšrubuju, tak ovladač drží celkem pevně tvar. Nechtěl jsem to zkoušet moc silou, nerad bych aby to třeba prasklo... Je v tom nějaká finta nebo to chce jen víc zabrat na pravých místech? Všiml jsem si, že BMW má nějak spojené origo gripy s těmito přepínači - ten spoj je asi schovaný někde v té krabičce, co? Dají se ty originální gripy snadno vyměnit za jiné nebo jsou nějak atypické? (mám je už hodně opotřebované). Díky za rady.
Sice netušim co máš za motorku, ale jestli je to opravdu stejný jako na 12 GS, tak v tom žádnou zradu nehledej. Sundej blástry a závaží z řidítek. Pak vyndáš 2 torx šroubky zezadu z každýho vypínače a odendáš deklíky. Pod tim jsou nacvaklý konektory, který rozpojíš aby jsi mohl vypínače úplně sundat a dostat se ke šroubkům pod nima. Odmontuješ torxy z destičky rukojeti a sundáš vypínače. Pravá (plyn) má myslim ještě kovovou objímku. Pak už půjdou vypínače ven. Jo a levá rukojeť má ještě dva torxy do řídítek - je to částečně pod gumou rukojeti. Hlavně v klidu a bez násilí Něco jinýho je to pak na 1150, kde je tušim takovej červíček, ale aby jsi se k němu dostal, tak musíš odmontovat zrcátko. Ty rukojeti už mám taky docela KO, takže je příští zimu koupim a vyměnim. Ty starý bych chtěl zkusit sundat a dát tam třeba gumy jako jsou na 1150 i když to je asi blbost, protože tady už by na to určitě někdo přišel. V nejhoršim je pak vyhodim.
MALI přiložený následující obrázek:
Mali:
Díky, ty torxy jsem právě vyšruboval, ale někde to bylo pořád kousnuté a ty půlky se nechtěly rozdělit. Myslel jsem, že to je někde pojištěné třeba plastovým zámkem. Co se týče těch gripů, tak origo mám už úplně hladké a když jezdím offroad, tak mě celkem bolí ruce, jak se musím křečovitě držet, aby gripy neklouzaly :-(... Objednal jsem tyto gripy http://www.bohemi...blau-grau/, tak doufám, že tam budou pasovat, když jsou v e-shopu přímo na HP2. Jo a jde o HP2 Enduro....
Upravil Petr-RSV dne 15.03.2011 23:50
Jasně ješte jsou jedny a ty drží ty střeva. Kdybych našel fotku dodám. Pořádně si tam posviť a sežeň si torx myslím že 7. Těmi dvěmi rozebereš hlavní kaslík a další dva- menší, drží ten vnitřek. Rozpoj elektro spojku- povytáhni ji jak je napíchlá na ten čep a pak lépe uvidíš ty šroubečky.
Teď mě napadlo- tobě nejdou rozpůlit ty hlavní dva díly po vyšroubování šroubů? Tak musíš vytahovat vždy ten zadní díl, ten přední právě ještě drží na těch dalších dvou. Jde to třošku komplikovaně- zavazí tam plyn nebo něco- takový ježek v kleci ale mělo by to jít.
Upravil Waltr dne 16.03.2011 02:42
To Scofield: Bude ze mě mechanik od Forda
To Petr: Jak píše Waltr - vyšroubuj ty dva torxy zezadu - sundej zadní půlku vypínače (kryt), pak odšroubuj další dva pod kontaktama a vypínač by měl jít ven. Koukám do katalogu a vypadá to stejně jako na GS. Kdyby Ti to nešlo, tak mi cinkni a já Ti to odpoledne nafotim. Koukal jsem na ty rukojeti co si objednáváš a jestli nemáš vyhřejvaný hefty, tak by to jít mohlo.
Díky moc, nějak si s tím poradím. Je to mé první Báwo, tak se radši ptám, abych něco nez**rvil . Gripy vyhřívané nemám, takže snad to bude sedět. K motorce se dostanu zase až o víkendu, tak pak budu kutit. Jestli nebude pršet, tak mám domluvenou kameru, co dovede natáčet slow-motion a chtěl bych udělat nějaké video na trati. Držte mi palce, ať to tam někde nezahodím, teďka o víkendu jsem měl jednou na mále ...Ale jinak pohoda, na ten výkon a podvozek se zvyká parádně .
Tak jsem to o víkendu rozebral a současně vyměnil gripy za motokrosové Domino. V BMW to mají "chytře" udělané, aby člověk nemohl provádět úpravy jak se mu zlíbí, ale musel kupovat jen originální příslušenství. Levý přepínač je upevněn k rukojeti a ta je spojena dvěma šrouby s řídítkem. To zajišťuje pevnou polohu obou součástí na řídítku. Takže když rukojeť sundám, ovladače budou úplně na volno. Rukojeť tvoří plastová část (s úchytem na řídítka) a natavená gumová část gripu. Abych zachoval uchycení na řídítka musel jsem opatrně gumu ořezat zalamovacím nožem, rukojeť zkrátit po místo uchycení k řídítku a na zbytek jsem nasunul nový Domino grip. Když jsem BMW rokujeti "pitval", šlo vidět, že jsou na chlup stejné těm vyhřívaným, jen v nich chybí dráty. V přepínačích jsou na ně dokonce vyvedené konektory. Podobný problém byl také na pravém gripu, kde je gumová rukojeť součástí plastového kusu, který se otáčí na řídítku a tahá za lanko. Opět následovalo ořezání a začistění gumy a nasunutí nového gripu. Tentokrát jsem origo grip aspoň nemusel zkracovat, protože ovladače jsou na něm (svojí polohou) nezávislé. No, složitěj by to už asi od BMW udělat nešlo. Nevím, o co jim jde - HP2 je kroska, na které budu měnit gripy minimálně každou sezónu a rozhodně bych nekupoval originální BMW. Ne kvůli ceně, ale kvůli velice špatnému tvaru nevhodnému pro offroad (myslím opravdový offroad, ne jízdu v sedě po polňačce). Tož tak. Píšu to sem, jen kdyby někdo v budoucnu řešil stejný problém.
Prosím dotaz, leva strana vypínače, jsou tam dva torx které to drží, jeden se mi pořád protačí a nejde dotáhnout, a všiml jsem si že když zmáčknu spojku tak se pačka dotkne celého těla vypínače a lehce se hýbe.
Jak vyřešit to dotažení? Děkuji
ahoj, ohledně přepínačů-má někdo zkušenost- mám sice jen naháče rok 2006 ale chybí mě na levém prstenci to tlačítko INFO jako mám u osmikila a taky mě to neukazuje stav paliva a spotřeby, dojezd. Dá se to domontovat a nějako zprovoznit?
rád se toulám na dvou kolech