Zdravím vas!Chcel by som vas poprosit o radu ohladom mojho GS.Veľa sa tu o tom pisalo,veľa som toho slusil no stale mi nejde moto na volnobeh.Skusil som aj novu bateriu,precistit vsetky konektory,niekolko krat som prekontroloval cely palivovy system (vsterkovac,krokovy motor,snimac klapky),vymenil som sviecku,vzduchovy filter,novy benzin a stale to iste.Motorka naskoci prikladne no vecsinou neudrzi volnobeh a ked aj ano,tak pocut akoby motor bezal nepravidelne (akoby kazdu chvilu siel zhasnut).Pocas jazdy je vsetko v poriadku,motor bezi krasne,mozno akurat to ze pri brzdeni motorom jemne striela do vyfuku.
Som z toho zufaly,lebo viem ze to nieje az tak zlozite (cely ten hnaci system) a napriek tomu si s tym neviem dat rady.
Mas moznost si nekde pujcit jine gs? Chtelo by zkusit beh s jinou ECU a taky lambda sondou. Palivovy filtr mas pruchozi a cerpadlo dava dostatecny tlak? Postupoval bych od nejlevnejsiho postupne k drazsimu. Tzn. resetovat nactene chyby v ECU (odpojit na vice nez 15 minut). Pokud mas jeden z prvnich jednosvickovych modelu, je treba dodrzovat spravny startovaci postup - zapnout klicek, pockat az zhasne kontrolka teploty, vymacknout spojku, zmacnout starter bez plynu a drzet do doby, nez nebezi na cca 2000 otacek (4-5 vterin). Chcipat zasadne klickem.
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Chalani je to 1 sviecka (rv.2000).Je to moja prva motorka so vstrekovanim takze je to pre mna nieco nove,ale v zasade je to velmi jednoduche na preto mi to nejde do hlavy.Startoval som to vzdy po zhasnuty kontrolky,bez plinu a raz to ide,raz nie.Niekde na nete som nasiel chalana,co opisoval uplne identycke priznaky a vraj len podvihol mechanicky skrtiacu klapku.Ano s tym dosiahnem aj ja to,ze volnobeh ostane (mozno vecsi) ale to nieje to co tomu chyba.Volnobeh by si mal vytvarat krokovy motorcek za pomoci rôznych informacii od snimaca klapky,teploty motora atd. ak sa nemilim.Zajtra este kupim spray na cistenie klapky a prefuknem tym i kanaly pre krokovy motorcek.Ak nepomoze toto tak mozno este s tym palivom.Je pravda ze moto ma 37tis a palivovi filter by bolo vymenit po 40tis no ked odpojim hadicku od vstrekovaca a zvrtnem klucit,benzin strieka.Jedine co ma este napada,je nejaka spatna informacia bud od snimaca klapky alebo od snimaca otaciek.Vie niekto kde to je,lbo marne som to hladal.Predpokladam ze to bude dnu v motore.
Mohla by být ještě špatná lambda- podobný příznaky už jsem viděl před cca 2roky u jedný 650, bylo to na touratech travel eventu kde zadarmo dělaly diagnostiku a právě u týhle motorky dávala špatný hodnoty a pak to chcípalo a mělo trošičku vyšší spotřebu.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Na ověření toho krokového motorku volnoběhu zkus ještě jednu věc, vytáhni z čidla teploty vody motoru jeho konektor a do tohoto konektoru zapoj (zasuň) místo čidla odpor zhruba 15 k Ohmů. Pak na chvilku nastartuj, pokud ti krokovej motorek pro řízení volnoběhu funguje správně tak by měla motorka bez plynu držet zhruba 2200 otáček a nechcípnout. Tím odporem totiž řídící jednotce nadefinuješ, že teplota motoru je hluboko pod nulou, takže v poměru k tomu přidá otáčky.
..píšeš, že jsi vyměnil skoro všechno, ale to pročištění kanálů a plynový klapky je taky skoro základ, bordelu tam může bejt habaděj, i když nejvíc záleží na čistotě hrotu krokovýho motorku a místa, kam dosedá. Až to pročistíš a dáš dokupy, je zapotřebí zkalibrovat plyn. Zapnout klíček, otočit plynem dvakrát pomalu do maxima a zpět. Vypnout klíček. Zapnout klíček, nechat naběhnout elektroniku a startovat. Motorka může i tak chvíli vyvádět, než se srovná. Držim pěsti
Chalani dakujem za rady.Zavada je odstranena.Zaujimave je to,ze i tu som cital o tom ze si chalani zvykli pridat na srobiku skrtiacej klapky za ucelom vecsieho volnobehu.No ja som musel urobit presny opak.Ako prve som po kupe vycistil klapku,kanalik pre krokovy motorcek atd.Motorka mi zacala skapinat.Uz hodny cas som sa tym zaoberal.Kupil som novu bateriu,vycistil som aj nemozne len aby to slo.Nic nepomohlo.Tak som skuil pridat na klapke a bolo to este horsie.Na podnet priatelky aby som skusil presny opak som to predca len skusil a veru pomohlo.Takze myslel som si ze viem o motoroch dost,no vydim ze stale zaostavam za priatelkou
Dufam ze uz nebudem musiet zakladat dalsie diskusie ohladom mojich problemov,a zaroven dufam,ze som aspon niekomu co ma podobny problem priniesol jeden typ na urcenie diagnozy.Dakujem