Od svého uvedení na trh se čtyřventilové BMW GS velmi dobře prodávají, proto je potkáváme stále častěji. Tento článek by měl cestovatelům pomoci se rozhodnout, po kterém modelu sáhnout.
Říká se, že s motocykly BMW je to jako s banány, dozrávají až v rukou zákazníka. Ani řada GS není v tomto směru výjimkou. Například u R 1100 GS se v prvních letech výroby měnila plastová nádrž za plechovou. Ne snad kvůli lepšímu uchycení magnetického tankvaku, ale proto že porézní plast se příliš neosvědčil a samolepky z něj padaly jak podzimní listí. Uchycení kyvné vidlice bylo u prvního modelu slabší a při velkých rázech či skocích v terénu se občas lámalo. R 1150 GS toto odstranila vnějším zpevněním. I u aktuální R 1200 GS je se servisní prohlídkou často spojeno odstraňování chybek a celková optimalizace. Přesto jsou ale mnichovské GS dobrými stroji a poptávka po nich je stejná jako po banánech v dobách ČSSR.